Nový první dieselový motor vyvinutý Subarem dosahuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3600 ot/min a nejvyšší točivý moment 350 Nm při 1800 ot/min.
Legacy v provedení sedan dosáhne rychlost 100 km/h za 8,7 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,6 nafty na 100 km, v provedení kombi dosáhne rychlost 100 km/h za 9,2 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,7 nafty na 100 km.
Outback dosáhne rychlost 100 km/h za 9,2 s, kombinovanou spotřebu uvádí výrobce 5,8 nafty na 100 km.
Ceny a podrobné seznamy výbavy najdete na www.subaru.cz.
1. Nejdůležitější rysy
Úroveň pohodlí, sportovní naturel a kultivovaný chod ničím nepřipomínající dieselový motor. Skvělé výkonové parametry bez zvýšení zátěže životního prostředí
Model Subaru Legacy/Outback kombinuje dieselový motor SUBARU BOXER se stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD. Může proto nabídnout všechny níže uvedené výhody.
Vzrušení z jízdy
Skvělá jízdní stabilita: výtečné rozložení hmotnosti, nízko položené těžiště a snadná ovladatelnost vozu díky systému pohonu Symmetrical AWD a lehkému kompaktnímu motoru Subaru Boxer s protilehlými válci. Výsledkem umístění veškeré hmoty převodovky a hnacího ústrojí mezi nápravy je skvělá ovladatelnost vozu a lineární chování, díky kterému má řidič vůz vždy dokonale pod kontrolou.
Dieselový motor se sportovním naturelem
Vynikající reakce vozu sportovního charakteru na sešlápnutí plynového pedálu: nový dieselový motor BOXER zaručuje okamžitou reakci vozu na povely pedálu plynu.
Hospodárný a šetrný k životnímu prostředí
Nižší spotřeba paliva: technici snížili veškeré třecí síly v motoru, převodovce a systému pohonu všech kol na minimum, a tím dosáhli lepší spotřeby paliva.
Nižší emise CO2: díky snížení spotřeby paliva je dieselový motor konstrukce boxer nejekologičtějším agregátem v dané kategorii osobních vozů se stálým pohonem všech kol. Vznětový boxer rovněž splňuje evropské emisní normy EURO 4.
Pohodlí a ticho
Významné snížení hladiny vibrací i hluku: díky promyšlené konstrukci plochého motoru s protilehlými válci a instalaci protivibrační hmoty v celém interiéru vozu došlo k významnému snížení úrovně vibrací i hluku, které dieselové motory typicky doprovází.
Klid pro rozhovor cestujících při cestě na dálnici: výjimečné ticho v interiéru vozu znamená, že cestující spolu mohou pohodlně a nerušeně hovořit, a to i při cestovní rychlosti kolem 200 km/h.
Elektrický posilovač řízení a ohleduplnost k životnímu prostředí: Model Legacy je vybaven elektrickým posilovačem řízení, který se podílí na nižší spotřebě paliva. Celý systém řízení byl velmi pečlivě propracován s ohledem na co nejlepší pocity při řízení i snížení hladiny hluku.
2. Převodovka
Speciální pětirychlostní přímo řazená převodovka pro vznětový boxer
Konstruktéři navrhli pro vznětový boxer speciální přímo řazenou převodovku. Převodové poměry byly přizpůsobeny tak, aby dokonale ladily s výkonovou charakteristikou dieselového motoru.
Speciální setrvačník a spojka
Konstruktéři doladili dvojhmotový setrvačník i charakteristiku projevu tlumiče spojkového kotouče, aby odpovídala naturelu dieselového motoru. Dosáhli tak nižší hladiny nepříjemných zvuků vyskytujících se při nízkých otáčkách motoru.
Speciální převodové poměry
Došlo k optimalizaci převodových poměrů, aby lépe odpovídaly nižším maximálním otáčkám a vyššímu točivému momentu v celém spektru otáček dieselového motoru – pro jízdu ve městě i rychlé přesuny na dálnici. Na výjimečně tichém projevu má podíl omezení otáček motoru za jízdy vysokou rychlostí (otáčky motoru při rychlosti 150 km/h dosahují přibližně 3000 ot/min).
3. Podvozek a karoserie
Subaru vyvinulo kvalitní dieselový motor, jehož hladina hluku a vibrací je díky promyšlené konstrukci nižší než u srovnatelných dieselových jednotek. Konstruktéři vyvinuli podvozek a karoserii zajišťující kvalitní jízdní vlastnosti zcela srovnatelné s vozy vybavenými zážehovým agregátem.
