Závodní vozy s pohonem kol přední nápravy jsou zde v nevýhodě, protože si rychlý sled pravých a levých zatáček vybírá svou daň v podobě vyššího opotřebení pneumatik.
Dalším hendikepem, projevujícím se zejména v náročných stoupáních, je omezení plnicího tlaku turbodmychadla na 2,7 baru, takže SEAT León TDI bude mít za těchto regulaci těžkou pozici v boji o přední místa.
Pravidla určující v letošní sezoně velikost přídavné zátěže však vyústila v rovnoměrné zatížení vozů tří značek bojujících o první místa. SEAT, BMW a Chevrolet tak dostávají navíc závaží se 40 kg, a tak se diváci mohou těšit na souboje rovnocenných soupeřů na trati, zejména během kvalifikací. I přes tuto podobnost bude SEAT León TDI vozit o 20 kg více zátěže než ve Valencii a bude mít v absolutním srovnání o 15 kg vyšší hmotnost než BMW.
Letošní šampionát uzavře první polovinu sezony právě v Brně. I přes vzestupy a pády, které SEAT zaznamenal v prvních pěti závodních víkendech, očekává vedení týmu setrvání na prvních místech průběžného pořadí jezdců a poháru konstruktérů i po dvou nedělních závodech. Je to ta nejlepší pozice pro vstup do druhé poloviny sezony.
Loni v Brně zvítězil Gabriele Tarquini, navzdory náročnému a pro SEATy nevýhodnému charakteru trati. Bylo to první brněnské vítězství pro SEAT a jeden z milníků na okruhu, kde se šampionát WTCC jezdí od roku 2006 a evropská podoba pak už od roku 2002.
Program
Sobota, 20. června 2009
- 8.30 – 9 h. Volný trénink
- 11 – 11.30 h. Volný trénink
- 15 – 15.35 h. Kvalifikace
Neděle, 21. června 2009
- 8.30 – 8.45 h. Warm-up
- 12.50 h. 1. závod 10 kol, letmý start
- 15.05 h. 2. závod 10 kol, pevný start
Hmotnosti a zátěže jednotlivých vozů
- SEAT León TDI: 1 170 kg + 40 kg zátěže = 1 210 kg
- SEAT zážehový: 1 170 kg – 10 kg zátěže = 1 160 kg
- BMW: 1 155 kg + 40 kg zátěže = 1 195 kg
- Chevrolet Cruze: 1 170 kg + 40 kg = 1 210 kg
- BMW (soukromé stáje): 1 180 kg
- Lada: 1 170 kg – 20 kg zátěže = 1 150 kg
(Díky zvláštnímu předpisu FIA mohou vozy BMW startovat s hmotností nižší o 15 kg než má SEAT León TDI).
Druhý závodní víkend poháru SEAT León Eurocup
Pohár SEAT León Eurocup bude mít tento víkend v Brně své druhé letošní zastavení, po tom, co Norbert Mischelisz vyhrál první a Andrea Larini druhý závod na valencijském okruhu Cheste. Tým Sunred nakonec vzhledem k vyrovnanějším výsledkům nominoval Tima Coronela, dvojče Toma Coronela.
Dva španělské závody skončily nasbíráním shodného počtu 11 bodů rovnou třemi jezdci (Coronel, Matějovský a Larini), které následuje Michelisz (10), Pedala (9) a Puyo (8). Brněnské závody budou bezesporu zajímavé i proto, že zde loni pohárová klání absentovala a všichni jezdci tak budou mít stejnou šanci na vítězství.
Na Masarykově okruhu v Brně se představí 25 vozů SEAT León Eurocup.
České návštěvníky bude zajímat umístění Michala Matějovského, který v poháru nejen reprezentuje Českou republiku, ale bude si také chtít udržet první místo, na kterém je v průběžném pořadí spolu se dvěma dalšími jezdci.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií