Testy společnosti Marcotran prokazují, že pneumatiky Goodyear jsou pro vozový park nejvýhodnější volbou

Dlouhodobé testy španělského dopravce potvrdily, že pneumatiky FUELMAX a KMAX snižují celkové náklady na vlastnictví vozidla (TCO).

1arcotransgoody907

Španělský dopravce Marcotran vyčíslil úspory

– které mu přinášejí nákladní pneumatiky Goodyear FUELMAX a KMAX. Při svých vlastních srovnávacích testech dospěl k závěru, že na určitých trasách může při použití pneumatik FUELMAX ušetřit ročně téměř 1000 eur na jedno vozidlo, zatímco pneumatiky KMAX mu přinášejí díky vysokému kilometrovému proběhu úspory na jiných trasách .

Marcotran je nákladní dopravce se sídlem ve Španělsku

Jeho celoevropský vozový park zahrnuje na 700 nákladních vozidel a 1200 návěsů a je v provozu na různých trasách od všedních regionálních přeprav až po nejdelší trasu mezi Španělskem a Moskvou. Celá flotila je v současné době vybavena převážně pneumatikami Goodyear FUELMAX optimalizovanými na nízkou hodnotu valivého odporu. Marcotran byl ovšem rozhodnut zjistit, jak rozdílná by byla výše úspor, kdyby přešel na pneumatiky KMAX optimalizované na kilometrový proběh. Cílem testů tak bylo srovnat skutečně dosaženou úsporu paliva a skutečné snížení nákladů na pneumatiky díky delšímu kilometrovému proběhu. Výsledky odhalily zajímavé skutečnosti a jasně ukázaly, že obě řady pneumatik značky Goodyear napomáhají snižovat celkové náklady na vlastnictví (TCO).

Odhadovaný celkový kilometrový proběh pneumatik KMAX

– se pohybuje mezi 240 tisíci kilometrů v případě pneumatik na hnanou nápravu a 450 tisíci kilometrů v případě návěsových pneumatik. Pro pneumatiky FUELMAX je to mezi 220 tisíci kilometrů u pneumatik na hnanou nápravu a 350 tisíci kilometrů v případě návěsových pneumatik. Potenciální finanční úspora díky vysokému kilometrovému proběhu by tak u pneumatik KMAX činila ročně 287,70 eur na vozidlo ve srovnání s kombinací pneumatik FUELMAX  na všech nápravách.

Spotřeba paliva s pneumatikami FUELMAX

– činila 30,38 litru/100 km, zatímco při kombinaci pneumatik KMAX na všech nápravách to bylo 31,58 litru. Z toho pro FUELMAX vyplývá ve srovnání s pneumatikami KMAX roční úspora nákladů na palivo ve výši 1252 eur . To dokládá komparativní výhody pneumatik KMAX ohledně kilometrového proběhu a pneumatik FUELMAX zase co do úspor paliva.

Testy tak nakonec přinesly závěr, že při použití pneumatik FUELMAX na vybraných dopravních trasách společnosti Marcotran by dopravce mohl na palivu ušetřit celkem 964 eur ročně na jedno vozidlo . Pneumatiky KMAX ovšem díky působivé hodnotě kilometrového proběhu nadále představují přednostní volbu při přepravách, při nichž je hlavním výkonnostním kritériem délka trasy.

Testy společnosti Marcotran doložily

– nejen úsporu paliva, kterou nabízejí pneumatiky   FUELMAX, ale rovněž vysoký kilometrový proběh pneumatik KMAX, které přitom ovšem současně rovněž šetří palivo. Prokázaly tak, že pneumatiky FUELMAX a KMAX významně přispívají k snižování celkových nákladů na vlastnictví (TCO) vozového parku.

Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí ve 49 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovaných služeb ve svém oboru.

Více informací naleznete na:

http://www.goodyear.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...