Nové strategicky umístěné stanice rozšíří stávající síť a majitelům elektromobilů, kteří tímto výrazně zvýší dojezd svých vozidel, dodají větší svobodu a flexibilitu.
Tento radikální krok pomůže přivést více zákazníků k elektromobilům, jako je například Nissan LEAF, protože umožňuje dobít baterie mnohem rychleji než obvykle. Vyspělé lithium-iontové baterie automobilu Nissan LEAF lze v rychlodobíjecí stanici dobít z nuly na 80 % kapacity za pouhých 30 minut.
Dojezd vozu Nissan LEAF činí 175 km
– což je pro většinu majitelů těchto vozů dostatečné. Přesto řidičům rozšíření sítě rychlodobíjecích stanic umožní za den urazit větší vzdálenost. Dobití vozu Nissan LEAF je u této stanice jen delší, než trvá natankování tradičního automobilu, ale je mnohem levnější.
Toto rozhodnutí následovalo poté, co automobilka Nissan uzavřela dohodu s pěti předními evropskými elektrorozvodnými společnostmi a dodavateli zařízení pro elektromobily. S touto dohodou se urychlí dostupnost nejnovějších rychlodobíjecích stanic vyvinutých společností Nissan Motor Co., Ltd., které jsou levnější (až o polovinu původní ceny) a menší.
Cílem je, aby ke konci roku 2012 po celé Evropě fungovaly tisíce rychlodobíjecích stanic a do roku 2015 již desetitisíce.
Automobilka Nissan tento ambiciózní plán zahájila oznámením, že rozdá 400 stanic svým partnerům zapojeným do strategie nulových emisí a dobrovolným společnostem, které podporují ambiciózní plán Nissanu v oblasti elektrické mobility.
Výběr partnerů začal 10. října a na jeho konci budou vyhlášení vítězi, kteří stanice získají. Výběr spočívá ve vyhodnocení, nakolik uchazeči splňují řadu přísných kritérií nastavených společností Nissan. Kritéria zahrnují například umístění stanice na vhodné a přístupné místo, instalaci zahájenou v únoru 2012 a možnost dobíjet alespoň jeden rok zcela zdarma či se slevou pro majitele vozů Nissan LEAF.
„Takto vysoký počet rychlodobíjecích stanic po celé Evropě umožní řidičům svůj elektromobil kdekoliv rychle dobít. Věříme, že jde o klíčový faktor pro masové přijetí elektromobilů,“ uvedl Pierre Long, viceprezident produktového plánování a obchodní jednotky strategie nulových emisí, Nissan International SA.
Technologie rychlodobíjení
Nové rychlodobíjecí stanice odpovídají rozhraní systému CHAdeMO a jsou schopné dodat až 50 kW stejnosměrného proudu o vysokém napětí. Systém CHAdeMO – Charge to Move (Nabít pro pohyb) – vyvinula a schválila koalice japonských společností jako například Nissan, Toyota, Mitsubishi a Fuji Heavy Industries. Rychlodobíjecí stanice od společnosti Nissan proto mohou využít nejen řidiči vozu Nissan LEAF, ale také majitelé elektromobilů od automobilek Mitsubishi, Citroen a Peugeot. Tyto stanice jsou připraveny také pro rychlodobíjení střídavým proudem, aby podpořily nástup elektromobilů od partnera Aliance, společnosti Renault, které jsou navržené pro rychlodobíjení střídavým proudem o příkonu 43 kW. Aliance Renault-Nissan propaguje rozvoj infrastruktury, jejíž součástí budou rychlodobíjecí stanice jak se střídavým tak i stejnosměrným proudem.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií