Společnost Honda se rozhodla podrobit svůj velmi úsporný 1,6litrový motor i-DTEC zkoušce úspornosti na 13 000kilometrové trase napříč 24 sousedícími zeměmi EU

Usiluje o nový rekord v úspornosti paliva pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS.

1hondarek750

Včera – v pondělí 1. června 2015

– vyrazila z belgického Aalstu na tuto impozantní cestu dva zaměstnanci oddělení výzkumu a vývoje Honda s vozem Civic Tourer. Nejdříve se vydají do Nizozemí a Německa a postupně projedou evropským kontinentem po směru hodinových ručiček. Celkem urazí 13 614 km, přičemž budou usilovat o návrat do výchozího bodu během 25 dní, tj. 25. června.

Pokus o zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS

– se opírá o řadu předchozích nezávislých testů, které prokazují, že 1,6litrový motor Honda i-DTEC má ve skutečných provozních podmínkách ještě nižší spotřebu paliva, než je oficiálně uváděno. V duchu soupeřivé povahy značky Honda se společnost pokusí dosáhnout rekord pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS, o nějž se v Evropě ještě nikdy nikdo nepokusil.

Podle pravidel pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS musí celou cestu absolvovat stejní dva řidiči. Budou jimi Fergal McGrath a Julian Warren, kteří již 18 let pracují v oddělení výzkumu a vývoje evropského výrobního závodu Honda v britském Swindonu. Tato dvojice se přihlásila dobrovolně. Oba řidiči ujedou průměrně 592 km a každý den stráví za volantem přibližně 7,5 hodiny.

Fergal McGrath poznamenává: „Nesmírně se těšíme, že vytvoříme nový rekord. Na druhou stranu jsme oba trochu nervózní z toho, co všechno nás při plnění tohoto úkolu čeká. Celou jízdu jsme velmi intenzivně naplánovali. Těšíme se, že až se 25. června vrátíme do Bruselu, bude náš pokus úspěšný. Ale nejdříve si musíme odřídit více než 170 hodin!“

Oficiální zápis v Guinessově knize rekordů GUINNESS WORLD RECORDS zní:

„Nejnižší spotřeba paliva – napříč 24 sousedícími zeměmi EU“, a bude měřena v litrech na 100 km a mílích na galon. V případě úspěchu bude nový rekord platit pro všechny vozy, včetně hybridních a elektromodelů. Podle přísných a nekompromisních pravidel je pro pokus o vytvoření rekordu třeba, aby vůz vjel do všech 24 určených zemí. Tuto skutečnost lze dokázat mimo jiné palivovým/cestovním deníkem, údaji ze systému GPS, videem, fotografiemi a podpisy nezávislých svědků.

Pro zajištění přesného sledování trasy, ujetého času a vzdálenosti byl zkušební vůz

– vybaven sledovacím zařízením od společnosti TRACKER (součást Tantalum Corporation), která se specializuje na správu vozových parků a vyhledávání odcizených vozidel. Toto zařízení bude v reálném čase poskytovat velmi podrobné informace o cestě, aby se zajistilo, že společnost Honda dokáže poskytovat rozsáhlá a spolehlivá automatizovaná data za účelem splnění požadavků stanovených pro zápis do Guinessovy knihy rekordů GUINNESS WORLD RECORDS.

Fanoušci budou moci sledovat cestu obou řidičů živě na webu:

http://www.tracker.co.uk/RealFuelChallenge

Při pokusu o rekord bude použit standardní model bez jakýchkoli zvýhodňujících úprav. Vozidlo posoudí nezávislý svědek na začátku a na konci pokusu o rekord. Vůz smí cestovat pouze po silnici, proto trasa nevede přes Velkou Británii, Irsko, Kypr a Maltu, což jsou zbývající z 28 zemí EU. Aby byla vyloučena nespravedlivá výhoda snížením hmotnosti, musí být palivová nádrž vozu na každé zastávce zcela doplněna.

Kate Saxton, Manager – European PR Communications, Honda Motor Europe poznamenává:

„1,6litrový motor i-DTEC, kterým jsou vybaveny modely Civic, Civic Tourer a CR-V, dosahuje od svého uvedení v roce 2013 v praktickém provozu trvale nižší spotřebu paliva. Nyní máme příležitost tuto skutečnost oficiálně otestovat na dlouhé trase. Jsme přesvědčeni, že dosáhneme vynikajícího výsledku. Přejeme posádce hodně štěstí na cestě za novým rekordem.“

Trasa vede přes následujících 24 zemí v abecedním pořadí:

Belgie, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Chorvatsko, Itálie, Lotyšsko, Litva, Lucembursko, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Slovensko, Slovinsko, Španělsko a Švédsko.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Druhá dobrá volba ve světě dvojitého šípu

Druhá dobrá volba ve světě dvojitého...

Ještě před několika měsíci to byl největší a nejdražší Citroën v nabídce, a bylo to poprvé v historii, co takový Citroën nebyl velký sedan. Dnes už to neplatí… Dnes už je vlajkovou...