Dosavadní rekord Nissanu byl dosažen v srpnu 1995 s hodnotou 4,1% tržního podílu.
Rekordní měsíc dokazuje, že společnost je na dobré cestě k dosažení jednoho z cílů vytyčených ve střednědobém plánu Nissan Power 88, a to dostat se do roku 2016 v objemu evropského prodeje na první místo mezi asijskými značkami.
V září
– činily celkové prodeje 73 713 vozů, což je v meziročním srovnání zvýšení o téměř 17 500 vozů. Velkou měrou se o to zasadili členové rodiny crossoverů Nissan, včetně vozu Qashqai s 23 000 prodanými kusy a JUKE s více než 14 000 kusy (překonání zatím nejvyšších měsíčních prodejů o téměř 3 000 kusů).
K rekordnímu měsíčnímu prodeji přispěly i automobily ze široké řady vozů Nissan v kategorii SUV, v níž se meziročně ztrojnásobil prodej barcelonského vozu Pathfinder. Pickup Navara – rovněž vyráběný ve Španělsku – zvýšil prodej o 44 % a model X-TRAIL o 14 % s více než 3 000 prodanými kusy.
V tomto kalendářním roce již automobilka Nissan pokořila půlmilionovou hranici, když prodala kolem 521 000 vozů. Překonala tak prodej za stejné období v roce 2010 o více než 117 000 vozů.
Mezi největší trhy
– patřila v září Velká Británie s více než 19 000 prodanými vozy a Rusko, kde Nissan přesáhl 13 000 prodaných vozů a získal 5,5% podíl na trhu. Automobilka Nissan si zachovala pozici největšího japonského výrobce ve Velké Británii, Rusku i Španělsku.
Také všechny ostatní klíčové trhy v regionu zaznamenaly ve srovnání s rokem 2010 velmi silný nárůst v měsíčním prodeji – Francie o 19 %, Španělsko o 29 %, Německo o 47 % a Itálie o 60 %.
Guillaume Cartier, viceprezident pro prodej Nissan Europe, prohlásil: „V minulém měsíci jsme dosáhli obdivuhodného výkonu u všech modelů a na všech hlavních trzích. Nejenže jsme pokořili náš historický rekord v podílu na trhu, ale také jsme docílili zatím nejvyššího zářijového objemu prodeje a překonali tak všechny ostatní asijské automobilky v tomto regionu.Když jsme v červnu představili plán „Nissan Power 88″, věděli jsme, že snaha dostat Nissan na pozici jedničky mezi asijskými značkami v Evropě bude vyžadovat velké úsilí každého zaměstnance. Uvědomujeme si, že spousta práce nás ještě čeká, ale zářijové výsledky a dosavadní výkon v roce 2011 jsou pro tento cíl velmi nadějným příslibem.V nadcházejících měsících a letech budeme v Evropě pokračovat v agresivní expanzi a představíme další novinky v produktovém portfoliu. Tím na zdejší trh přineseme více inovačních modelů, které budou ještě více zaměřené na potřeby zákazníků.“
Prvním z těchto nových modelů bude modernizovaná velká dodávka NV400, která rozšíří vysoce uznávanou řadu vozů LCV automobilky Nissan a jejíž prodej bude zahájen po celé Evropě na konci tohoto podzimu.
Nissan také plánuje navázat na model NV400 a příští rok se chystá na trh uvést malou dodávku se 100% elektrickým pohonem a nulovými emisemi. Chce tak dále podpořit své plány na rozšíření aktivit a podtrhnout úsilí získat vedoucí postavení v oblasti vozidel s nulovými emisemi.
Pět největších evropských trhů v září
trh | září 2011 | rozdíl vůči 2010 |
VB | 19 138 | + 16 % |
RUSKO | 13 125 | + 35 % |
NĚMECKO | 7 949 | + 47 % |
FRANCIE | 7 369 | + 19 % |
ITÁLIE | 6 443 | + 60 % |
Pět nejprodávanějších modelů v září
model | září 2011 – ks | rozdíl vůči 2010 |
Qashqai | 23 334 | +8 % |
Juke | 14 707 | +562 %* |
Micra | 10 132 | +5 % |
Note | 5 979 | +33 % |
X-Trail | 3 185 | +14 % |
*Prodej vozu JUKE zahájen v září 2010
O společnosti Nissan v Evropě
Společnost Nissan má ze všech zámořských výrobců jednu z nejrozsáhlejších evropských základen. V oblasti konstrukce, výzkumu a vývoje, výroby, logistiky, prodeje a marketingu zaměstnává Nissan v Evropě více než 12 500 zaměstnanců. V loňském roce opustilo výrobní haly ve Velké Británii, Španělsku a Rusku více než 528 000 vozů včetně malých MPV, oceňovaných crossoverů, SUV a užitkových vozů. V současné době nabízí značka Nissan již 24 rozmanitých a moderních produktů a je na dobré cestě stát se nejúspěšnější asijskou značkou v Evropě.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií