Speciální barva pro model Mazda Kiyora

Návrháři z BASF Coatings a koncernu Mazda společně vyvinuli speciální barvu pro nový koncept městského auta Kiyora šetrného k životnímu prostředí

Nová barva evokuje dojem čiré vody

Speciální barva pro model Mazda Kiyora
Speciální barva pro model Mazda Kiyora
Speciální barva pro model Mazda Kiyora

Slovo kiyora znamená v japonštině čistý a čirý. Když automobilka toto slovo zvolí jako jméno svého nového modelu, pak je zřejmé, že ekologické technologie i celkový design vozu musí dostát tomu, co jméno slibuje. A přesně to Mazda dělá. Na Mezinárodním automobilovém salónu v Paříži představila automobilka nový vůz šetrný k životnímu prostředí, kterým chce oslovit řidiče v evropských městech. Návrháři Mazdy si vytýčili velice náročný úkol – jak téma „čiré vody“ převést do podoby vizuálně atraktivního designu. O pomoc se obrátili na divizi BASF Coatings, jejímž úkolem byla pomoc s výběrem barev a materiálu.

Výsledkem úzké spolupráce návrhářů obou společností a jejich společné snahy je modrozelená barva, jež mezi návštěvníky autosalonu v Paříži vyvolala doslova senzaci.

Kiyora sklidila při svém uvedení velký úspěch jak u odborníků z automobilového průmyslu, tak u široké veřejnosti.

Provedení totiž dokonale symbolizuje barvu vody. Navíc celkový design vozu v modrozeleném provedení, s průhlednými dveřmi z polykarbonátu, s interiérem ve tvaru vlny a vnějšími doplňky ve tvaru plovoucích řas vyvolává dojem, který designérka Mazdy Luciana Silvares popisuje takto: „Vnější provedení symbolizuje vodu. Čím hlouběji jdete, tím temnější je. U Kiyory jsme usilovali o to, aby vyvolávala dojem vody, ledu, moří a jezer tím, že bude stavět na odiv průhlednost a hloubku.“

V BASF Coatings je za celý projekt odpovědný Stefan Richter, manažer OEM Aftersales pro automobilový průmysl. S celým projektem se seznámil při své návštěvě návrhářské dílny Mazda v Oberurselu nedaleko Frankfurtu a záhy se do tohoto náročného úkolu pustil: „Bylo úžasné sledovat, jak naši zaměstnanci úzce spolupracují s návrháři z Mazda Motor Europe. Tato intenzivní spolupráce trvala několik týdnů. Zaměstnanci přicházeli neustále s novými nápady, které byly dále zdokonalovány. Výsledný efekt je opravdu úžasný,“ zdůrazňuje Richter, jenž si nemůže vynachválit zejména týmovou práci. Jmenovitě na vývoji nové barvy pracovali návrhář BASF Coatings Mark Gutjahr, jeho kolegyně z Mazdy Maria Greger (senior designer color & material design) a Luciana Silvares (senior designer color & material). Návrhářům významně pomáhali odborníci na kolorimetriku z BASF Coatings a též odborníci na barvu z vývojového střediska Mazda Motor Europe GmbH v Oberurselu.

„Tato spolupráce napříč divizemi a mezi společnostmi byla naprosto skvělá. Nápad vytvořit ekologicky šetrný městský automobil a využít při tom řady nových technologií byl podpořen estetickými rysy. Provedení vyjadřuje průhlednost a zároveň hloubku vody a je zcela v souladu s exteriérovým designem vozu,“ dodává Richter.

O BASF Coatings

BASF Coatings je divizí koncernu BASF. Vyvíjí, vyrábí a prodává široké spektrum automobilových barev a laků, stejně jako barev pro průmyslové a dekorativní využití. V segmentu barev a laků si společnost BASF drží významné postavení na trhu v Evropě, Severní Americe, Jižní Americe i Asii a Tichomoří. V roce 2007 vykázala BASF Coatings celkové tržby ve výši 2,6 miliardy euro. Více o společnosti najdete na adrese www.basf-coatings.com.

O společnosti BASF

Společnost BASF – The Chemical Company je globálním leaderem v oblasti chemického průmyslu. Společnost má velice široké portfolio zahrnující chemikálie, plasty, stavební materiály, zemědělské produkty i jemnou chemii. Společnost je spolehlivým partnerem pro prakticky všechna průmyslová odvětví a svým partnerům nabízí produkty o vysoké přidané hodnotě a inteligentní systémová řešení, jež jim umožňují dosahovat stále větších úspěchů. Společnost BASF vyvíjí nové technologie s potenciálem hledání odpovědí na globální problémy, jako je změna klimatu, potřeba vyšší energetické efektivnosti a vyšší mobility. BASF zaměstnává více než 95 000 lidí a v roce 2007 vykázala tržby téměř 58 miliard EUR. Více informací o společnosti BASF najdete na internetu na adrese www.basf.com.

BASF v České republice

Společnost BASF Czech spol. s.r.o., dceřiná společnost BASF SE, patří k předním firmám chemického průmyslu v České republice. Z Prahy a jiných závodů je distribuován celý sortiment inovativních a vysoce hodnotných výrobků skupiny BASF. V České republice dosáhla skupina BASF v roce 2007 obrat ve výši 282,8 miliónů eur. Další informace jsou uvedeny na internetové stránce www.basf.cz.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak na to radí HoppyGo.

Vycestujte na dovolenou v kabrioletu! Jak...

Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí přes 1 800 vozů, a kromě obytných karavanů, sportovních kupé a dalších speciálů také více než 30 kabrioletů. K dispozici jsou i modely jako Ford...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

Fleetové setkání s příchutí adrenalinu

První ročník akce Experience Day pro fleetové zákazníky Testování vozů včetně aktuálních novinek z portfolia skupiny Auto Palace Hosty akce svezl také účastník Rallye Dakar a soutěžní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V ČR PŘES 12 500 VOZŮ

SKUPINA AUTO PALACE PRODALA V ROCE 2018 V...

Obrat dealerské skupiny ve výši 5,76 mld. Kč byl částečně ovlivněn celkovou situací na trhu v ČR v druhé polovině roku Celkový prodej 9 307 nových vozů za všechny značky skupiny v ČR...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Novým generálním ředitelem pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice se stal Radek Donner

Novým generálním ředitelem pro retail...

S účinností od 1. června 2018 zastává nově pozici Generálního ředitele pro retail skupiny Auto Palace v České a Slovenské republice Radek Donner. Jedná se tak o další personální posilu v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...