Takto byl nový Leon zamaskován

  • Nový kompaktní model značky SEAT se několik dnů před svou světovou premiérou ukázal s nevšední kamufláží ve stylu mozaiky
  • 20 metrů čtverečních speciálního litého vinylu uchovalo tajemství designu čtvrté generace modelu SEAT Leon
  • Nový model bude poprvé představen bez ochranného maskování 28. ledna

Vývoj nového modelu je mnohaletým procesem, který vyžaduje intenzivní úsilí designérů a inženýrů. Jejich práce musí zůstat v naprostém utajení až do dne premiéry automobilu, který je jejím výsledkem. Nový SEAT Leon se několik dnů před svým oficiálním odhalením ukáže světu s maskováním inspirovaným modernismem a Barcelonou.

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

Od kubismu k modernismu.

Kamufláž má svůj původ ve vojenské taktice, kterou používaly lodě během první světové války. Jejich maskovací nátěry byly tvořeny černo-bílými geometrickými vzory, schopnými zastřít skutečné tvary lodi a zmást nepřítele. „Říká se, že umělci, kteří navrhli tyto maskovací vzory, čerpali inspiraci z kubistických obrazů. Stejný princip se používá u maskování automobilů,“ říká Edgar Aneas, odborník na maskování vozidel.

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

Socha na kolech.

V tomto případě se designéři společnosti SEAT z oddělení barev a materiálů nechali inspirovat mozaikovou technikou (trencadís v katalánštině) používající převážně kousky keramických dlaždic. „Nový SEAT Leon má silný charakter a je velmi obtížné ho zamaskovat, protože se jedná o sochu na kolech, která vyjadřuje emocionální podstatu značky SEAT. Barcelona je rodištěm Leonu a protože k ní máme velmi blízký vztah, hledali jsme inspiraci právě v tomto velkoměstě,“ vysvětluje Jordi Font, vedoucí vývoje barev a materiálů ve společnosti SEAT.

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

Od černé a bílé k celému spektru barev.

Designéři z oddělení barev a materiálů stáli před výzvou upustit od obvyklého designu maskování. Proto uskutečnili několik předběžných testů. Dosavadní designy používaly vždy černou a bílou. Každá značka má svůj vlastní design a některé si ho dokonce patentují. „Je to poprvé, co jsme nepoužili konvenční kamufláž. Byla to výzva, protože hlavním cílem je zkreslit tvary automobilu. Pracovali jsme na několika způsobech, jak zastřít linie. Naše poselství je jasné – my jsme Barcelona, my jsme ze Středozemí a disponujeme celým spektrem barev. Chceme dát naší soše smysl,“ říká Jordi.

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

Maskování nanášené při teplotě 45 °C.

Kamufláž má nejen estetickou funkci, ale musí také odolávat extrémnímu počasí a provozním podmínkám. Jako materiál se používá speciální litý vinyl, který těmto vlivům dokáže odolávat. „Automobily se maskují tak, aby mohly být testovány za různých povětrnostních podmínek, při teplotách pod bodem mrazu i během dlouhého působení přírodních živlů, deště a pouštní výhně. Tento vinyl je velmi odolným materiálem a má speciální vlastnosti, které brání jeho sloupnutí nebo degradaci,“ říká Edgar Aneas.

Pro tento model se spotřebovalo 20 metrů čtverečních vinylu. Části zakrývající okna a světlomety jsou mikroperforované, aby jimi mohlo procházet světlo. Posádka musí vidět ven, současně však nesmí být vidět dovnitř. Maskovací vinyl se nanáší zahřátý na 45 °C, aby dokonale přiléhal k povrchu karoserie.

SEAT CAMUFLAJE
9-1-2020

Odklon od tradic.

Před výrobou maskování nového modelu byly vypracovány studie, které definovaly nejvíce reprezentativní prvky vozidla a jeho hlavní změny. Čím chaotičtější je maskování, tím více zakrývá, takže je nutné patřičným způsobem rozčlenit linie a barvy. Nejsložitější části, které se potahují vinylem, jsou vnější zpětná zrcátka, výrazně tvarované díly a spoilery. A jaké nejvýznamnější součásti designu se musí maskovat? „Světlomety, tvary koncových svítilen, prolisy… Jedná se totiž o zásadní prvky automobilu, o naši DNA,“ říká Jordi Font.

Dokončené umělecké dílo bude odhaleno 28. ledna, a to již bez zamaskovaného exteriéru.

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...