Prodejní výsledky společnosti SEAT se i nadále vyvíjejí pozitivně, a to nepřetržitě od roku 2013.
Hlavními tahouny prodeje jsou Leon, Ibiza a Alhambra
Vzrostl však také prodej modelů Toledo, Mii a Altea. V období od ledna do září letošního roku vzrostly prodeje značky SEAT o 29,5 % v porovnání se stejným obdobím roku 2012 (238 200).
Leon je aktuálně nejprodávanějším modelem značky
Prodej tohoto velmi oblíbeného kompaktního modelu vzrostl o 5,8 % a dosáhl 122 400 vozů, což je o 6800 více vozů než v prvních devíti měsících roku 2014. K tomuto úspěchu přispělo především rodinné kombi Leon ST s meziročním nárůstem o 34,6 % na celkových 44 100 vozů. Pokrok udělala také Ibiza s nárůstem o 3,3 %. Do konce září tak bylo zákazníkům předáno 119 100 vozů. Nejvyšší procentní nárůst (+13,7 %) zaznamenal model Alhambra, který je s 19 400 prodanými vozy do konce září třetím nejprodávanějším modelem značky SEAT.
Jürgen Stackmann, předseda představenstva společnosti SEAT, vyjádřil uspokojení s pozitivním vývojem prodeje:
„Od roku 2013 nepřetržitě rosteme díky pozitivní evoluci všech našich modelů a širší nabídce. Letos jsme modernizovali modely Ibiza, Alhambra a Toledo. V rozšiřování naší produktové nabídky budeme i nadále pokračovat a již v roce 2016 uvedeme na trh první SUV značky SEAT.“
Stabilní růst na hlavních trzích
V dosavadním průběhu letošního roku zvýšil SEAT počet dodaných vozidel v západní Evropě o 5,8 % (243 100; 2014: 229 700). Největším trhem je Německo s 66 700 prodanými vozidly (+4,8 %; 2014: 63 700). SEAT je mezi deseti nejprodávanějšími značkami na německém trhu s 3% podílem. Ve Španělsku zaznamenal SEAT nárůst o 17,8 %, resp. 9300 vozů (61 500; 2014: 52 200) v důsledku oživení automobilového trhu. Itálie je třetí západoevropskou zemí s nejvyšším růstem. V Itálii bylo zákazníkům předáno 11 900 vozidel (+24,7 %; 2014: 9500).
SEAT dosáhl nadprůměrných výsledků ve střední a východní Evropě. Tento region vzrostl o 9,2 % (20 200; 2014: 18 500). Na tom mají největší podíl trhy, jako jsou Česká republika, kde prodej vzrostl o 15,5 % na celkových 6300 dodaných vozidel (2014: 5400), a Polsko s nárůstem dokonce o 31,7 % (6000; 2014: 4500). Mexiko (+11,0 %; 17 400), Turecko (+50,8 %; 11 000) a Izrael (+40,7 %; 6500) patří také mezi trhy s nejlepšími výsledky v období od ledna do září a jsou mezi deseti největšími trhy pro značku SEAT.
Závod Martorell vyrobil o téměř 33 000 více vozidel
Výroba v závodě Martorell vzrostla o 10,0 % během prvních devíti měsíců letošního roku v porovnání se stejným obdobím roku 2014. Celkem bylo vyrobeno 360 300 vozidel, což je meziročně o 32 700 vozů více (2014: 327 600). Martorell dosahuje v roce 2015 nejvyšší výroby od roku 2002 díky pozitivnímu vývoji poptávky po modelech Leon, Ibiza a Audi Q3. Navíc zůstává závodem s největším objemem výroby automobilů ve Španělsku. Výroba vozů SEAT v závodech Palmela (Portugalsko), Bratislava (Slovensko) a Mladá Boleslav (Česká republika) vzrostla do září o 10,5 % a dosáhla celkového počtu 54 400 vozidel ve všech třech závodech (2014: 49 200).
SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015
Petr Fulín, dvojnásobný šampion v Evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, uzavřel letošní sezonu Evropského poháru cestovních vozů (ETCC) za volantem závodního vozu SEAT Leon Cup Racer dvojitým vítězstvím na okruhu v italské Perguse a v celkovém pořadí kategorie Single Make Trophy se stal vicemistrem se ztrátou pouhých tří bodů na první místo.
Více na:
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií