Mimořádně náročná Rally Nový Zéland sportovnímu týmu Seat Sport vždy přála. Už v minulosti si odtud Seat díky Ibize Kit Car Evo 2 odvezl prvenství ve třídě F2, tedy vozů s poháněnou jednou nápravou a motorem do objemu dvou litrů. Nyní se však španělská automobilka dočkala skutečného triumfu, když finský jezdec Toni Gardemeister se spolujezdcem Paavo Lukanderem vybojovali se Seatem Cordoba WRC skvělé třetí místo v absolutní klasifikaci!
Gardemeister absolvoval celou čtyřdenní soutěž v naprosté pohodě, jeho Seat Cordoba WRC neměl žádné vážnější technické problémy. Pozoruhodné je, že pro čtyřiadvacetiletého Gardemeistera – mimochodem na Novém Zélandu to byl nejmladší profesionální jezdec celého startovního pole – byla Rally Nový Zéland první soutěží se Seatem Cordoba WRC.
„Jsem nesmírně šťastný,“ prohlásil v cíli Toni Gardemeister. „Je to určitě nejdůležitější moment mé kariéry. Před startem jsem rozhodně s takovým úspěchem nepočítal – chtěl jsem samozřejmě dovést Cordobu WRC na co nejlepším místě a seznámit se s ní před blížící se finskou Rally 1000 jezer.“
Toni Gardemeister se však s výkonnou Cordobou WRC s pohonem všech kol rychle sžil a s každou rychlostní zkouškou se tlačil stále více do čela. Při konečném účtování se pak ukázalo, že ve třech zkouškách zvítězil a více než dvacetkrát se vešel mezi šest nejrychlejších.
„Je to pro nás velké zadostiučinění. Na vývoji vozu jsme posledních dvanáct měsíců tvrdě pracovali a pro celý tým je to skvělá satisfakce,“ řekl Vicente Aguilera, president týmu Seat Sport. „Soutěž od soutěže se Cordoba WRC zlepšuje a jsem si jistý, že třetím místem na Novém Zélandu její úspěšné tažení nekončí. Chceme ukázat, že Cordoba WRC se může směle měřit s nejlepšími soutěžními vozy světa.“
Další skvělý úspěch se Seatu podařil hned při svém prvním startu se Seatu Cordoba WRC E2. Nový Seat Cordoba WRC E2 se výborně uvedl, když zvítězil ve finské „Channel 4 Rally“. Harri Rovanperá se spolujezdcem Risto Pietiláinem vyhráli sedm z devíti rychlostních zkoušek a nechali za sebou taková esa, jako je například Juha Kankkunen na Subaru Impreza WRC či Thomas Hagstr~m na Toyotě Corolle WRC.
„Vyhrát hned napoprvé, když jsem vlastně ještě nový vůz jenom testovali – to je určitě skvělé,“ prohlásil v cíli Harri Rovanperá. „Neměli jsme žádné technické problémy a mám z vozu ještě lepší pocit, než z předchozího Seatu WRC.“
Nový Seat Cordoba WRC E2 zatím čeká na homologaci – tu by měl získat 1. srpna. Skutečně prvním „oficiálním“ startem Seatu Cordoba WRC E2 v automobilové soutěži zařazené do kalendáře FIA se pak stane Neste Rally, která se jede 18. až 22. srpna ve Finsku. Seat Cordoba WRC E2 však boduje nejenom na tratích automobilových soutěží. Nedávno zabodoval také v anketě „Nejlepší technologická inovace v automobilovém sektoru“, kterou vyhrál. Tuto anketu letos už podruhé vyhlásila a hodnotila španělská Automotivní technická společnost spolu s pořadateli barcelonského autosalonu. Odborná jury ankety ve svém hodnocení Seatu Cordoba WRC E2 ocenila především fakt, že jde o vůz kategorie WRC vyvinutý za pomocí nejmodernějších technologií, zahrnujících mj. počítačové simulace a analýzy.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií