Světová premiéra pozoruhodného prototypu Opel Eco-Speedster na letošním Mezinárodním autosalonu v Paříži,
který právě probíhá odstartovala největší ofenzívu naftových motorů v historii automobilky Opel. Do konce roku 2003 se v nabídce všech modelových řad automobilky Opel objeví celkem čtyři zcela nové naftové motory, které budou vynikat vysokými výkony, nízkou hmotností a nízkou spotřebou paliva!“. Jejich výkonová škála bude vrcholit 130 kW (170 k). Přísně aerodynamicky řešený koncept Eco-Speedster, charakteristický nízkou stavbou a dlouhou štíhlou zádí, názorně demonstruje výkonový potenciál chystaného naftového motoru ECOTEC CDTI o objemu 1,3 l. Během první série testů dokázal tento prototyp o výkonu 112 k dosáhnout rychlosti přes 250 km/h, zatímco průměrná spotřeba činila pouhých 2,5 l/100 km!
Nový prototyp vychází ze sériově vyráběného roadsteru Speedster s motorem umístěným uprostřed, má však nově řešenou karbonovou karoserii, která prošla důkladnou aerodynamickou optimalizací. Díky tomu se podařilo výrazně snížit koeficient aerodynamického odporu vzduchu cD na hodnotu cD = 0,20 a klesla i pohotovostní hmotnost, a to na hodnotu 660 kg.
Koncept Eco-Speedster navazuje na unikátní prototyp značky Opel, který před třiceti lety plnil přední stránky velkých deníků: Dne 1. června roku 1972 ustavil upravený model Opel GT, poháněný turbodieselem o objemu 2,1 l a výkonu 95 k, celou řadu světových rychlostních a vytrvalostních rekordů v kategorii vozů poháněných vznětovým motorem. Modifikovaný Opel GT dosáhl např. rychlosti 197,5 km/h. Zanedlouho poté se na trhu objevil Opel Rekord s naftovým motorem 2.1 D, což byl vůbec první sériově vyráběný osobní model značky Opel poháněný naftovým motorem.
Koncept Eco-Speedster demonstruje pokrok, který automobilka Opel v uplynulých třiceti letech udělala na poli vývoje technologie naftových motorů a jejich zavádění do osobních automobilů. Rekordní prototyp Opel GT z roku 1972 se zasloužil o to, že v souvislosti s naftovým motorem se vůbec poprvé mohlo začít mluvit o „sportovní a dynamické jízdě“.
Výkonové parametry kompaktního naftového motoru prototypu Eco-Speedster jsou více než působivé, a to přesto, že jeho zdvihový objem činí pouhých 1,3 l. Kompaktní diesel je však vybavený vysoce moderními technologiemi, jako jsou např. systém přímého vstřikování paliva do válců „common-rail“ poslední generace, turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola nebo čtyřventilová technika.
Čtyřválcový turbodiesel, který je prvním agregátem od počátku vyvinutým ve společném podniku FIAT-GM Powertrain, by se měl do sériové výroby dostat už v roce 2003. Turbodiesel, vyhovující emisním limitům normy Euro 4, přenáší v prototypu Eco-Speedster svoji sílu prostřednictvím automatizované manuální převodovky Easytronic.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií