Třikrát za 24 hodin projedou novinářské dvoučlenné posádky předepsanou trať: Praha – Hradec Králové – Mohelnice – Olomouc – Vyškov – Brno – Praha a to až do středy – 4. srpna , kdy poslední – osmnáctá posádka ukončí ve 14 hodin tento maratón a předá Seat Toledo 1,9 TDi po ujetí přes 10 000 kilometrů zástupci dovozce, aby vyhodnotil průměrnou spotřebu jednotlivých jízd a stanovil pořadí úspěšnosti jednotlivých posádek a celkově vyhodnotil celou akci.
Naše redakční posádka startovala v sobotu 31. 7. ve 14 hodin z Prahy od stanice Aral v Hostivaři a vydala se na okruh 550 km, aby do 21,30 hodin s co nejmenší spotřebou ujela předepsanou trať a při tom, aby dosáhla nejméně průměrnou rychlost 77 km za hodinu.
Z Prahy jsme se dostali celkem bez problémů na dálnici na Poděbrady. Cca 50 km na dálnici jsme se snažili projet zvýšenou rychlostí, abychom si utvořili rezervu na případné zdržení na úseku do Hradce Králového a na průjezd Hradcem. Po sjezdu z dálnice nás čekal provoz podstatně vyšší než jsme na tuto dobu očekávali. V Hradci Královém na okruhu jsme soustavně chytali na semaforech červenou a litovali jsme každou trochu naft1y při opakovaných rozjezdech, která nám nesporně záporně ovlivní naší průměrnou spotřebu.
Další úsek cesty z Hradce Králového vedl přes Vysoké Mýto, Mohelnici a Olomouc do Vyškova, kde byla předepsaná půlhodinová přestávka na odpočinek. Uvedený úsek cesty s poměrně vyšším provozem osobních vozů a dokonce i několika nákladními vozy, samozřejmě na úsecích, kde byl zákaz předjíždění, nám nepřidal na dobré náladě, protože nám bylo jasné, že to ovlivní naší celkovou spotřebu. Ve Vyškově v autoservisu Seat provedli mechanici kontrolu vozu, my jsme se trochu protáhli, dostali občerstvení a pak dále na Brno. Podle plánu malý úsek na Bratislavu, na exitu Blučina otočka a zpět na Brno a Prahu. Na dálnici z Brna do Prahy samozřejmě bylo několik úseků svedeno do jednoho pruhu dálnice – nějaké zdržení to nesporně bylo, ale jinak jsme celý úsek celkem dobře projeli. Před Prahou od Průhonic byla doprava poměrně hustá, přestože byla sobota večer. V Praze nás ještě zdržela kontrola policie a jako s uděláním vždy červená na semaforech. Každý nový rozjezd jsme bolestně prožívali, ale nedalo se nic dělat – bez provozu by pak zase tato soutěž neměla takový význam.
Snažili jsme se celou cestu jet s lehkou nohou, jet v optimálních otáčkách pro motor a jeho spotřebu. Jelo se nám pohodlně i když bez klimatizace, která by nám rozhodně spotřebu o něco zvedla. Motor šel velmi tiše, je velmi dobře odhlučněný. Rozhodně není hlučnější než benzinový motor. Počítač nám umožnil sledování okamžité spotřeby, průměrné spotřeby od začátku naší jízdy tak jako sledování průměrné rychlosti, kterou jsme museli dodržet. I to nám jistě pomohlo upravovat režim naší jízdy.
Ze závěrečného vyhodnocení celého 10 000 kilometrového maratónu se Seatem Toledem vám ve středu 4. srpna přineseme podrobnou zprávu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií