Společnost AUTOTÝM s.r.o. zveřejnila výsledky průzkumu o preferencích svých zákazníků a jejich profilu při poradenské činnosti v rámci koupě ojetého vozu na trhu v ČR

Uvedený průzkum se detailněji věnoval požadavkům a preferencím klientů společnosti AUTOTÝM s.r.o., využívajících poradenské služby této společnosti v období od června 2014 do ledna 2016.

1autotymford900

Výsledky průzkumu ukázaly několik velmi zajímavých faktorů při rozhodování ohledně koupě ojetého vozu.

Premiantem zákazníků AUTOTÝMU je Ford

Nejpopulárnější poptávanou automobilovou značkou mezi klienty AUTOTÝMU je Ford (26%), těsně následuje Škoda (25%) a VW (17%). Tento výsledek sice potvrzuje oblibu stejných značek v porovnání s nabídkou velkých českych inzertnich auto-moto portálů, nabízejících ojeté vozy v ČR, avšak zde dominuje většinou český výrobce automobilů.

„Tento výsledek je z mého pohledu určitou změnou v chování českého zákazníka na trhu s ojetými vozy. Vnímám to jako postupný přechod k trendu v nákupu ojetin u západních sousedů. Prioritou minulého období byla pro našeho zákazníka jednoznačně cena vozu bez ohledu na jeho výbavu. Situace dnes ukazuje výraznější posun k porovnávání ceny a výbavy vozu. Český řidič si nyní i připlatí za lepší stupeň výbavy a v tomto směru je na tom značka Ford velmi dobře. Škoda si obecně na trhu stále drží dominanci v prodejnosti, ale zákazník si musí výbavu zaplatit,“ komentuje situaci na trhu s ojetinami Jiří BENEŠ, vedoucí oddělení péče o zákazníka společnosti AUTOTÝM s.r.o.

Další zajímavé výsledky průzkumu Autotýmu se vztahují k cenám ojetých vozů

– které jsou jeho klienti ochotni akceptovat u jednotlivých značek při různém stáří vozů. Průměrná cena poptávaného ojetého vozu u klientů AUTOTÝMU je 227 259 Kč. U téměř 2/3 sledovaných značek jsou klienti při diskuzi s odbornými rádci AUTOTÝMU ochotní akceptovat cenu o něco vyšší než je např. v nabídce velkých českych inzertnich auto-moto portálů, avšak ve stejném porovnání naopak požadují v drtivé většině nižší stáří vozu.

U některých značek, příkladně BMW, Mazda, Audi, VW a Toyota, preferují zákazníci AUTOTÝMU i starší modelové řady. Dle zmíněného výzkumu je však „nejpopulárnější stáří“ poptávaného ojetého vozu v rozmezí 4 – 8 let.

Obliba pětiletého modelu Focus

V této zmíněné nejoblíbenější kategorii stáří ojetých vozů 4 – 8 let dominuje u klientů AUTOTÝMU značka Ford (24%) a to především s modelem Focus, který chtějí klienti téměř ve 40% případů při průměrném požadovaném stáří tohoto modelu 5,8 let a ceně lehce pod 200 tisíci korunami. V případě Škody jasně dominuje model Octavia (61,4%) a favoritem příznivců značky VW je model Passat (28%).

Jiří Beneš k tomu sdělil: „Autotým obecně nepreferuje při poradenství žádnou automobilovou značku. Zájem o model Focus vychází, dle mého názoru, z celkového povědomí veřejnosti o tomto modelu. Hodně lidí si všímá výsledků odborných testů v mediích a stejně tak mnoho řidičů má s tímto modelem zkušenost, coby provozovatel služebního vozu ve firmě. Proto často zákazníci zmiňují u modelu Focus vyváženost mezi designem, výkonem motoru, podvozkem a výbavou.“

Průzkum rovněž potvrdil vysoké procento (91,55%) klientů AUTOTÝMU, kteří zakoupili ojetý vůz stejné značky, jakou si původně vybrali. Loajalitu ke koncernové platformě projevili např. zájemci o vůz značky Škoda. Pokud si z jakéhokoliv důvodu nevybrali vůz české výroby, preferovali v následném výběru koncernové značky VW a Seat.

Koupi ojetého vozu preferují nejvíce lidé v aktivním věku

Průzkum se věnuje rovněž profilu klientů společnosti Autotým a preferencím v nabízených službách.  Poradenské služby AUTOTÝMU využívají ve 42% lidé ve věkovém rozmezí 31 – 40 let. Ženy jsou v tomto rozmezí zastoupeny téměř 20% podílem. Právě ženská část populace však obecně využívá např. nabídky uzavření povinného ručení dohromady s havarijní pojistkou ve více případech, než-li muži.

„Náš výzkum ukázal, že poradenských služeb Autotýmu využivají především lidé, kteří jsou díky své práci velmi časově vytížení a stejně tak i lidé, kteří prostě potřebují při koupi ojetiny radu a pomoc. Když to přirovnám k jiným řemeslům, na opravu střechy domu si lidé rovněž objednají klempíře nebo pokrývače. Je to myslím přirozená potřeba poradit se s odborníkem. Je také velmi příznačné, že ženská čast naší klientely daleko více hledí při výběru vozu na věci spojené s celkovou bezpečností v porovnáni s mužskou částí zákazníků. Ženy se více dotazují na prvky aktivní i pasivní bezpečnosti na daném voze. Stručně řečeno, chlapy chtějí většinou hlavně jezdit, ale ženy přidávají k výběru vozu také zodpovědnost a bezpečnost,“ uzavřel hodnocení výsledků výzkumu Jiří Beneš.

Změnou prochází i zájem klientů AUTOTÝMU o financování ojetého vozu. Z původních 4% v roce 2014 se o rok později zvýšila penetrace profinancování vozu o dva procentní body, t.j. 6%.

Klienti Autotýmu profitují ze slev

Velmi silným argumentem pro využití služeb AUTOTÝMU je kromě důkladného prověření technického stavu ojetého vozu také podpora klientů v jednání o poskytnutí případné slevy na prodejní ceně v případě, že vůz neodpovídá původním informacím prodejce o jeho technickém stavu. S pomocí odborných rádců AUTOTÝMU dostalo finanční slevu od prodejce na ojetý vůz 65% klientů a celková částka vyjednaných slev od prodejců pro klienty AUTOTÝMU přesáhla již částku 3 mil. korun.

Nejvíce zákazníků společnosti AUTOTÝM pochází z území Hlavního města Prahy, následují Jihomoravský, Středočeský a Moravskoslezský kraj. Na opačné straně pomyslného žebříčku se nachází Karlovarský a Liberecký kraj.

Společnost AUTOTÝM s.r.o.

– vznikla v červnu roku 2014 se sídlem v Praze jako start up projekt, který vytvořila společnost Creative Dock, zabývající se inovacemi v různých oborech (finance, pojištění a energetika). V rámci start up projektu AUTOTÝM pracuje v této společnosti 14 zaměstnanců. Hlavní činnost společnosti se zaměřuje na vyhledávání kvalitních ojetých vozů dle požadavků zákazníků, administrativní prověření vozu (historie, počet skutečně najetých kilometrů a pravost dokumentace vozu, atd.) společně s partnerem – společností CEBIA spol. r.o.. Následně základní technickou prohlídku a testovací jízdu provádí rádci společnosti AUTOTÝM. Poslední fází procesu prověření vozu je jeho kontrola ve smluvním servisu. Nedílnou součástí nabídky společnosti AUTOTÝM s.r.o. je rovněž, v případě zájmu zákazníka, sjednání povinného ručení, havarijního pojištění vozu či možnost jeho profinancování.

AUTOTÝM s.r.o.

Více informací na:

www.autotym.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kolo do auta nepatří aneb jak si nepokazit cyklovýlet/hqdefault.jpg">

Kolo do auta nepatří aneb jak si...

Pokud jste až dosud převáželi kolo uvnitř auta, je dobré vědět, že to není jen složitější než použití nosiče, ale i méně bezpečné. Naučte se proto kolo převážet chytře a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jaké auto si teď koupit kvůli emisím? Hybridy nebo plug-iny jsou u osobních vozů jistota

Jaké auto si teď koupit kvůli emisím?...

Jak se rozhodnout pro správný typ pohonu? Pro každého uživatele je dobré něco jiného. Pro osobní vozy jsou dnes ideální hybridy nebo plug-in hybridy, říká produktový manažer Toyota Václav...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...