Ve dnech 8. až 11. února, během testů organizovaných Renaultem Sport, zkoušela na drahách ve Valencii a v Albacete čtyřicítka pilotů novou Formuli Renault V6. Dostalo se jim tak příležitosti ocenit její dynamické vlastnosti a navíc seznámit se v předpremiéře s významnými technickými inovacemi. Čtyřicítka pilotů, z kategorií Formule Renault 2000, Formule 3, World Series a Formule 3000, mohla otestovat Formuli Renault V6, jež u této příležitosti uvedla dvě významné novinky :
Předně motor dosahující nyní výkonu 370 koní, tedy o 50 k více, než projektovaná původní verze. O tomto vývoji bylo rozhodnuto vedoucími pracovníky Renault Sport, kteří mohli ověřit, že spolehlivost a životnost V6 na bázi konceptu Vel Satisu nebyly nijak dotčeny zvýšením výkonu, který by měl garantovat maximální rychlost přes 280 km/h. Připomeňme, že po vzoru Formule Renault 2000, si Formule Renault V6 stanovila za cíl i nízké náklady na údržbu.
Rozměry pneumatik byly zvětšeny z původních 22x54x13 na 24x54x13 vpředu a z původních 27x57x13 na 31x60x13 vzadu. To bylo nezbytné vzhledem ke zvýšeným výkonům, zároveň to umožní zvýšení rychlosti vozu v zatáčkách. Technici Michelinu tak ze Španělska odjížděli s cennými informacemi, které by jim měly umožnit vyvinout gumy zvýšené kvality s cílem ještě vyšší schopnosti přilnavosti k vozovce!
Formule Renault V6, koncipovaná pro formování budoucích pilotů, ale rovněž inženýrů a mechaniků Formule 1, se během těchto testů setkala s pozitivními komentáři! V řadě zkušebních jezdců byly zastoupeny četné národnosti, mezi nimiž např. Andréa Belicchi, Marc Benz, Jorga Garcia, Luciano Gomide, Neel Jani (vícešampion Eurocupu Formule Renault 2000 v r.2002), José Maria Lopez (Argentinec, společník Renault Driver Developmentu), Andréa Montermini, Olivier Muytens, Mike den Tandt, Tony Schmidt, Tony Vilander, atd. Poprvé vůbec se Formuli Renault V6 dostalo cti uvítat pilota ex-Formule 1 Enriqua Bernoldiho, který zvítězil v Evropském šampionátu Formule Renault v roce 1996.
Mezinárodní poslání Formule Renault je navíc potvrzeno kulturní různorodostí týmů, jež se již zapsaly do Eurocupu Formule Renault V6 2003: AFC MOTORSPORT, BELLAROSA, EUROINTERNATIONAL, JENZER MOTORSPORT, RD MOTORSPORT, SIGNATURE, SRTS, TEAM DEN BLAA AVIS, TEMPO a VICTORY.
Ostatně zájem o Eurocup Formula Renault V6 projevily i další evropské stáje a setkání je tak stanoveno na 6.dubna v Barceloně u příležitosti zahajovacího kola Seper Racing Weekendů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií