Symbio otevírá gigafactory SymphonHy, největší závod na výrobu vodíkových palivových článků v Evropě

Symbio, společný podnik, který stejným dílem vlastní Forvia, Michelin a Stellantis, slavnostně otevřel SymphonHy, svou první gigafactory a současně centrum technologického a průmyslového pokroku.

SymphonHy, která se nachází v Saint-Fons v regionu Auvergne-Rhône-Alpes, je největším integrovaným závodem na výrobu palivových článků v Evropě, čímž se potvrzuje technologické a průmyslové prvenství společného podniku Symbio. V areálu se nachází sídlo skupiny, výroba, inovační centrum bezprecedentní velikosti a Symbio Hydrogen Academy. Díky nejmodernějším technologiím má SymphonHy k dispozici vysokou úroveň automatizace a robotiky, které umožňují výrobu velkého množství produktů při nižších nákladech. Tento vývoj je klíčový pro urychlení zavádění čisté, konkurenceschopné a vysoce výkonné vodíkové mobility, což přispěje k přechodu k energetické transformaci a k ambicím Francie a celé Evropy o dekarbonizování společnosti.

SymphonHy v číslech:

• současná výrobní kapacita 16 000 systémů, do roku 2026 má dosáhnout 50 000;

• stávající plocha 26 000 m2, do roku 2026 se zvýší na 40 000 m2;

• 7 000 m2 je vyhrazen prostoru pro inovace;

• 8 000 m2 je určen pro čistý provoz s certifikací ISO8;

• více než 450 inženýrů, z nichž se 100 věnuje inovacím, a přibližně 20 doktorandů pokrývajících širokou škálu oborů (elektrochemie, chemie, materiály atd.), kteří pracují společně v jediném inovačním centru světové úrovně;

• energeticky soběstačný areál s certifikátem „Very Good“ podle normy BREEAM.

Díky továrně SymphonHy nabídne Symbio svým zákazníkům cenově dostupnou mobilitu na vodíkový pohon s nulovými emisemi, aniž by to bylo na úkor výkonu.

Společný podnik Symbio, za kterým dohromady stojí více než 30 let zkušeností, si díky podpoře svých akcionářů, předních světových výrobců automobilů, a šesti milionům kilometrů najetých při testování na silnicích vybudovala jedinečné know-how. Nabízí široké portfolio řešení, která splňují všechny požadavky na výkon, životnost a dojezd, zahrnující mobilitu on-road a off-road, od lehkých užitkových vozidel a vozů střední třídy, přes pick-upy, nákladní automobily, autobusy a autokary až po zvedací a manipulační zařízení.

Díky SymphonHy může Symbio podporovat své zákazníky, průkopníky v oblasti vodíkové mobility, v jejich projektech na využití vodíkového pohonu.

Mezi ně patří i spoluakcionář společného podniku Symbio, skupina Stellantis, která uvedla jako první na trh vodíkový pohon s nulovými emisemi pro lehké užitkové vozy, a to pro modely Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy a Opel Vivaro-e. Podnik oznámil rozšíření nabídky o velké dodávky s dojezdem až 500 km a dobou pro doplnění paliva kratší než 10 minut. Skupina Stellantis mimoto potvrdila své plány na vývoj vodíkové technologie pro pick-upy značky Ram v souladu se svým cílem elektrifikovat svou nabídku, a to s dojezdem 515 km pro vozidla s maximálně 3 nápravami nebo 320 km pro vozy s více než 4 nápravami a dobou pro doplnění paliva 5 minut, aniž by bylo sníženo užitečné zatížení a tažná kapacita. Všechna tato vozidla budou vybavena palivovými články, které bude vyrábět Symbio.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis spouští vlastní výrobu středních a velkých dodávek na vodík

Stellantis spouští vlastní výrobu...

Stellantis Pro One zvyšuje výrobní kapacitu lehkých užitkových vozidel poháněných vodíkovými palivovými články a spouští vlastní výrobu středních dodávek v Hordainu (Francie) a velkých...

Stellantis investuje do cenově dostupné...

Stellantis Ventures, fond rizikového kapitálu skupiny Stellantis, vstupuje do francouzské společnosti Tiamat, která vyvíjí a uvádí na trh technologie sodíko-iontových baterií. Tato technologie...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis bude vyměňovat modulární baterie v elektromobilech

Stellantis bude vyměňovat modulární...

Skupina Stellantis a firma Ample vyvinou inovativní řešení výměny baterií, které je schopné dodat plně nabitou baterii za méně než pět minut. První projekt má být v Evropě zahájen v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis investuje do společnosti CTR s cílem zvýšit nízkoemisní produkci lithia v USA

Stellantis investuje do společnosti CTR s...

Nadnárodní společnost Stellantis pošle přes 2 miliardy korun do rozvoje projektu Hell’s Kitchen společnosti CTR (Controlled Thermal Resources Holdings). Půjde o největší geotermální projekt...