Pro tento účel byly ve vozech zesíleny nebo nově instalovány prvky pohlcující hluk i další zvukotěsné materiály. V rámci celé hnací jednotky byly omezeny vibrace i hladina hluku, a tak je úroveň ticha ve voze zcela srovnatelná s automobily vybavenými zážehovým motorem. Výjimečné ticho v interiéru vozu znamená, že cestující spolu mohou pohodlně a nerušeně hovořit i při cestovní rychlosti kolem 200 km/h. Byl vyvinut nový elektrický posilovač řízení s ohledem na nižší spotřebu paliva i co nejlepší pocity při řízení. Doladěny byly i další komponenty vozu, například zavěšení kol vpředu nebo brzdy, z důvodu lepších jízdních vlastností a snížení hladiny hluku.
Omezení vibrací a zvuková těsnění
Blatníky jsou nově doplněny o speciální zvukotěsné materiály. Došlo ke zvětšení plochy spodního krytu, který nyní přesahuje až pod převodovku; podlaha v místě tlumiče výfuku je nyní opatřena dvojitou vrstvou zvukotěsných materiálů. V prostoru mezi čelním oknem a kapotou je nyní použit izolační materiál Thinsulate, který zlepšuje utlumení vysokofrekvenčních zvuků od motoru. Silnější je i materiál v prostoru nohou předních cestujících, což se podílí na ještě lepším utlumení kabiny vozu.
Elektrický posilovač řízení
Z důvodu nižší spotřeby paliva je použito hřebenové řízení s elektrickým posilovačem. Převodová skříň řízení je namontována pomocí čtyř volných pouzder k příčné vzpěře, a tak se omezuje míra přenášených vibrací a současně zvyšuje tuhost. Celý systému řízení byl vyladěn s cílem usnadnit ovládání vozu v celém spektru otáček motoru. Výsledkem jsou takové jízdní a ekologické parametry, které si vozy Legacy a Outback nepochybně zaslouží.
Speciální úprava odpružení
Odpružení vpředu prodělalo speciální úpravy odpovídající změnám zatížení přední nápravy kvůli instalaci dieselového motoru a elektrického posilovače řízení. Vůz díky tomu vykazuje vyšší stabilitu a poskytuje lepší odezvu usnadňující ovladatelnost automobilu.
Nápravy
Velikost vnějších (stejnoběžných) kloubů hnacího hřídele vpředu byla zvětšena kvůli nárůstu točivého momentu u dieselového motoru. Rovněž byl optimalizován průměr hřídele kvůli snížení hladiny vibrací a tiššímu projevu v interiéru za jízdy nízkou rychlostí při zařazení vyššího převodového stupně.
Vyladěná soustava brzd
Z důvodu vyššího zatížení přední nápravy jsou nyní na brzdách vpředu použity kotouče o průměru 16 palců zlepšující celkovou účinnost při brzdění. Dále byl optimalizován posilovač brzd, který zajišťuje spolehlivé brzdění při jakékoli rychlosti a zlepšuje možnosti dávkování brzdné síly.
4. Bezpečnostní prvky
- Standardně dodávané čelní i boční airbagy SRS
- Volitelně dodávané hlavové airbagy SRS
- Standardně dodávaný stabilizační systém (VDC)
5. Výbava vozu
- Manžeta a hlavice řadicí páky speciálně navržené pro dieselový motor. Doplněk luxusního vzhledu se sportovním duchem.
- Řadicí páka byla zkrácena oproti vozům se zážehovým motorem o 10 mm z důvodu celkově lepšího pocitu při řazení rychlostních stupňů a snazší ovladatelnosti vozu.
- Materiál látky použitý na sedadlech vozu je určen výlučně pro vůz s dieselovým motorem. V rámci modelové řady mu tak dodává jedinečný vzhled.
- Do vozů s dieselovým motorem se instaluje speciálně vyvinutá jednotka vytápění a klimatizace schopná vyvinout dostatečný tepelný výkon okamžitě po nastartování motoru i v lokalitách s extrémně chladným klimatem.
- Standardně se dodává balíček zimní výbavy (vyhřívání sedadel a rozmrazování předních stěračů).
- Vozy s dieselovým motorem jsou opatřeny speciální koncovkou výfukového potrubí a označením v zadní části vozu.
Dá se oprávněně předpokládat, že uvedení nového dieselového motoru do modelů Subaru významně zvýší celkový prodej automobilů Subaru na našem trhu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií