Telstra Rallye Austrálie má centrum v Perthu. Trať měří celkem 1345,41 km, z toho je 355,01 km měřených v 26 rychlostních zkouškách na 11 odlišných trasách. Seznámení s dvěma pasážemi tratě je na programu dnes – v úterý 8. a zítra – ve středu 9. listopadu. Shakedown (čtvrtek 10. listopadu, 8 – 11 hod.) je situován na část čtyřkilometrového okruhu Mundaring (Kennedy Road).
1. etapa, čtvrtek 10. listopadu: celkem měří 554,01 km, z toho 129,54 km měřených v 11 RZ. Start z asistenčního parku (Perth, Langley Park) je v 17.50 hod. – RZ 1 ‘Perth City I’ (2,35 km) – RZ 2 ‘Perth City II’ – Cíl je kolem 18.32 hod.
Pokračování 1. etapy v pátek 11. listopadu od 7.15 hod. – Asistence A (7.15 hod. / 10 min.) – RZ 3 ‘Murray North I’ (15,92 km) – RZ 4: ‘Murray South I’ (20,12 km) – RZ 5 ‘Turner Hill’ (5,35 km) – Seskupení, Dwellingup (11.26 hod. / 20 min.) – RZ 6 ‘Murray North II’ – RZ 7 ‘Murray South II’ – Seskupení, Perth, Langley Park (14.30 hod. / 20 min.) – Asistence B (14.50 hod. / 30 min.) – RZ 8 ‘Beraking I’ (22,84 km) – RZ 9 ‘Flynns I’ (19,87 km) – Seskupení, Perth, Gloucester Park (18.47 hod. / 15 min.) – RZ 10 ‘Perth City III’ – RZ 11 ‘Perth City IV’ – Asistence C (19.37 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 22 hod. 2. etapa, sobota 12. listopadu: 493,14 km, z toho 122,15 km měřených v 9 RZ. Start v Perthu v 7.35 hod. – Asistence D (7.35 hod. / 10 min.) – RZ 12 ‘Bannister North I’ (17,71 km) – RZ 13 ‘Bannister Central I’ (17,85 km) – RZ 14 ‘Bannister Loop’ (3,62 km) – Seskupení, Wespine (11.11 hod. / 40 min.) – RZ 15 ‘Bannister North II’ – RZ 16 ‘Bannister Central II’ – Seskupení, Perth, Langley Park (14.30 hod. / 20 min.) – Asistence E (14. 50 hod. / 30 min.) – RZ 17 ‘Beraking II’ – RZ 18 ‘Flynns II’ – Seskupení, Perth, Gloucester Park (18.47 hod. / 15 min.) – RZ 19 ‘Perth City V’ – RZ 20 ‘Perth City VI’ – Asistence F (19.37 hod. / flexi-servis 45 min.). Cíl kolem 22 hod.
3. etapa, neděle 13. listopadu: 298,26 km, z toho 103,32 km měřených v 6 RZ. Start v 6.30 hod. – Asistence G (6.30 hod. / 10 min.) – RZ 21 ‘Atkins I’ (4,42 km) – RZ 22 ‘Helena North I’ (29,93 km) – RZ 23 ‘Helena South I’ (17,31 km) – Seskupení, Perth, Langley Park (9.50 hod. / 20 min.) – Asistence H (10.10 hod. / 30 min.) – RZ 24 ‘Atkins II’ – RZ 25 ‘Helena North II’ – RZ 26 ‘Helena South II’ – Asistence I (13.53 hod. / 20 min.) – Seskupení (14.13 hod. / 32 min.) – Slavnostní cíl ve 14.45 hod.
Bilance Citroënu:
- • Sébastien Loeb poprvé startoval v roce 2002 (7.). Skončil 2. v roce 2003 a 1. v roce 2004. • François Duval poprvé startoval v roce 2001 (3. ve sk. N), 2002 (vypadl), 2003 (10.) a 2004 (3.). • Kronos Racing nasazuje posádky: Manfred Stohl/Ilka Minor et Xavier Pons/Carlos Del Barrio.
- • Manfred Stohl už startoval pětkrát ve sk. N (1998, 2000, 2001, 2002, 2004). Vyhrál v roce 2002.
- • Xavier Pons tu jel jednou (2004/6. a 2. ve sk. N).
Po získání už pátého titulu ve třech sezonách účasti v mistrovství světa v automobilových soutěžích (3 x mistr světa v Poháru konstruktérů, 2x mistr světa mezi piloty) v Katalánsku, by mohl Citroën v Austrálii „povolit“. Ale ani pro poslední podnik letošního seriálu mistrovství světa nepostrádá tým z Versailles-Satory motivaci. Hodlá totiž završit nádhernou sezonu, rok plný rekordních úspěchů.
