Šest podniků Citroën Racing Trophy CZ 2011 je za námi

Rally Příbram korunovala vítězství Miroslava Březíka nejen ve třídě 6 Mezinárodního mistrovství České republiky, ale rovněž v celkovém pořadí CRT CZ.

V této klasifikaci zvítězil se šestnáctibodovým náskokem před nejbližším pronásledovatelem.

Nyní vám nabízíme krátké ohlédnutí nejúspěšnějších účastníků za letošní sezonou.

Konečný vítěz poháru Miroslav Březík vstoupil do sezony smolně, výpadkem na Valašské rally. Ale v dalším průběhu roku předčil všechny konkurenty a zaslouženě se radoval z celkového prvenství. Dalšími dvěma jezdci, kteří si připsali dílčí vavříny v CRT, byli Marcel Svačina ve Valašském Meziříčí a Petr Křížek na Bohemii a v Příbrami. Jen nesplněním podmínky pěti startů v sezoně se pražský jezdec připravil o medailový post v celkové klasifikaci CRT CZ. Ten ukořistil talentovaný Slovák Martin Koči.

Miroslav Březík:

«Ač se sestava proti loňské sezoně hodně proměnila, nepovažoval jsem se za hlavního favorita. Do seriálu vstoupili Marcel Svačina a Petr Křížek, od prvních kilometrů byl rychlý i Martin Koči. Přesto jsem chtěl bojovat o první místo. Loni byl jasným favoritem Honza Černý, letos byla konkurence mnohem vyrovnanější.

Největší radost jsem měl v průběhu sezony z Barumky. Zvítězili jsme stylem start – cíl, od začátku vše vycházelo, auto výtečně fungovalo.

Od bohemie za Martina Běhulu skvěle zaskočil Lukáš Kostka, jenž i na Barumce potvrdil své kvality. Přechod ze slabší felicie zvládl bravurně a v Příbrami mě dovedl až k titulu ve třídě 6. Na to jsem v žádném případě před sezonou nepomýšlel. Sice při nás stálo i štěstí, ale na druhou stranu jsme podávali vyrovnané výkony a kromě Valašky pravidelně dojížděli.

Ale jak se říká v nejlepším přestat. V CRT CZ i ve velkém mistráku jsem skončil. Můj Citroën je prodán Jakubovi Královi, jenž mě navigoval v Hustopečích. Dvoudenní závody jsou nesmírně náročné na čas, který mi pak chybí ve firmě. Proto pokud se příští rok někde objevím, bude to zřejmě s pronajatým vozem v nějakých 1-2 sprintech.»

Marcel Svačina:

«Asi se budu opakovat, ale CRT je skvělý projekt, který u nás nemá konkurenci. Jsem moc rád, že jsem se ho zúčastnil. C2 R2 MAX je velmi dobré auto s poměrně nízkými provozními náklady a je radost s ním závodit. Chtěl bych poděkovat Tomáši Pletkovi, který odvedl skvělou práci a doufám, že se dál bude na tomto seriálu podílet. S naším výsledkem jsem spokojen, i když jsme pomýšleli i na vítězství. Ale musím přiznat, že o lepší umístění jsme se připravili vlastními chybami, zejména havárií na Hustopečích. Každopádně titul je v dobrých rukou. Mira Březík byl na sezonu připravenější, místy i velmi rychlý. Na příští rok se pokusíme připravit lépe my.»

Martin Koči:

«Naše působení v CRT hodnotím kladně. I když musím přiznat, že jsme neměli mnoho sportovního štěstí. V Českém Krumlově vše začalo velmi slibně, když jsme v premiérové soutěži v rámci CRT dosáhli na nejrychlejší časy v konkurenci vozů C2 R2 Max. Potom ale následovalo zklamání v Hustopečích, kde jsme odpadli kvůli technické poruše. Na Bohemii jsme ztratili drahocenný čas výletem mimo trať a ztrátu už jsme nedokázali zlikvidovat. Na Barumce jsme konečně absolvovali závod bez problémů, soutěž jsme odjeli v dobrém tempu a v týmu panovala s výsledkem spokojenost. Na poslední podnik CRT do Příbrami jsme jeli s cílem bojovat o první místo, což by nás posunulo na druhou pozici celkové klasifikace CRT 2011. Ale hned na třetím kilometru úvodní zkoušky jsme skončili. Rally Příbram byla pro nás dalším smutným závodem. Celkově pro nás sezona v CRT 2011 nedopadla nejlépe, na druhou stranu nás těší dílčí výsledky z jednotlivých soutěží.»

Promotér CRT CZ 2011 Tomáš Pletka:

«Myslím, že se letošní CRT se z mého pohledu povedl. Do seriálu se zapojila spoustu posádek, jak z Česka, tak ze zahraničí. Především z Polska a Slovenska. Potvrdila se stoupající tendence startů Citroënů v rámci MMČR. Právě CRT je ojedinělou možností pro tyto posádky a ve své podstatě nemá konkurenci. Žádný z konkurenčních pohárů nenabízí takové podmínky jako CRT. Účast v CRT nabízí i možnost startů v celé Evropě, na více než stovce soutěží v devíti zemích, kde jsou rovněž ve hře zajímavé finanční prémie.

Osobně bych chtěl poděkovat za spolupráci v letošní sezoně všem posádkám, spolupracovníkům a partnerům CRT. A zejména Martině Bedrnové ze společnosti Citroën Česká republika za skvělou komunikaci a pomoc při organizaci Trophy a dále Aleši Vaněčkovi za vynikající catering. Už nyní se těším na spolupráci v roce 2012, kdy se budeme snažit posunout CRT CZ ještě výše.»

Celkové pořadí Citroën Racing Trophy CZ 2011:

  • 1. Miroslav Březík 34 (prémie 4 000 Euro)
  • 2. Marcel Svačina 18 (prémie 2 000 Euro)
  • 3. Martin Koči 12 (prémie 1 000 Euro)

Novinky Citroën Racing Trophy CZ najdete na internetových stránkách www.citroenracingtrophy.cz.

Evropský seriál Citroën Racing Trophy, který probíhá v deseti zemích, oficiálně uzavře francouzská Rallye du Var (24. – 27. 11.). Na startu se objeví i dva čeští jezdci s vozy Citroën DS3 R3T Jan Černý a Egon Smékal. Do Francie míří i v Česku startující Polák Szymon Kornicki, jenž si rovněž vyzkouší silnější Citroën DS3 R3T.

Citroën Racing Trophy CZ zajišťuje společnost GEKON RACING s.r.o.

– ta zároveň distribuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX i pro nové vozy Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.

Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Průměrné emise CO2 nových automobilů v roce 2023 v Česku nepatrně klesly. Premiantem je Citroën

Průměrné emise CO2 nových automobilů...

V uplynulém roce si v oblasti osobních vozidel připsaly nejvíce registrací značky Škoda (35,0 %), Hyundai (9,1 %), Volkswagen (8,6 %), Toyota (7,9 %) a Kia (5,2 %). Jak je na tom český trh a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stellantis a Hype nasazují v Paříži první flotilu 50 bezbariérových taxíků na vodíkový pohon

Stellantis a Hype nasazují v Paříži...

Skupina Stellantis – první výrobce na světě, který uvedl na trh sériová užitková a osobní vozidla na vodíkový pohon – a Hype, nezávislý subjekt nabízející čistě vodíková řešení...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Koncepční bohyně zvítězila v anketě GQ CAR AWARDS 2023!

Koncepční bohyně zvítězila v anketě...

Koncepční vůz DS E-TENSE PERFORMANCE, navržený jako vysoce výkonná laboratoř, která má urychlit vývoj technologií pro další generace vozů DS Automobiles, získává nové ocenění v anketě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Sláva na Hradě:  DS Automobiles a pak nový prezident

Sláva na Hradě: DS Automobiles a pak...

Pár dní před zvolením nové hlavy státu představila značka DS Automobiles na Pražském hradě své dva vrcholné modely, novou DS 7 E-TENSE 300 a limuzínu DS 9 E-TENSE 360. Modely mohli obdivovat...