Po novém modelu LEAF společnost Nissan představí další elektromobily, mimo jiné:
- lehký osobní a užitkový vůz e-NV200
- taxi e-NV200
- kompaktní luxusní elektromobil značky Infiniti
- v roce vozy napájené palivovými články
Vývoj stoprocentně elektrické verze lehkého užitkového vozu Nissanu NV200
– se pomalu chýlí ke konci. Prototypy tohoto modelu už ve službách obchodních partnerů společnosti Nissan, společností Coca-Cola, FedEx a Japonské pošty, najezdily stovky tisíc kilometrů, aby bylo možné zhodnotit jejich výkon v podmínkách reálného provozu. S vozem se již mohli seznámit i evropští přepravci – a hodnotili jej velmi kladně.
Společnost Nissan do svého závodu v Barceloně, kde se model e-NV200 bude vyrábět, pozvala zástupce pěti leasingových společností, šesti velkých dopravních společností a tří společností zabývajících se oceňováním ojetých vozů. Umožnila jim, aby se s vozem prakticky seznámili, a zasvětila je do svých dalších plánů. Hosté byli vozem naprosto nadšeni a řada z nich žádala, aby se okamžitě začalo s jeho výrobou: do prodeje půjde v roce 2014.
Model e-NV200 pohání stejná osvědčená hnací soustava, jaká je použita v novém voze LEAF. K dispozici bude také ve verzi Combi a Evalia pro přepravu osob.
Všestranný model NV200 bude rovněž upraven podle přísných předpisů města Londýn a rozšíří řady tradičních černých taxíků. První exempláře v této úpravě budou mít dieselový motor, ale později bude k dispozici i model NV200 Black Cab s elektrickým pohonem.
Zbrusu nový kompaktní model Infiniti
– je dalším elektrickým vozem s motorem z modelu LEAF. Model bude uveden na trh do konce roku 2014.
Společnost Nissan se dále věnuje vývoji technologie budoucnosti – palivových článků.
Již v roce 2012 představila na pařížském autosalonu koncepční vůz TeRRA, který je v podstatě spojením dvou forem, v nichž společnost Nissan vyniká: SUV a elektrického vozu.
Mělo by jít o městské SUV s pohonem 4×4. Přední kola prototypu TeRRA pohání znovu hnací soustava, jaká je použita v modelu LEAF, a zadní kola dva elektromotory umístěné přímo v nábojích kol. Baterie upevněné pod podlážkou kabiny čerpají energii z nejnovějšího bloku vodíkových palivových článků, jež společnost Nissan vyvinula a který tvoří velmi kompaktní, ovšem zároveň výkonnou jednotku, jež se snadno schová pod kapotu.
Na příkladu koncepčního vozu TeRRA je jasně zřetelné, jak lze v elektrických vozech poháněných baterií i v elektrických vozech poháněných palivovými články využívat stejné díly – ať už motory, baterie nebo měniče. Společnost Nissan technologie palivových článků a baterií nepovažuje za konkurenční; je přesvědčena, že se mohou vhodně doplňovat.
Přestože je model TeRRA stále ve fázi konceptu, již poměrně brzy uvidíme vozy Nissan poháněné palivovými články i v prodejnách.
Skupina Renault-Nissan uzavřela smlouvu
– na začátku tohoto roku o široké strategické spolupráci se společnostmi Ford a Daimler, díky níž by se mohly již v roce 2017 začít prodávat první cenově dostupné sériově vyráběné elektromobily poháněné palivovými články.
Hlavním cílem spolupráce je vytvořit společnými silami jednotný systém fungování vozu s palivovými články a snížit tak náklady na vývoj technologie, které by partneři jinak museli hradit samostatně. Společnosti se na financování projektu budou podílet rovným dílem.
„Naším cílem je navrhnout co možná nejudržitelnější způsob dopravy, a proto je posun k elektrickým vozidlům poháněným palivovými články, které doplní dnešní bateriové elektromobily, zcela logickým krokem,“ vysvětluje Mitsuhiko Yamashita, člen představenstva a výkonný viceprezident společnosti Nissan Motor Co., Ltd., pro výzkum a vývoj.
„Již se těšíme na to, až svým zákazníkům budeme vedle bezemisních elektrických vozů na baterie moci nabídnout také varianty s palivovými články a uspokojit požadavky ještě více řidičů.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií