Na evropských trzích se zvýšil prodej Peugeotů a Citroenů o 15,5 %. Prodeje na trzích vyjma západní Evropy narostly za pololetí o 26,6%. Výhled prodaných vozů za celý rok 2002 – 3 250 000!
S 1 657 000 prodanými vozy (u Peugeotu a u) potvrdila skupina PSA Peugeot – Citroën svůj vzestupný trend také za první polovinu roku 2002. Skupina je tak na reálné cestě k dosažení plánovaného objemu na konci roku 2002 – 3 250 000 prodaných vozů.
V západní Evropě, do které je zařazeno celkem 17 zemí, vykazuje trh celkově pokles prodejů osobních vozů i lehkých užitkových vozů 4,7 %. Naopak skupina PSA vykázala za pololetí 2002 mírný nárůst 1,5 %. O 1 340 000 prodaných voz za zmíněné období se přičinily peugeoty 775 000 prodanými auty, citroëny zaznamenaly 565 000 prodejů. V této části trhu došlo k navýšení o 15,5 % (Peugeot 9 %, Citroën 6,5 %). Ve stejném období loňského roku činil přírůstek pouze 14,5 %. Resumé – značkám Peugeot a Citroën tak náleží skvělé 2. místo mezi evropskými výrobci!
Ve Francii, kde trh celkově klesl o 3,9 %, představují prodejní výsledky skupiny PSA lehký pokles o 2,4 % s 461 989 prodanými vozy (loni v pololetí 473 165).
Ve Velké Británii naopak trh celkově rostl o 6,0 %, přičemž modely z produkce PSA dosáhly zvýšení prodejů o 4 %. Celkem se na ostrovech prodalo 199 000 aut (loni 192 000).
V Itálii se trh propadl dokonce o 12,1 %, ale skupina PSA zaznamenala nárůst prodejů o 6,3 %. Prodaných 124 000 vozů vyneslo sdružení PSA až k podílu 9,3 % na italském trhu (loni jen 7,7 %). Ve Španělsku prodej skupiny kopíroval celkový pokles trhu. Ten dosáhl hodnoty 9,4 %, zatímco prodeje PSA klesaly jen o 7,5 % se 187 000 prodanými vozy. V Německu šel trh dolů o 5,2 %, nicméně skupina PSA výrazně posílila – prodeje narostly o 13,2 % a podíl na německém trhu se ustálil na 5,4 % (loni pouze 4,5 %).
A jak na tom byly trhy mimo západní Evropu? Tam se prodalo celkem 343 000 aut (247 000 značky Peugeot a 96 000 Citroën). To vše má za následek velice příznivé navýšení prodejů proti loňsku o 26,6 %! Celkově prodeje v těchto zemích představují pro skupinu PSA zhruba pětinový podíl v celosvětovém měřítku.
Jihoamerické trhy byly poznamenány finanční krizí a celkově se tam prodalo za pololetí 2002 – 59 000 vozů, což i tak představuje navýšení o 25 %. Nejsilnější propady trhu celkově jsou registrovány v Brazílii ( o 19 %) a zejména v Argentině (dokonce propad o 55 %). Přes tento negativní trend vzrostly prodeje PSA o 15,6 % s 42 000 prodanými vozy.
Ve střední Evropě (započítáno i Turecko) vzrostly prodeje skupiny o 17 % se 77 000 vozy.V samotné střední Evropě trh celkově klesal o 9,3 %, ale skupina posilovala o 14,9 % s 54 000 prodanými vozy.
V Číně vzrostly prodeje o 25 % (35 000 vozů) zejména díky modelům ZX Fukang a Xsara Picasso, v Íránu se prodeje dokonce téměř zdvojnásobily na 87 000 aut, mezi nimiž kralovaly modely Peugeot 405 a Peugeot 206.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií