Skupina Deutsche Post DHL, největší poskytovatel poštovních a logistických služeb na světě, sníží do roku 2050 veškeré emise související s logistikou na nulu

Ambiciózní průběžné cíle v oblastech snižování emisí CO2, lokálních emisí, ekologických zákaznických řešení a zaměstnaneckých aktivit do roku 2025.

Tímto novým ambiciózním cílem

– hodlá významným způsobem přispět k omezení globálního oteplení s nárůstem teploty výrazně nižším než o dva stupně Celsia, jak bylo ujednáno v roce 2015 na konferenci o ochraně klimatu v Paříži (COP 21) v souladu s Agendou OSN pro trvale udržitelný rozvoj do roku 2030. Zároveň se skupina Deutsche Post DHL chce stát lídrem na trhu ekologické logistiky a plánuje rozšířit své portfolio ekologických produktů a služeb, jimiž pomůže zákazníkům dosahovat jejich vlastních cílů v oblasti ochrany klimatu. „Rozhodnutí, která přijímáme dnes, ovlivní, jak budou za 30 let žít naše děti,“ řekl Frank Appel, předseda představenstva společnosti Deutsche Post DHL.

Ambiciózní průběžné cíle

Cíl vybudovat do roku 2050 logistiku s nulovými emisemi, který si společnost Deutsche Post DHL stanovila v rámci svého úsilí o ochranu klimatu, platí jak pro její vlastní aktivity, tak i pro činnost subdodavatelů dopravních služeb. Misi logistiky s nulovými emisemi podporují čtyři průběžné milníky, jichž má být dosaženo do roku 2025 v rámci koncernového programu GoGreen na ochranu životního prostředí:

  • Skupina Deutsche Post DHL sníží globálně emise CO2 vlastních aktivit i činnosti subdodavatelů dopravních služeb o 50 % v porovnání s výchozím stavem z roku 2007.
  • Na lokální úrovni si koncern vytkl za cíl zlepšovat životy lidí přímo v místech, kde žijí, a používat čistou dopravu. Skupina Deutsche Post DHL bude zajišťovat 70 % své dopravy při přebírání zásilek a zboží od odesilatelů a jejich doručování adresátům dopravními prostředky s nulovými emisemi, například jízdními koly a elektromobily.
  • Více než 50 % prodeje bude zahrnovat ekologická řešení, která zvýší úroveň ochrany životního prostředí v rámci dodavatelských řetězců zákazníků.
  • Koncern zajistí do roku 2025 proškolení a certifikaci 80 % svých zaměstnanců na specialisty GoGreen a aktivně je bude zapojovat do svých aktivit na ochranu životního prostředí a klimatu. Společnost také plánuje zasadit se svými partnery jeden milion stromů ročně.

Skupina Deutsche Post DHL svým programem GoGreen na ochranu životního prostředí

– rovněž podpoří Agendu OSN pro trvale udržitelný rozvoj do roku 2030. Agenda vytváří základy pro realizaci globálního hospodářského pokroku v rámci ekologických limitů Země a v souladu se sociální spravedlností. Opatření koncernu na ochranu klimatu podporují cíle OSN pro trvale udržitelný rozvoj, zejména cíl č. 11 („trvale udržitelná města a komunity“) a cíl č. 13 („opatření na ochranu klimatu“).

Pavel Šubrt, obchodní ředitel DHL Supply Chain Česká republika vysvětluje:

„Cíle programu GoGreen jsou závazné pro všechny divize a pobočky na celém světě. V oblasti skladování a logistiky v České republice se nám daří úspěšně snižovat emise oxidu uhličitého optimalizací přepravních tras a snižováním energetické náročnosti skladů. K maximální provozní hospodárnosti vozového parku přispívají kromě vyspělých telematických systémů vozidel pro sledování spotřeby paliva, pohybu vozidel i způsobu řízení řidičů také navigační terminály s obousměrnou komunikací a dokonalým propojením s naším přepravním systémem. Do budoucna plánujeme pokračovat ve zmíněných aktivitách, které jsme nastavili a které se nám osvědčily.“

Předchozí cíl na ochranu klimatu byl splněn před stanoveným termínem

Nové cíle a aktivity na ochranu klimatu společnosti Deutsche Post DHL vycházejí ze zkušeností s realizací jejího programu GoGreen na ochranu životního prostředí. Předchozí cíl na ochranu klimatu – snížit emise CO2 o 30 % v porovnání s výchozím stavem z roku 2007 – byl splněn v roce 2016, čtyři roky před stanoveným termínem, a to díky rozmanitým opatřením pro optimalizaci vozového parku koncernu, jeho budov a logistických sítí.

Ochrana klimatu s programem GoGreen

Společnost Deutsche Post DHL postavila svůj program GoGreen na ochranu životního prostředí na dvou základních principech: „burn less“ (méně spalování) a „burn clean“ (čisté spalování).

Přístup „burn less“

– se zaměřuje na snižování spotřeby energie bez změny zdroje energie. Do této kategorie patří například opatření na zvyšování užitečné hmotnosti a přepravní kapacity vozidel.

Princip „burn clean“

– zavádí do praxe využívání ekologických zdrojů energie a paliv, například elektromobilů pro přebírání a doručování zásilek.

Optimálních výsledků lze dosáhnout vhodnou kombinací obou principů

Skupina Deutsche Post DHL také zapojuje své zákazníky do optimalizačních procesů. Koncern kromě toho nabízí řadu standardizovaných řešení i individuální podporu v rámci svých řešení GoGreen. Mezi produkty pro ekologickou optimalizaci patří na míru střižená logistická řešení, která umožňují zákazníkům snižovat emise v jejich vlastních dodavatelských řetězcích.

Více informací naleznete ve Zprávě o korporátní odpovědnosti 2016, zveřejněné na webových stránkách společnosti Deutsche Post DHL 

Údaje o snižování emisí a zvyšování efektivity skupiny Deutsche Post DHL jsou založeny na uznávaných a osvědčených výpočetních metodách. Emise skleníkových plynů koncernu jsou vypočítány v souladu se směrnicemi, uvedenými v Protokolu o skleníkových plynech, s normou EN 16258 a s požadavky systému EU pro obchodování s emisemi (EU-ETS). Skupina Deutsche Post DHL používá index efektivity emisí CO2 CEX (Carbon Efficiency Index) pro zjišťování efektivity emisí CO2 napříč různými druhy dopravy a divizemi. Výsledky jsou následně konsolidovány na koncernové úrovni s použitím důležitosti, resp. vah, na základě absolutních hodnot emisí CO2 každé divize se zohledněním dosažených snížení emisí CO2.

DHL – Logistická společnost pro celý svět

DHL je přední světovou značkou v logistickém odvětví. Rodina divizí DHL nabízí jedinečné portfolio logistických služeb, jež zahrnuje národní a mezinárodní balíkové doručovací služby, dopravu a řešení pro elektronický obchod, mezinárodní silniční, vzdušnou a námořní expresní přepravu či řízení průmyslových dodavatelských řetězců. DHL spojuje pevně a spolehlivě lidi i byznysy, přes 350 000 zaměstnanců ve více než 220 zemích a teritoriích po celém světě, což umožňuje plynulý globální obchod. Řešení specializovaná na rostoucí trhy a odvětví zahrnující technologický průmysl, sektor zdravotní péče, energetický a automobilový průmysl nebo maloobchod, časem prověřený závazek v oblasti společenské zodpovědnosti a bezkonkurenční přítomnost na rozvíjejících se trzích, to vše potvrzuje postavení DHL jako „Logistické společnosti pro svět“.

DHL je součástí skupiny Deutsche Post DHL

– tržby skupiny dosáhly v roce 2016 více než 57 miliard EUR.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon

Značka s rolí nekonvenčního vyzývatele odhalila nové modely CUPRA Formentor a CUPRA Leon, které navážou na úspěchy svých předchůdců modernizovaným designem a mnoha vylepšeními. Nová CUPRA...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jarní tipy na skrytá místa u Prahy s Toyotou Prius

Jarní tipy na skrytá místa u Prahy...

Pokud hledáte cíl pro první jarní výlety, nevynechejte čtyři úžasná místa, která se skrývají nedaleko hlavního města. Vyrazili jsme na ně se zbrusu novou Toyotou Prius s plug-in hybridním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Range Rover Electric: Testován tak, aby byl lídrem

Range Rover Electric: Testován tak, aby...

Cíl je, aby se Range Rover Electric stal lídrem v oblasti elektrického pohonu, kultivovanosti a luxusního cestování. První prototypy se vydaly do několika lokalit s nejnáročnějšími podmínkami...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Výjimečné partnerství: Závodní tým formule 1 se bude nově jmenovat Scuderia Ferrari HP

Výjimečné partnerství: Závodní tým...

Globální spolupráce dvou předních značek HP a Ferrari zahrnuje společný závazek k inovacím, výkonu a důvěře. Logo HP se na formulích objeví již v nadcházejícím závodě F1 v Miami....