Značku Citroën budou reprezentovat dva tovární vozy Xsara WRC, obsazené posádkami Sébastien Loeb – Daniel Elena a Francois Duval – Sven Smeets, a dvě xsary připravené týmem Kronos Racing pro posádky Manfred Stohl – Ilka Minor a Xavier Pons – Carlos Del Barrio
Centrem rallye je nádherné město Perth. Rychlé australské tratě jsou pokryty volnou šotolinou, resp. miliony kamínků, které mění rychlostní zkoušky v „kluziště“. Nejtěžší jsou podmínky na tratích pro první jezdce. Jako úplně první vyrazí v pátek Sébastien Loeb a bude vymetat stopu. „Existuje-li způsob, jak tomuto jevu čelit, myslím, že se nám ho podařilo najít,“ říká technický manažer Citroënu Sport Xavier Mestelan-Pinon. „Jinak za sebou máme tříletou zkušenost a z Austrálie jsme v posledních dvou letech vždy odjížděli s nejlepším výsledkem. Letos zde nově použijeme pneumatiky Michelin Z BTO, které nás zatím nezklamaly na žádném povrchu ani v těch nejnáročnějších podmínkách.“
Guy Fréquelin: V Perthu startuje naše budoucnost
Vzpomenete si ve své kariéře na podobně úchvatný úspěch, jaký jste zaznamenali v Katalánsku?
„Jistě. Jako pilot jsem byl šťastný z každého vítězství. Ale radost a emoce z úspěchu v pozici odpovědného šéfa jsou úplně něco jiného. Dělíte je mezi tým a značku. Pocity v Katalánsku by se daly přirovnat třeba k triumfu v Rallye Dakar, mému prvnímu vítězství coby sportovního ředitele, nebo k úspěchu v závodě Paříž – Peking. Katalánsko ale zůstane v mé paměti – získali jsme tam úplně všechno – vítězství a tituly ve WRC, v juniorské soutěži, vynikající výsledky Xaviho Ponse. To vše při oznámení našeho návratu do mistrovství světa v roce 2007.“
Najdete ještě motivaci pro poslední krok v mistrovství světa 14 000 kilometrů od Versailles-Satory?
„Motivace se najde vždycky – zkusit vyhrát! Touha vyhrávat je přece naším palivem. Loni jsme v Austrálii vyhráli a věděli jsme, že v roce 2005 skončíme, že ztratíme Carlose Sainze. Přesto tým dokázal vyhrát posedmé v sezoně. Letos naše srdce bije silněji. Pro mě osobně je Austrálie rallye naší budoucnosti. Tady začne naše akce 2007.“
V Katalánsku jste získali třetí titul v Poháru konstruktérů. Pojedou nyní vaše posádky s „volnou kartou“, bez taktických instrukcí?
„V podstatě ano. Rychlostní zkoušky jsou ale hodně dlouhé, rychlé, kluzké a navíc mezi stromy, které jsou blízko. Vyhnout se jim, to by mohlo být problémem.“
Sébastien Loeb: Xsaru jsem vychovával jako dítě
Citroën oznámil návrat do mistrovství světa 2007. Co si o tom myslíte?
„Jsem opravdu rád, že se tak rozhodlo. Ulevilo se mi. Musíme dobře připravit nový vůz Citroën C4 WRC. Když mi v roce 2001 na San Remo svěřil Guy Fréquelin xsaru, bylo to auto vybroušené pro asfalt. Celý vývoj xsary bych přirovnal k výchově dítěte. Byl jsem u toho, když rostlo. Je to úplně jiná odpovědnost, úplně jiný, strhující závod.“
Jedete do Perthu zakončit vaši výjimečnou sezonu?
„Abych byl upřímný, z té dlouhé cesty do Perthu nejsem zrovna nadšený. V rozmezí půldruhého měsíce jsme startovali v Británii, v Japonsku, na Korsice a ve Španělsku a nyní v Austrálii. I když tohle říkám, je jasné, že až rallye odstartuje, bude to pro mě stejné jako pokaždé, soutěž si užiju a pokusím se vyhrát. Nepodaří-li se to, nebude to katastrofa, ale vydám ze sebe to nejlepší.“
Francois Duval: Udržet se na trati
„V pátek, myslím, budu na trať vyrážet jako pátý, což bude určitě stále ještě těžké. Dobrá startovní pozice v Austrálii znamená vyrážet minimálně jako desátý. Co se týče výsledku, nestanovil jsem si nějaký zvláštní cíl. Austrálie není soutěží, na níž bych se mohl ucházet o vítězství, takže bych chtěl ukázat, že dovedu zajet dobré časy a udržet vůz na trati.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií