Škoda na Rallye Akropolis (4.- 6.června 2004)

Toni Gardemeister i Armin Schwarz odstoupili již během první etapy.

Vzhledem k požáru v motoru byl Toni Gardemeister nucen odstoupit v průběhu páteční etapy při rychlostní zkoušce. Tonimu patřila po osmi rychlostních zkouškách 12. příčka průběžného pořadí.Armin Schwarz byl nucen odstoupit již na druhé rychlostní zkoušce první etapy. Příčinou bylo poškozené zavěšení zadního kola.


Proto již nemohli zasáhnout do výsledků soutěže, ale nově zavedená pravidla jim umožnila pokračovat v Rallye Akropolis a využít zbývajících 13 rychlostních zkoušek pro velmi cenné testy v ostrých podmínkách náročné soutěže.


Vývojový program týmu Škoda Motorsport pro rok 2004 bude pokračovat Arminovou účastí na německé Saarland Rallye (18. – 19. června). Toni Gardemeister se představí na finské soutěži Exide Rallye (2. – 3. července) a startovat bude i na domácí půdě mladoboleslavského týmu Rallye Bohemia (9. – 11. července). Oba jezdci se do programu mistrovství světa vrátí na srpnové Finské rallye.


Martin Mühlmeier – vedoucí týmu Škoda Motorsport: “První den soutěže pro nás začal velmi dobře. Tonimu patřilo šesté místo a odstup od vedoucích jezdců byl přesně takový, jaký jsme očekávali. Naneštěstí nás ale potkaly nečekané problémy se spolehlivostí. Musíme se zaměřit na to, abychom mohli být konkurenceschopní po celé tři dny. Systém SupeRally nám umožnil najet téměř 450 kilometru mimořádných testů. Takovou příležitost jsme dříve neměli a získali jsme díky tomu poznatky, které se jinde, než v ostré soutěži získat nedají.“


Armin Schwarz: “Dnešek jsme Toni i já věnovali zkoušení různých typu pneumatik, abychom poznali, co funguje a co nikoli. Celkově jsem byl potěšen tím, že dokud jsme byli v soutěži, byli jsme přesně tam, kde jsme po našich testech očekávali, že budeme. Odhalili jsme několik oblastí, na kterých musíme dále zapracovat a byl to pro nás dobrý vstup do první rallye.“


Toni Gardemeister: “První den byl pro nás velmi dobrý a moje šesté místo po RZ4 a RZ5 nám ukázalo pokrok, jakého jsme dosáhli. Včerejšek nebyl tak dobrý hlavně kvůli tomu, že jsme startovali do rychlostních zkoušek vždy jako první. Dnes to bylo jenom o trochu lepší. Důležité ale je, že jsme se hodně naučili, což byl náš hlavní cíl.“

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Aramco a Stellantis potvrzují kompatibilitu syntetických paliv s evropskými motory

Aramco a Stellantis potvrzují...

Skupina Stellantis dospěla po několikaměsíčním testování ve svých technických centrech po celé Evropě k závěru, že 24 rodin motorů, které používají její evropská vozidla prodaná od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Evropské snahy o snížení emisí CO2 ohroženy Českou republikou

Evropské snahy o snížení emisí CO2...

Průměrné emise CO2 u nově zaregistrovaných osobních aut v Evropě sice rok od roku klesají, ale Česká republika kazí evropské emisní statistiky. Češi totiž kupují nová auta s vysokou...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních vozů německé soutěže „Auto roku 2024“.  V Česku bude stát pod 2 miliony korun

Kia EV9 vyhrála kategorii luxusních...

Kia EV9 oslovila 27člennou porotu německé soutěže „Auto roku 2024“ (GCOTY) a bylo vyhlášeno vítězem kategorie luxusních vozů. Kia EV9 tím odsunula osm konkurenčních modelů zařazených do...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Amarok jako kempovací vůz se střešním stanem a hardtopem

Nový Amarok jako kempovací vůz se...

Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon přestavbu modelu Amarok PanAmericana. Tento speciální pick-up byl upraven společností Genesis Import. Vznikl tak dokonalý automobil pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové BMW X5 Protection VR6

Nové BMW X5 Protection VR6

Nové provedení nejprodávanějšího pancéřovaného vozu světa s klasifikací VR6 přichází s přepracovaným designem a upraveným interiérem se špičkovými prvky digitalizace – přebírá...