Sezónní premiéra v desítce nejlepších

Jubilejní dvacátý start Vojtěcha Štajfa v legendární soutěži Rally Bohemia, která letos otevřela český šampionát v rally, skončil solidním celkovým výsledkem v první desítce. S navigátorem Františkem Rajnohou přijeli do cíle v Mladé Boleslavi se svým vozem Polo GTI R5 na devátém místě absolutního pořadí.

Silná jezdecká konkurence ve startovní listině, velké množství diváků na osmnácti rychlostních zkouškách a mírně proměnlivé počasí byly hlavními rysy letošního 47. ročníku tradiční Rally Bohemia. Tato úvodní soutěž opožděného startu českého šampionátu byla netrpělivě očekávána také velkým množstvím fanoušků rally. Start zahraničních jezdců, nástup mladých talentů, ale i změna techniky u některých týmů v době delší zimní přestávky přinesly nakonec množství těsných soubojů posádek na trati letošní Rally Bohemia a pro mnoho diváků i nečekaného vítěze.

Vojtěch Štajf s Františkem Rajnohou odstartovali s vozem Polo GTI R5 do první sobotní sekce s cílem umístění mezi deseti nejrychlejšími posádkami. Dosažené časy na první rychlostních zkouškách odrážely dlouhou sportovní přestávku této staronové posádky, která spolu v delší soutěži startovala naposledy v Příbrami v roce 2018. Přesto se Vojtěch Štajf nakonec v sobotu do plánované absolutní desítky po těsných soubojích dostal. V neděli pak pokračovali Štajf s Rajnohou velmi vyrovnaným výkonem v udržení své pozice. Cílovou rampou v historickém centru Mladé Boleslavi nakonec projeli na celkovém devátém místě.

 „Nejprve bych chtěl poděkovat organizátorům letošního ročníku Rally Bohemia za přípravu celé soutěže. Zejména v této nelehké době, která pořádání větších akcí spíše nepřeje, se celý organizační tým s přípravou i realizací soutěže skvěle popasoval a má tak můj obdiv. My jsme jeli do Mladé Boleslavi především s tím, že se tady připravíme na blížící se první soutěž Rallysprint série a bylo to velmi správné rozhodnutí. Hned v úvodu Bohemky jsem se s Frantou Rajnohou potřebovali trochu sladit, protože delší soutěž jsme spolu dlouho nejeli a projevilo se to asi trochu na dosahovaných časech lehce za první desítkou jezdců. Pak jsme ale už našli své tempo a začali zrychlovat,“ hodnotil první soutěž českého šampionátu jezdec Vojtěch Štajf a dodal: Byl jsem hodně spokojený s nastavením auta a při proměnném počasí jsme pokaždé trefili i správnou volbu pneumatik. Konkurence tady byla opravdu silná. My jsme měli okolo sebe skupinu posádek, se kterými jsme na hranici top 10 bojovali doslova o desetiny vteřiny. S konečným devátým místem jsem nakonec spokojený. Vyhodnotil jsme tu situaci tak, že případný boj o první pětku by byl asi možný, ale za cenu přílišného rizika, které jsem nechtěl před ostrým startem Rallysprint série v Příbrami podstoupit. Věřím, že i obrovské množství diváků si letos na tratích Bohemky přišlo na své. Moje gratulace k cennému vítězství směřuje samozřejmě také do týmu Vaška Pecha.“

Rally Bohemia 2020 dokončil také druhý klientský vůz Polo GTI R5 s posádkou Jan Černý – Petr Černohorský, která obsadila páté místo absolutního pořadí.

Racing 21 Klokočka Volkswagen tým s posádkou Štajf – Rajnoha bude nyní pokračovat ve svém plánovaném programu v Rallysprint sérii a zúčastní se 40. Bohemia Drive Rally Příbram, a to ve dnech 24. – 25.  července 2020.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...