Drtivý finiš přesto dovezl vůz Subaru Czech Rally Teamu na sedmou příčku, když na šestého Arazima mu v cíli chyběla jediná vteřinka.
S velkou chutí se pustila do bojů s tratí Rally Hustopeče posádka Subaru Czech Rally Teamu Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková.
Na prvních dvou měřených testech zajeli páté časy jen pár vteřin za „velkou čtyřkou“ letošního národního šampionátu, tedy za trojicí speciálů S2000 a mnohonásobným šampiónem Pechem. Pak začal zrychlovat i letošní tradiční sok naší posádky Orsák a o pár vteřin se hatchbacku Subaru Impreza WRX STI přiblížil, namísto odvety ale nastala malá pohroma – v převodovce Štajfova vozu se na šestém testu zasekl čtvrtý rychlostní stupeň. „Rozhodovali jsme se dokonce, zda neodstoupíme, nečekal jsem totiž, že spojka může takový nápor vydržet,“ zamýšlí se nad páteční složitou situací pražský pilot. „Týrali jsme jí totiž při startech i na mnoha dalších místech trati, naštěstí jsme ale neudělali takovou chybu, při které bychom potřebovali zařadit zpátečku. Na cestě do servisní zóny umístěné na kopci nám pak museli členové týmu vypomoci i tak, že před námi uvolňovali cestu. Stálo to ale celé určitě zato, ztráta nebyla úplně kritická a mechanici vyměnili převodovku ještě o pět minut rychleji než na Monte Carlu – teď jim k tomu stačilo jen 32 minut. Do sobotní etapy jsme pak vrhli veškeré naše úsilí a být poslední test soutěže třeba o tři kilometry delší, možná bychom se dostali až na šestou příčku. Nepovedlo se, no ale zkrátka tak to na závodech občas chodí. My jsme do toho dali hodně energie, ale nechtěli jsme jet za hranou a riskovat ublížení autu, takže jsme i s tímto výsledkem hodně spokojeni. Zdejší tratě mi navíc až tak moc neseděly, mnohem víc se těším na červencovou Bohemii. Jsem moc rád i za to, že auto kromě nešťastné převodovky jelo zcela bezchybně a opět ukázalo svou konkurenceschopnost.“
Páteční problémy s převodovkou stály posádku bílomodročerného vozu kolem tří minut časové ztráty, znamenaly navíc pád až do druhé desítky celkového pořadí. Sobotní stíhací jízdou pak Štajf s Dolečkovou získávali na některé z přímých soupeřů až dvě vteřiny na kilometr, ke skalpu zkušeného matadora Arazima chyběla v cíli pouhá vteřina. Ještě méně chybělo k bodu za průnik do „velké čtyřky“ v samostatně bodované klasifikaci druhé etapy – Subaru v sobotu pádilo téměř shodným tempem jako drahý speciál Fiesta S2000 s Tarabusem za volantem, vůz stejné kategorie v podání Tlusťáka za Imprezou zaostával. Ze skupiny N byl nad síly hatchbacku pouze vůz Václava Pecha, ostatní soupeři pravidelně zajížděli pomalejší časy.
Nadšená z prvního svezení po zdravotní přestávce tak byla i spolujezdkyně Marcela Dolečková: „Byl to opravdu nádherný závod, moc jsem si ho užila. Bylo sice ohromné vedro, ale jak říkal Vojta, na Dakaru bývá ještě větší. No a v našem servisním zázemí to zase tak špatné nebylo – měli jsme tam modrý ´Subaru´ bazén, který nám místní hasiči naplnili vodou a do kterého se pak chodili osvěžit i naši soupeři. Té chybějící vteřinky je mi sice taky líto, ale po mé pauze jsem hlavně ráda, že všechno dopadlo dobře a v autě nám zase spolupráce fungovala na jedničku. Moc mě potěšili i naši fanoušci, kteří opět mohutně fandili a i jejich podpora byla pro nás velkou motivací.“
Doplňme ještě, že posádka Štajf – Dolečková vyhrála znovu i klasifikaci smíšených posádek, a tak tým jen trochu litoval, že příjemnou degustaci výtečného vína nachystali jihomoravští organizátoři už na den před startem. I přes zmíněné potíže měl totiž Subaru Czech Rally Team v cíli dost důvodů k radosti.
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií