Společnosti GE a Nissan se spojily ve snaze podpořit dobíjení elektromobilů

Na trhu se soupeří o to, komu se podaří vybudovat infrastrukturu pro inteligentní dobíjení, jež by podpořila nástup elektromobilů, spojily své síly společnosti GE a Nissan.

Cílem jejich spolupráce je vyvinout nové technologické prvky, které inteligentní dobíjení promění ve skutečnost.

Společnosti podepsaly tříletou předběžnou dohodu na společný výzkum technologií potřebných k vybudování spolehlivé, dynamické a inteligentní dobíjecí architektury.

Uzavřená dohoda svádí dohromady dvě společnosti, jež disponují zkušenostmi v těch nejkritičtějších prvcích potřebných pro úspěšný rozjezd inteligentního dobíjení. Společnost GE je leaderem trhu v energetickém sektoru a její zákaznická základna jde napříč celou elektrickou rozvodnou sítí. Nissan je jednou z největších automobilek světa a leaderem v segmentu elektromobilů. Ještě během tohoto roku chce automobilka na trh v Japonsku, Spojených státech a Evropě uvést nový model LEAF, který je zcela na elektrický pohon a má nulové emise.

„V uplynulých několika letech jsme byli svědky rychlé inovace v segmentu hybridních vozů a elektromobilů dobíjených ze zásuvky. Tyto vozy vlastně odstartovaly revoluci v technologiích inteligentního dobíjení,“ říká viceprezident a ředitel GE Global Research Mark Little. „Společně s automobilkou Nissan se snažíme o komplexní pohled na to, jakých technologií bude zapotřebí v automobilech, v rozvodné síti a v domácnostech, aby se dobíjení osobních vozů přes zásuvku skutečně stalo realitou.“

„Vizí společnosti Nissan je realizovat mobilitu o nulových emisích prostřednictvím holistického přístupu a spoluprácí s nejrůznějšími partnery z řady odvětví,“ říká viceprezident Nissan Motor Co. Ltd. Šuniči Toyomasu. „Doufáme, že výsledkem naší spolupráce s GE budou cenné poznatky o tom, co je třeba změnit v domácnostech a elektrické rozvodné síti, aby elektromobily mohly uchytit na trhu.“

Společnost GE bude většinu aktivit spojených s tímto projektem realizovat ve svém výzkumném středisku v městě Niskayuna ve státě New York, kde se rovněž nacházejí nejnovější zařízení pro výzkum inteligentní sítě. Společnost Nissan se bude na projektu podílet hlavně prostřednictvím své divize Nissan Technical Center North America, jež sídlí ve Farmington Hills ve státě Michigan, přičemž tento závod se bude opírat o podporu Střediska pro vyspělé technologie, které Nissan zřídil v Japonsku.

O elektromobilech

Elektromobily jsou na nejlepší cestě způsobit revoluci v automobilovém průmyslu. Nyní jde o to, jak co nejrychleji vyvinout a vybudovat technologii inteligentního dobíjení, která uspokojí potřeby milionů vozů, které se jednoho dne budou takto dobíjet. Řečeno velice prostě, inteligentní dobíjení znamená schopnost řídit způsob, jímž síť dodává vozidlu elektrickou energii – a taky kdy a za jaký tarif. Inteligentní dobíjení by tak například umožnilo uživateli vůz zapojit do sítě a dobíjet baterii v době, kdy je sazba za elektrický proud nižší.

Společnosti GE a Nissan představily dvě klíčové oblasti pro potenciální partnery. Ta první se týká začlenění elektromobilů do domácností a budov. Druhá se zaměřuje na dynamiku dobíjení elektromobilů v rámci obecněji pojaté elektrické rozvodné sítě. V následujících měsících hodlají společnosti GE a Nissan společně identifikovat specifické projekty, na nichž by v těchto oblastech mohly spolupracovat.

Matt Nielsen z Global Research poznamenal: „Nízký počet elektromobilů zpočátku pro rozvodnou síť zátěž představovat nebude, nicméně existuje zde několik potenciálních problémů, které je třeba prostudovat a vyčíslit, například zda větší koncentrace elektromobilů nebude představovat zátěž pro místní distribuční systémy, včetně transformátorů. Cílem tohoto programu bude vyčíslit dopad prostřednictvím modelování/simulace a vlastních experimentálních dat. Dobrou zprávou je to, že lidé kolem elektromobilů si tyto problémy uvědomují a aktivně se je snaží řešit. Mnozí ze zástupců rozvodných firem, s nimiž jsem měl možnost mluvit, mi potvrdili, že již vyvinuli programy, které jejich sítě a systémy připraví na nástup elektromobilů a uživatelům zajistí náležitý komfort.“

Výzkum elektromobilů je ve středu pozornosti iniciativy ecomagination a výzkumu inteligentních sítí. Například GE investovala přes 150 milionů dolarů do vývoje vyspělých bateriových technologií, které do budoucna budou zajišťovat uskladňování elektrické energie v nejrůznějších produktových aplikacích, včetně hybridní lokomotivy certifikované rovněž pod značkou ecomagination, důlních nákladních vozů a těžké techniky. GE rovněž nedávno navýšila svou investici do firmy A123 Systems, jež se zabývá vývojem a výrobou baterií a je leaderem v oblasti lithium-iontové technologie využívané v hybridních automobilech.

O společnosti GE

Společnost GE je globální diverzifikovaná společnost působící v oblasti infrastruktury, financí a médií. Cílem společnosti je reagovat na základní potřeby lidstva. Společnost svým klientům nabízí řešení pokrývající širokou škálu odvětví od energetiky, přes vodohospodářství, dopravu, zdravotnictví až po přístup k penězům a informacím. GE nabízí své služby ve více než stovce zemí světa a zaměstnává celkem přes 300 000 lidí.

O GE Global Research

GE Global Research slouží jako centrum technologického vývoje a inovací pro všechny divize koncernu GE. Zde zaměstnaní badatelé a konstruktéři definují nové standardy toho, co je možné, podporují růst jednotlivých divizí a hledají odpovědi na jedny z nejpalčivějších otázek dneška. Globální výzkumné středisko provozuje závody v Niskayuně, Bangalore, Šanghaji a Mnichově.

O společnosti Nissan

Nissan Motor Company je globální automobilka, jež v roce 2009 prodala po celém světě 3,36 milionu osobních vozů. Nissan je přítomen na všech významných automobilových trzích světa, na nichž nabízí rozsáhlou škálu osobních, užitkových i nákladních vozů pod značkami Nissan a Infiniti. Středisko pro vyspělé technologie je špičkovým výzkumně-vývojovým pracovištěm automobilky, které se nachází v prefektuře Kanagawa. Středisko přichází s inovacemi v technologiích šetřících životní prostředí a zvyšujících bezpečnost. Toto středisko umožňuje konstruktérům Nissanu pracovat v jednom centralizovaném závodě, kde se vyvíjejí jak tradiční automobily, tak automobily na elektrický pohon. Nissan v prefektuře Kanawaga vlastní ještě dva další závody zabývající se plánováním produktů a výzkumem a vývojem: jsou to Technické středisko Nissanu v Atsugi a Výzkumné středisko Nissanu v Yokosuce.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PIA CZ spol.s.r.o., o.z. Auto Heller
Cihelní 3160/49b, 702 00 Ostrava-Moravská Ostrava
596 606 111
seat@autoheller.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Česká firma dodá vozidla Nissan polské armádě

Česká firma dodá vozidla Nissan polské...

Česká společnost GLOMEX Military Supplies (Glomex MS) dodá v příštích třech letech polské armádě více než 500 kusů speciálně upravených terénních pick-upů Nissan Navara. Vítězství ve...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nová éra v nakupování aut Nissan poskytne balíček 10leté záruky na všechny nové crossovery

Nová éra v nakupování aut Nissan...

Dnešním dnem startuje program Budoucnost pod kontrolou japonské automobilové značky Nissan. Ta bude ode dneška poskytovat pro své vozy Qashqai, nový Juke a X- Trail unikátní balíček 10leté...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Emil Frey Select navýšil prodej o 19 %

Program certifikovaných ojetých vozů Emil Frey Select zakončil svůj druhý rok působení na českém trhu celkovým meziročním růstem + 19 %. V roce 2019 se v rámci programů Emil Frey Select,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Cena čtyřletých ojetin začíná stagnovat. Nová auta však stále zdražují

Cena čtyřletých ojetin začíná...

Ceny ojetých vozidel rostly v posledním roce rychleji než ceny nových. Zatímco nové vozy zdražily o 3,57 %, cena čtyřletých ojetin se v posledních čtyřech kvartálech zvýšila o 9,14 %. V...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala loňské celoroční prodeje

Mototechna již v tomto měsíci vyrovnala...

Letos plánuje prodat až 12 000 zánovních aut Více než dva měsíce před koncem roku se povedlo značce Mototechna, která se orientuje na prodej zánovních aut v České republice a na Slovensku,...