Nízká příď, vystouplé blatníky a dozadu snižující se střecha vozu spolu se štíhlou siluetou a odlehčené zádi vozu podtrhuje sportovní charakter tohoto sympatického elegantního kombiku.
Rozšířený rozchod kol (149 cm) a delší rozvor (267 cm) umožnily konstruktérům nejen vytvořit pro cestující prostorný interiér pro pohodlné cestování, ale i zabezpečit velmi dobré jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. K těm rozhodující měrou přispívá především stálý pohon všech kol se třemi diferenciály a nízké těžiště vozu. To spolu s celkovou konstrukcí podvozku vybaveného s protiblokovacím systémem ABS, účinným posilovačem řízení a kotoučovými brzdami (vpředu s vnitřním chlazením) mně umožňovalo bezpečné, rychlé a spolehlivé projíždění ostrých zatáček i na nekvalitních silnicích, za deště i v terénu. V těžším terénu jsem uvítal možnost využít redukční převodovky „Dual-Range“. Pětirychlostní manuální převodovka je dobře odstupňovaná.
Benzinový motor 2,0 l s 16ti ventily (boxer s protiběžnými písty pro Subaru typický) s elektronicky řízeným vícebodovým vstřikováním paliva je vybaven vypínáním dodávky paliva při brždění motorem. Maximální výkon 101 kW dosahuje motor při 5600 ot/min a maximální točivý moment 187 Nm dosahuje při 4400 ot/min. Motor má elektronický systém řízení klapky v sacím potrubí, který zajišťuje plynulý výstupní výkon. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny.
Snažil jsem se jezdit hospodárně i při dosahování vyšších rychlostních průměrů, a tak jsem dosáhl kombinované spotřeby 7,5 l/100km. To znamená o 0,2 l méně než uvádí výrobce – jezdil jsem však pouze se spolujezdcem a bez zavazadel. Výrobce uvádí maximální rychlost 193 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 11,5 sekundy.
Ocenil jsem ergonomicky řešenou palubní desku s dobře čitelnými sdělovači a vhodně rozmístěnými sdělovači i ovládači. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná s dobrým bočním vedením. Sedadlo řidiče je i výškově stavitelné. Volant je též výškově seřiditelný. Dvoustupňové vyvíječe plynů jsou pro SRS airbagy na předních sedadlech standardem, stejně jako boční airbagy. Přední bezpečnostní pásy mají předepínání, omezovače zátěže a reduktory tahu, všechna zadní sedadla pak tříbodové pásy. Kromě toho se aktivní opěrky hlavy na předních sedadlech automaticky posunují dopředu, aby při nárazu zezadu dříve podepřely hlavu a snížily riziko poranění krční páteře.
Subaru Legacy Kombi je dlouhé 472 cm, široké 173 cm a vysoké 147 cm. Zavazadlový prostor má objem 459 litrů, po sklopení zadních sedadel se zvětší až na 1649 l.
Základní cena Legacy Kombi s motorem 2,0 l a pětirychlostní manuální převodovkou je včetně DPH 783 800 Kč. Cena verze N1 (bez DPH) je 683 865 Kč. Cena obsahuje mimo výše uvedené prvky bohatou výbavu: mimo jiné elektrické ovládání předních i zadních oken, elektrické ovládání vyhřívaných vnějších zrcátek, elipsoidní reflektory, automatickou klimatizaci s displayem, stereo rádio s CD a další.
Cena testované Legacy Kombi GL Edition (omezena na 30 kusů) je včetně DPH 813 800 Kč – v úpravě N1 bez DPH 709 076 Kč. Výbava obsahuje navíc tmavý kožený interiér, elektrické ovládání sedadla řidiče, vyhřívání předních sedadel, vyhřívání čelního skla, tempomat, okenní airbagy a panoramatické střešní okno. Cena uvedené výbavy je 136 000 Kč. Zákazníkova výhoda je 106 000 Kč.
Připomínám, že záruka na celý vůz je 3 roky (omezení na 100 000 km), na prorezavění karoserie 12 roků, proti povrchové korozi 3 roky a 2 roky na originální díly a příslušenství.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas