Rally ADAC Německo – Konečné pořadí:
1. | Loeb S. – Elena D. | Citroen DS3 WRC | 3:41:52,4 |
2. | Latvala J. – Anttila M. | Ford Fiesta RS WRC | +2:00,1 |
3. | Hirvonen M. – Lehtinen J. | Citroen DS3 WRC | +2:31,4 |
4. | Ostberg M. – Andersson J. | Ford Fiesta RS WRC | +3:24,4 |
5. | Atkinson C. – Prévot S. | Mini Cooper WRC | +9:10,4 |
6. | Ogier S. – Ingrassia J. | Škoda Fabia S2000 | +9:50,8 |
7. | Mikkelsen A. – Floene O. | Škoda Fabia S2000 | +12:22,7 |
8. | Al-Attiyah N. – Bernacchini G. | Citroen DS3 WRC | +12:50,4 |
9. | Sordo D. – Del Barrio C. | Mini Cooper WRC | +14:17,3 |
10. | Arzeno M. – Jamoul R. | Peugeot 207 S2000 | +15:19,7 |
Mistrovství světa WRC 2012 – Pořadí pilotů
1. Loeb 199, 2. Hirvonen 145, 3. P. Solberg 104, 4. Ostberg 102, 5. Latvala 87, 6. Novikov 55, 7. Prokop 38, 8. Neuville 32, 9. Ogier 31, 10. Sordo 31, 11. Al-Attiyah 27…
Mistrovství světa WRC 2012 – Pohár konstruktérů:
1. | Citroën Total WRT | 320 |
2. | FORD WRT | 197 |
3. | M-Sport Ford WRT | 115 |
4. | Qatar WRT | 59 |
5. | Citroën Junior WRT | 54 |
6. | Adapta WRT | 49 |
7. | Mini WRC Team | 26 |
8. | Brazil WRT | 20 |
Páté vítězství, páté pódium v řadě
Loeb s Elenou tak vyhráli popáté v řadě v letošní sezoně a druhá posádka Citroën Total World Rally Teamu, Mikko Hirvonen-Jarmo Lehtinen, zaznamenala páté pódium, což suma sumárum přiblížilo jejich tým k osmému titulu v Poháru konstruktérů.
Nedělní program rally
– to byly dva průjezdy na testu Dhrontal a Power Stage, nicméně se jednalo takřka o sprint do cíle. Náskok vedoucí posádky byl značný a tak šlo o udržení pozic zbytku pole. Hned jak auta opustila servisní park, ještě jednou se všechny oči upřely na oblohu. To kvůli rozmarům počasí v průběhu podniku, které startovní pole provázely po celý průběh. Všichni účastníci však neztráceli čas a jejich volba byla jasná – měkké pneumatiky Michelin Pilot, které jsou účinnější na mokrých asfaltových silnicích.
Vedoucí jezdec pelotonu, Sébastien Loeb, si prvenství pojistil vítězstvím na RZ 13. Třetí nejrychlejší v této části, Mikko Hirvonen, nejel nejrychleji. V opačném pořadí vyrazily posádky na finálovou rychlostní zkoušku, třicetikilometrový test Dhrontal. V blátivých podmínkách piloti Citroënu zbytečně neriskovali a zajeli šestý a sedmý nejrychlejší čas. O závěr Německé rally se postarala Power Stage v ulicích Trieru kolem Circus Maximus. Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen zaznamenali dva nejrychlejší časy, což jim vyneslo dva a tři prémiové body.
Loeb – dovolená pomohla
„Udělal jsem si trochu prázdniny mezi Rally Finsko a Rally Německo. A jak to vypadá, hned je lepší pohled na svět,“ zažertoval si vítěz poté, co mu blahopřál jeho tým a také davy fanoušků. „Všechny tři dny sice probíhaly dobře, ale podmínky nebyly nikterak snadné. Byli jsme nejrychlejší, ale také nejvyrovnanější. Někteří naši soupeři byli sice schopní se s námi měřit co do okamžitého výkonu, ale pak nezvládli nástrahy trati. Hned jak jsem si vytvořil slušný náskok, soustředil jsem se na to, abych neudělal zbytečnou chybu. Jak ukrajujeme jednu rally za druhou, blížíme se našemu cíli – devátému titulu. S 54 body náskoku před zbývajícími čtyřmi rally do konce sezony to vskutku nevypadá zle…“
Hirvonen – Cíl splněn
„Před startem jsem řekl, že bych bral umístění na pódiu. Musím být spokojený s tím, že jsem skončil třetí, protože víkend se pro mě dost zkomplikoval,“ nechal se slyšet Mikko Hirvonen. „Rally byla hodně obtížná od začátku až do konce, navíc ty velice blátivé tratě. Nejsou to zrovna podmínky, které bych vyhledával, ale taková už je rally.“
Matton – mistry světa už v Británii?
„Jsme pyšní na to, že obě naše auta dojela popáté v řadě na stupních vítězů,“ řekl Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu. „Opět jsme zvýšili naše vedení v hodnocení obou mistrovství světa. Dokonce bychom mohli být mistry světa v Poháru konstruktérů už na následující Wales Rally GB.“
Celý tým se ve vzpomínkách přenesl k osobě Philippe Bugalskeho, který před několika dny náhle zemřel. V roce 2001 „Bug“ vyhrál právě Rally Německo, která v tu dobu ještě nebyla součástí kalendáře mistrovství světa (ME) na voze Citroën Xsara T4. Jean-Paul Chiaroni, jeho dřívější spolujezdec a nyní expert na počasí a koordinátor průzkumu pro Citroën Racing, si došel na pódium pro pohár pro nejúspěšnější značku na této rally.
Nasser Al – Attiyah – bodový návrat
Nasser Al – Attiyah a Giovanni Bernacchini (Qatar World Rally Team) oslavili jejich návrat do WRC na Rally Německo osmým místem díky disciplinovanému a vyrovnanému výkonu.
Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) skončili nakonec na 13. místě, když odpadli při boji o třetí příčku.
Při prvním startu od červnové Acropolis Rally Nasser Al – Attiyah naskočil do kolotoče znovu až na 9. podniku seriálu. „Cítil jsem se jako na začátku sezony. Pilotovat WRC auto na asfaltu, to je úplně něco jiného než na šotolině. Pro někoho, kdo v Německu startoval jen jednou, to je opravdu veliká výzva,“ vysvětlil Nasser. „Vím, že moje časy nejsou nejlepší, ale nejsem z toho příliš frustrovaný. Kdybych neudělal chybu, nenaučil bych se tento víkend nic a musel bych začínat zase od začátku.“
Z 12. místa po prvním dnu se v neděli dopracoval až na 8. pozici.
Katařan k tomu uvedl: „Mnoho pilotů vypadlo ve vojenském prostoru na základní rychlostní zkoušce. Bylo tam hodně záludných pasáží, ale já jsem byl naprosto koncentrovaný a vyhýbal jsem se chybám.“
Nasser držel pozici, aby sbíral body nejen do hodnocení pilotů, ale i do Poháru konstruktérů. „Neexistuje snadná rally, ale tato byla zvlášť obtížná kvůli stále se měnícím podmínkám a počasí. Byl to vynikající víkend pro celý tým, zvláště když Séb přidal další vítězství. Pokud se mě týče, myslím, že jsem odvedl dobrou práci. A jsem si jistý, že to bude ještě lepší ve Velké Británii.“
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií