Palivo Shell V-Power je českým motoristům k dispozici již téměř tři roky a za tu dobu si získalo mnoho příznivců. Protože vývoj jde stále kupředu, společnost Shell se rozhodla Shell V-Power inovovat. Cílem je nabídnout zákazníkům maximální kvalitu a vyjít vstříc jejich přáním a požadavkům. Řidiči jsou nároční a chtějí vidět okamžitý výsledek. A ten zdokonalené palivo Shell V-Power přináší. Shell V-Power je špičkový bezolovnatý benzin se zcela unikátními vlastnostmi, obsahující prostředek Friction Modifier. A co to znamená pro řidiče a jeho vůz? Jednak snížení tření pístu ve válci, ale především více síly a výkonu, které pocítí hned po prvním natankování. Nový Shell V-Power navíc čistí ještě lépe a dokonaleji, dokáže díky svému složení odstranit již usazené nečistoty, zabránit tvorbě nečistot nových a zdokonalit spalovací proces.
Zkušený řidič si uvědomuje, že kvalita pohonných hmot má obrovský vliv na výkon motoru a požitek z jízdy. Největší rozdíly v palivech dostupných na českém trhu jsou díky přísadám.
Nový Shell V-Power obsahuje prostředek Friction Modifier, který významně přispívá ke snížení třecích ztrát. Palivo se při hoření vypařuje a oddělují se z něj částice Friction Modifier, snášející vyšší tepelné zatížení a dostávají se na stěny válců. Vytváří se tak tenký dodatečný třecí film, doplňující film tvořený olejem z klikové skříně. Díky této dvojnásobné ochraně se snižuje tření pístů ve válcích zejména při tzv. studených startech, kdy v prvních okamžicích po spuštění motoru hrozí nedostatečné mazání jeho pohyblivých částí.
Aby motor vykazoval maximální výkon, potřebuje ke správnému spalování co největší množství kyslíku a přesně „nadávkované“ množství pohonné látky. Když nový automobil opouští továrnu, jeho motor je v perfektním stavu, ale jak čas plyne, na hladkém povrchu sacího systému motoru (sběrného potrubí, sacího kanálu a ventilu) se vytváří usazeniny z paliva a z maziva. Vzniká částečnou oxidací maziva a paliva a bohužel má negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu.
Během akcelerace motoru se škrtící klapka prudce rozevře, čímž okamžitě přibývá vzduch. Je-li sací systém znečištěný, usazeniny působí jako houba a pohlcují určité množství paliva, čímž podstatně zpomalují jeho přívod. V důsledku toho nereaguje motor na řidičův povel k akceleraci tak, jak by za normálních okolností mohl.
Usazeniny nepříznivě ovlivňují nejen akceleraci, ale i maximální výkon při konstantní rychlosti (například při jízdě po dálnici). Ve srovnání s čistým motorem vás usazeniny mohou připravit až o 8 procent výkonu. Aby bylo dosaženo optimálního výkonu, musí do motoru proudit co největší množství kyslíku a přesné množství paliva. Usazeniny na okrajích sacího kanálu narušují tok plynů proudících do motoru a v důsledku toho klesá účinnost sání. Kromě toho vede houbový efekt usazenin k omezení množství paliva, které je k dispozici pro spalování, a tedy i k poklesu výstupního výkonu. Absorbované palivo náhle uvolněné z usazenin se nespálí úplně, čímž se zvyšují emise výfukových plynů.
S usazeninami v motoru můžete bojovat kdykoliv. Běžné přísady dokáží pouze potlačit vytváření usazenin na nových sacích ventilech. Shell V-Power ale také dokáže odstranit velké množství již existujících usazenin. Účinně upravené palivo proniká póry usazenin, vsakuje je, rozmělňuje a nakonec rozpouští. Pokud budete V-Power používat pravidelně, bude motor vašeho vozu jako nový.