Team De Rooy a Goodyear uzavřeli Rallye Dakar na stupních vítězů

Holanďan Gerard De Rooy za volantem vozu číslo 500

– kamionu Iveco Powerstar 4x4s vybaveného standardními off-roadovými pneumatikami Goodyear ORD – a Argentinec Federico Villagra v kamionu s číslem 502 překonali 8500 kilometrů náročného terénu, aby nakonec skončili těsně za dvěma ruskými kamiony Kamaz. Zbývající dva vozy týmu skončily na solidním 16. a 17. místě z celkem padesáti přihlášených kamionů.

„Naším cílem byly letos alespoň stupně vítězů a na ty jsme dosáhli. Měli jsme zkrátka jeden špatný den a to se prostě stane. Třetí místo považuji za přijatelné,” řekl Gerard De Rooy. „Rozhodujícím faktorem je na Dakaru navigace. Je v pořádku, že je těžká. Má taková být. Líbilo se mi, jak se všechno každý den měnilo, protože každý dělal chyby. Ale chvílemi to bylo až příliš těžké, protože nebylo jasné, co vlastně pořadatelé zamýšleli. Pneumatiky sehrávaly jako vždy klíčovou roli, ale vzhledem k panujícím povětrnostním podmínkám byla letos jejich výkonnost ještě důležitější než jindy. Díky našemu pokračujícímu partnerství se značkou Goodyear měl náš tým pro úspěch v nejnáročnějším závodě světa nejlepší možné pneumatiky a vyladění.”

Pro soutěžní kamiony tým De Rooy

– opět sáhl po terénních pneumatikách 375/90R22.5 Goodyear ORD, zatímco doprovodná vozidla obul do pneumatik Goodyear Omnitrac MSD II pro smíšené použití. Volba pneumatik vycházela z toho, že loni těsná spolupráce týmu De Rooy a značky Goodyear Gerardovi De Rooyovi vynesla první a Federiku Villagrovi třetí místo v závodě. Goodyear má radost z dlouhodobého a úspěšného partnerství s Team De Rooy a i letos intenzivně pracoval na tom, aby pro kamiony zajistil nejlepší možnou kombinaci pneumatik a nastavení.

„Blahopřejeme Gerardovi De Rooyovi k umístění na stupních vítězů. Hrozné podmínky, které letos museli účastníci přestát, včetně úplně odplavených silnic nebo komunikací pod hlubokým nánosem bahna, jen podtrhly, jak moc jsou pneumatiky v tomto závodě důležité,“ řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu nákladních pneumatik Goodyear v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. „Jsme hrdí na to, že Gerardovi a jeho týmu opět poskytujeme podporu, a to nejen v podobě našich výrobků, ale i ze strany našich inženýrů, kteří tvrdě pracovali v zákulisí, aby zajistili, že kamiony týmu De Rooy budou mít co nejlepší záběr a co nejspolehlivější a nejlépe vyladěné obutí na závod, který je bezpochyby nejnáročnější zkouškou pneumatik na celém světě.“

Během dvanácti dnů

– řidič Gerard De Rooy, navigátor Moises Torrallardona a mechanik Darek Rodewald tvrdě zápasili na nejobtížnějším terénu na planetě, aby za sebou nechali zbývajících 49 kamionů v závodě. Cestu převážně v terénu zahájili 2. ledna v paraguajském Asunciónu a pokračovali přes Bolívii dále na jih až do Buenos Aires v Argentině, kde byl 14. ledna závěr závodu. Během celkem 11 etap (jedna etapa byla zrušena kvůli počasí) závodu Dakar museli překonat 8500 kilometrů trasy zahrnující bahno, poušť, vysokohorský i skalnatý terén. Celkem se letos do závodu přihlásilo více než 300 motorek, čtyřkolek, osobních vozů, užitkových vozidel a kamionů a 222 z nich jej úspěšně dokončilo.

O společnosti Goodyear

Goodyear je jedním z největších světových výrobců pneumatik. Společnost zaměstnává přibližně 69 000 pracovníků a své výrobky vyrábí v 50 závodech ve 22 zemích světa. V inovačních centrech v Akronu, Ohio a v Colmar-Berg, Lucembursko jsou vyvíjeny nejmodernější výrobky a služby, které stanovují technologické a výkonnostní standardy pro celé odvětví.

Sortiment pneumatik společnosti Goodyear Dunlop Europe pro nákladní vozidla a autobusy zahrnuje přes 400 různých typů pneumatik ve vice než 55 rozměrech. Pneumatikami Goodyear svá vozidla standardně vybavuje mnoho předních světových výrobců nákladních vozidel, včetně značek DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania a Volvo. Goodyear rovněž dodává pneumatiky všem hlavním výrobcům návěsů a přívěsů. Díky programu Fleet First, do kterého patří servisní síť TruckForce, silniční asistenční služba ServiceLine 24h, elektronický systém řízení pneuhospodářství FleetOnlineSolution a Goodyear Retread Technologies, poskytuje společnost Goodyear nejkomplexnější program specializovaných služeb ve svém oboru.

 Více informací na:

www.goodyear.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Twingo se vrací. Malý rebel znovu roztáčí městská kola

Twingo se vrací. Malý rebel znovu...

Renault oprášil legendu. Nové Twingo E-Tech Electric navazuje na původní městskou ikonu z 90. let, ale přivádí ji do 21. století. Je elektrické, hravé, prostorné, a hlavně cenově dostupné....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na kolech, který umí šetřit i hýčkat

Nový Citroën C5 Aircross: Gauč na...

Citroën má nový trumf a vlajkovou loď. Druhá generace modelu C5 Aircross spojuje komfort obývacího pokoje, francouzský smysl pro design a moderní elektrifikaci. Na platformě STLA Medium vzniklo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Předprodej hybridní Toyoty Aygo X začíná. Jaké jsou české ceny?

Předprodej hybridní Toyoty Aygo X...

Toyota Aygo X prošla proměnou, dostala modernější tvář, ale také pohon – poprvé je k dostání jako hybrid. A právě teď startuje dlouho očekávaná možnost zarezervovat si svůj nový vůz...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Škoda dodá Policii ČR 352 nových Kodiaqů

Policie ČR omlazuje vozový park. Do konce letošního roku převezme 352 vozů Škoda Kodiaq II. generace. Prvních 51 kusů už bylo předáno na polygonu automobilky Škoda Auto v Úhelnici u Mladé...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vozy na autoplyn mají našlápnuto k dalšímu rekordu. Jak se ceny LPG dotknou emisní povolenky?

Vozy na autoplyn mají našlápnuto k...

Za letošní tři čtvrtletí už bylo registrováno více nových osobních vozů na LPG než za celý loňský rok. Dá se tak očekávat, že v roce 2025 přibude na českých silnicích přes 6000 LPG...