Subaru Impreza na Rally Bohemia

Přes potíže s elektronikou v první etapě posádka Vojtěcha Štajfa a Jiřího Černocha obsadila v celkové klasifikaci páté místo.

Jako noc a den byly pro Vojtěcha Štajfa a Jiřího Černocha dvě etapy Rally Bohemia.

Subaru Impreza na Rally Bohemia
Subaru Impreza na Rally Bohemia

V průběhu té první se posádka Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk trápila s elektronikou a nechyběly ani myšlenky na odstoupení. Večerní oprava vrátila bílé impreze sílu, umožnila Vojtovi s Jurou v neděli výrazně zrychlit a korunovat vítězstvím na poslední rychlostní zkoušce skvělou stíhací jízdu. Díky tomu obsadili v konečné klasifikaci pátou příčku a stali se tak nejúspěšnější posádkou s vozem subaru.

Celkem devětkrát vyrážel Vojtěch Štajf s Jiřím Černochem na trať rychlostní zkoušky v čele desítek účastníků 33. ročníku Rally Bohemia. Dosahované časy však dávaly tušit, že loňský vítěz má nějaké potíže, což naznačovala na některých rychlostních zkouškách i zapnutá varovná světla. Prolog v Sosnové sice přinesl částečné splnění cíle, kterým bylo pro Vojtu umístění v první pětici.

Sobotní ráno sebou přineslo pokles zaviněný problémy s elektronikou. Po první servisní přestávce se zdálo, že závada byla odstraněna a Subaru Impreza SpecC pražsko-valašské posádky zabodovalo třetím nejrychlejším časem a návratem do TOP5, když se o desetinku posunulo před Václava Arazima. Později se vše vrátilo do starých a špatných kolejí. S motorem, který měl snížený výkon a pro jistotu i vypnuté ALS, se Arazimovi ani Karlu Trojanovi konkurovat nedalo. Vojta s Jurou končili první etapu jako šestí, třičtvrtě minuty za třetím Arazimem, patnáct vteřin za Martinem Prokopem a sedmnáct za Karlem Trojanem. „Auto po mechanické stránce fungovalo dobře. Výjimkou byl motor. Prakticky od testovací zkoušky jsme se potýkali s problémem v elektronice, který se nepodařilo vyřešit. Inženýr od dodavatele elektroniky nám dokonce doporučoval odstavení auta, abychom motor nepoškodili. Nakonec jsme se domluvili na přiškrcení výkonu a úplném vypnutí ALS, abychom riziko pro pohonnou jednotku snížili na minimum. O to víc jsem se snažil chybějící koně dohánět jezdeckým nasazením a někdy jsme jeli dost na hraně. Zatím žijeme, ale jízda není nijak zábavná, spíše nebezpečná. Budeme se snažit zachránit alespoň nějaké body,“ hlásil v sobotu večer Vojtěch Štajf očekávající druhou etapy evropské soutěže se smíšenými pocity.

Ani spolujezdec Jiří Černoch neměl mnoho důvodů ke spokojenosti. Příčinou byla novinka při seznamovacích jízdách, kdy byla rychlost omezena na 50 Km/h. To sebou neslo nepoměrně větší nároky na pečlivost při psaní rozpisu a možné riziko při samotné soutěži. „Jsou velké rozdíly oproti rychlosti jakou jsme jeli v treninku a při soutěži, takže je to pro mne jako spolujezdce hodně náročné. Myslím, že i ostatní mají potíže. Měl jsem jeden problémek, který se sice podařilo včas vyřešit, ale sám vnitřně cítím, že to na té první dlouhé Sychrovské vložce nebylo ono. Budeme si muset zvyknout, protože systém seznamovacích jízd se radikálně změnil. Náročné pro mne bylo i to, že jsme startovali první a to je velká zodpovědnost, abych Vojtu poslal ve správnou chvíli do časové kontroly, protože nikoho samozřejmě nezajímá, jestli přijedeme o minutu dříve, nebo později,“ svěřil se Jura. Musíme říct, že svou roli splnil na jedničku, takže svého pilota posílal k hodinám vždy právě v čas a stejně tak mu četl i diktát na rychlostních zkouškách. Výsledky druhého dne to jen potvrzují.

Jakmile se Vojta přesvědčil, že večerní oprava přinesla zlepšení, pustil se do velké stíhací jízdy. Zejména více než pětadvacet kilometrů dlouhá Smržovka mu doslova sedla. V prvním průjezdu téměř zmazal náskok Karla Trojana a v tom druhém dosáhl absolutně nejrychlejšího času. Jen pro zajímavost uveďme, že oproti prvnímu průjezdu se zrychlil o více než dvacet sekund. Symbolickým vítězstvím se tak rozloučil se soutěží, na které v minulém roce slavil vítězství. V celkovém pořadí se díky tomu posunulo Subaru Impreza SpecC týmu Subaru Rally Team ČR – Deník Blesk na pátou příčku, vteřinu a devět desetin za Václava Arazima. „Dnešní etapa byla pro nás úplně jinou soutěží. Včera byly celý den problémy a trápení. Jsem rád, že jsme neodstoupili a že se ve večerním servisu podařilo závadu najít. Jistotu jsme ale získali až na rychlostní zkoušce. Motor sice měl stále přiškrcený výkon, ale jinak fungoval skvěle. Krásně jsme si zazávodili a myslím si, že takto mají závody vypadat, když se jede naplno do posledního kilometru. Může nás mrzet, že nám nakonec chyběly necelé dvě sekundy na Vaška Arazima, ale vyhráli jsme poslední vložku ve velice pěkném čase a to nám zklamání částečně vynahradilo. Problémy k soutěžím patří, měl je i Martin Prokop, Pepa Peták a další. Někdy má štěstí jeden, jindy někdo další. Tak to prostě chodí. Myslím, že tabulka šampionátu je nyní zase zajímavější. V dalších soutěžích bude určitě o co bojovat a my se na to moc těšíme,“ uzavřel viditelně spokojený Vojtěch Štajf, průběžně čtvrtý muž průběžného pořadí MMČR po pěti odjetých soutěžích.

Autor: Milan Hauer, Media team

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Libor Suchý, autoprodejna
Nový Šaldorf 81, 671 81 - Znojmo
515 227 952
seat@autoprodejnasuchy-znojmo.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a unikátních vozů

LEGENDY 2019 Ve znamení oslav a...

Automobilová slavnost opět v celém areálu Výstaviště Praha v Holešovicích Termín konání: 17. – 19. května 2019 Významná jubilea připomenou mimo jiné značky Bugatti, Citroën a Subaru...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Značka Emil Frey Select se stala oficiálním automobilovým partnerem fotbalového klubu SK Slavia Praha

Značka Emil Frey Select se stala...

Nedávno zrozená značka Emil Frey Select a legendární fotbalový klub SK Slavia Praha uzavřely dohodu o spolupráci. Vkladem firmy Emil Frey je zapůjčení 23 vozů z programu Emil Frey Select, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY SLAVNOSTI

LEGENDY 2018 PŘEDSTAVILY HVĚZDY...

Dvacet oceněných exponátů Volba poroty složené z členů organizačního výboru Výjimečné automobily z historie i současnosti Letošní jubilejní 5. ročník ojedinělé automobilové slavnosti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...