Přesto si nakonec posádka Vojtěch Štajf – Marcela Dolečková odvezla ze severní Moravy body, když na cílovou rampu dojela na desáté příčce absolutního pořadí.
Takhle si jubilejní stou soutěž ve své kariéře Vojtěch Štajf rozhodně nepředstavoval. Už od pátku jej trápily horečky, což nebylo ani trochu příjemné a ani prospěšné pro dobrý výkon. Ještě větší starosti než vlastní zdraví mu ale dělal nově postavený modrý hatchback. V úvodu soutěže zazlobil brzdový systém, po odstranění této závady se pro změnu projevily problémy s elektronikou. Obdobně jako tomu bylo v loňském roce u ´bílého´ vozu v Českém Krumlově, i ´modré´ auto si tentokrát vybralo svojí soutěž, na které si (i přes bezproblémové předstartovní testy) postavilo hlavu a zlobilo a zlobilo. „Bylo to hodně nepříjemné, opakovaly se problémy, které jsme zažívali už loni na jaře,“ mračí se pražský jezdec. „Auto si při určitém sešlápnutí plynového pedálu najednou samo řekne, že takhle ne a zastaví se. V pátek večer se snažil závadu opravit náš specialista, no a když už jsme si mysleli, že je všechno v pořádku, tak se nám hned na prvním sobotním testu tahle závada zopakovala hned čtyřikrát… V takovou chvíli pak člověk přestává věřit autu a nemůže jet úplně na doraz, navíc díky časovým ztrátám ubývá motivace do velkého závodění. Po zmíněných problémech na RZ Puntík jsem se pokusil problémy s elektronickým plynem provizorně opravit kouskem dřevěného klacíku, poté se to přece jen o něco zlepšilo, ale stejně se nám auto ještě párkrát do konce rally samo zastavilo. Za těchto okolností si myslím, že pro nás soutěž dopadla docela dobře – vlastně je to jeden z mých historicky nejlepších výsledků na Valašské Rally.“
Dodejme ještě, že modrobílorůžový vůz Subaru Impreza WRX STI se od úvodu pohyboval mezi nejlepšími sedmi vozy třídy N4, která měla na startu 24 účastníků. V cíli mu v jejím rámci patřila čtvrtá pozice. To představovalo desátou příčku v absolutním pořadí, vítězství v Pirelli Cupu a také post nejrychlejšího vozu značky Subaru. Před dalším podnikem Mezinárodního mistrovství České republiky v rally ale před týmem stojí jednoznačný úkol – provést patřičné úpravy a natestovat dostatečné penzum kilometrů, aby závada měla minimální možnost se opakovat.
„Nebyla to určitě soutěž podle mých představ, ale pevně doufám, že jsme si na ní vybrali porci smůly určenou pro celý rok,“ vlévá týmu optimismu spolujezdkyně Marcela Dolečková. „Teď už se nemůžu dočkat Šumavy. Až bude Vojta zdráv a vyřeší se ta elektronika, určitě to půjde dobře. Vždyť už tady jsme kromě těchto věcí všechno ostatní zvládli velmi dobře a i výsledek je vlastně fajn! Navíc nám přišli místní fanoušci ´Wallachian Ultras´ v servisu říct, že jsme měli na prvním testu nejdelší skok dlouhý údajně 32 metrů – no je fakt, že letěli jsme hodně dlouho. Vojta si s těmi skoky nedá pokoj, ještě že Impreze dobře vyšlo přistání…“
Jak již bylo zmíněno, již za tři týdny čeká Subaru Czech Rally Team start na Rally Šumava, kde se loni právě nepovedený skok stal prvnímu týmovému hatchbacku osudným. Pilot i celý tým jsou ale plni odhodlání složit reparát a spravit si dojem jak po loňsku, tak po nepříliš vydařené Valašce.
Karel Špaček, media team
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií