Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou sice na rozdíl od mnoha soupeřů úspěšně zvládli celou extrémně náročnou Barumku bez potíží s tratí a přivezli si domů i body, neposedné auto je ale důkladně pozlobilo.
Už obehranou písničkou je konstatování, že žádné testovací kilometry závodnímu autu nenahradí skutečnou rally, která teprve naplno prověří jeho zdravotní stav. Bylo tomu tak i ve Zlíně, kde se důkladně zrepasované modré Subaru Impreza WRX STI vrátilo po tříměsíční pauze na soutěžní tratě. Hned na třetím testu mu začala stávkovat převodovka a brzy poté i palivové čerpadlo, takže Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou zničehonic závodili ve voze, který obtížně řadil a ve vyšších otáčkách jel jen na tři válce. „A to nám začaly problémy už v pátek na okruhu, kdy jsme, při snaze předjet jednoho ze zahraničních soupeřů jedoucího se speciálem Super 2000, zavadili o obrubník a poškodili si disk a geometrii zadní nápravy,“ doplňuje výčet příhod pražský pilot. „To byla ale jen taková předehra, v sobotu už to bylo mnohem horší. Technika začala stávkovat na několika frontách a my v servisu půlícím etapu stihli vyměnit jen převodovku. To u produkčního auta není jednoduché, a tak nás to stálo skoro dvě minuty penalizace. Problémy s palivovým systémem se pokusil vyřešit specialista na elektroniku, nicméně se to úplně nepodařilo a i odpoledne motor dál trpěl. To už nás začala bojovná nálada pomalu opouštět, a protože jsme navíc podobně jako mnozí další soupeři nezvolili správné pneumatiky do deště, který se po obědě spustil, přemýšleli jsme dokonce o odstoupení. Nechtěli jsme zkrátka vůz ani sebe už dále trápit. Nakonec, přestože začal téct i brzdič a už toho bylo opravdu hodně, nás tým přesvědčil, abychom sobotní část soutěže dokončili. Měli jsme toho ale při příjezdu do večerního servisu oba už opravdu plné zuby. Mechanici pak na voze zapracovali, vyměnili čerpadlo a i mnohé další díly, takže jsme nastoupili i do nedělní etapy. V ní už sice další potíže nenastaly, na motoru ale byly hodně znát sobotní potíže a nemohl proto už fungovat zdaleka na plný výkon. Navíc jsme pořád čekali, zda se nezastaví úplně. V servisní zóně pak za námi chodili fanoušci a libovali si, že má konečně náš hatchback zvuk takový, jaký mívaly vozy Subaru před patnácti lety. Nás to ale zase až tak moc netěšilo, motor byl po repasi a i jeho další oprava bude asi dost drahá…“
Přes zmíněné komplikace se Štajfovi s Ehlovou podařilo dojet na závěrečnou slavnostní rampu na pozici čtvrtého produkčního vozu, být druhou nejúspěšnější smíšenou posádkou Barum Czech Rally Zlín, také přivézt nejlepší vůz značky Subaru v cíli a získat i body za desátou příčku absolutního pořadí Mezinárodního mistrovství České republiky. Vítězství v Pirelli Cupu navíc šestatřicetiletého jezdce posunulo blízko obhajobě loňského celkového prvenství v tomto seriálu. Přesto i u spolujezdkyně, čerstvě provdané Marcely Ehlové (dříve Dolečkové), převládaly spíše negativní pocity: „Byla to trochu otrava. Auto nejelo tak, jak by mělo, takže jsme si nemohli pořádně užívat ani náš dobře napsaný rozpis. Náladu nám pak nezachránil ani absolutně desátý čas na těžké Pindule, která se jela jako poslední zkouška soutěže. Technické problémy ale k rally také občas neodmyslitelně patří, snad jsme si je teď všechny vybrali i dopředu. Před Příbramí si tak musíme z Barumky vzít hlavně to pozitivní. Povzbudivé a zároveň i vtipné bylo třeba to, že jsme v neděli přes všechny problémy zajeli hned dvakrát po sobě nachlup shodný čas s talentovaným Rakušanem Wittmannem, který s vozem S2000 úspěšně závodí v mistrovství světa i v seriálu IRC. Navíc jsme na rozdíl od mnoha soupeřů soutěž dojeli celou a neměli na ní ani žádnou větší krizovku…“
Karel Špaček, media team
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií