Klasické tříprostorové automobily se čtyřdveřovými karosériemi tvoří zhruba sedmdesát procent prodeje v klíčovém segmentu nižší střední třídy. A právě sem spadá Seat Toledo druhé generace vyráběný v Bruselu.
Koncern VW vsadil před několika roky na tzv. platformovou strategii už u Audi A3, VW Golf, Škody Octavia a jako čtvrtý převzal tuto podvozkovou skupinu i Seat Toledo, jehož design považujeme za nejpůvabnější ze všech současných koncernových vozů. Zatím pouze s třístupňovou karosérií je nabízen v osmi verzích, které se liší stupněm výbavy: základní Stella, luxusní Signo a sportovní V5. K dispozici jsou tři zážehové čtyřválce 1.6, 1.8 (s pětiventilovou technikou) a pětiválec 2.3 a dva turbodiesely 1.9 s výkonem 66 kW nebo 81 kW.
Nás potěšilo, že jsme si mohli vyzkoušet Seat Toledo Signum s nejvýkonnějším přeplňovaným vznětovým čtyřválcem, který se objevuje mj. ve vozech Audi A3 a A4, VW Golf, Bora a Passat, Seat Ibiza a Cordoba a Škoda Octavia. Už ze zkušenosti s Octávií víme, že jde o jeden z nejlepších vznětových motorů a proto jsme byli zvědavi, jak si povede v Seatu Toledo.
Hned na úvod musíme prozradit, že opět nezklamal a v kombinaci s elegantní karosérií nás Toledo nadchlo. Agregát se skvělým točivým momentem 235 N.m při 1900 otáčkách za minutu je po zahřátí na provozní teplotu velice tichý a umožní zajet vysoké jízdní průměry při nízké spotřebě. Tak např. na dálnici ukazoval palubní počítač spotřebu cca 5,5 litru při průměru kolem 100 km/h. Podle ekonoměru se na „pětku“ při 140 km/h pohybovala okamžitá spotřeba mezi pěti a šesti litry, při devadesátce klesla až na čtyři. Jen pro zajímavost při novinářském testu na 10 tisíc kilometrů (průměr 77 km/h) bylo dosaženo nejnižší spotřeby 3,8 litru na 100 km.
Hospodárnost, ale i vysoký výkon a akceleraci (11,2 s) rovnocennou s „benzínovými“ dvoulitry má na svědomí především skvěle fungující elektronicky řízená variabilní geometrie rozváděcích lopatek turbodmychadla, takže motor je stále optimálně přeplňován. Ve středních otáčkách se vyznačuje takovou pružností, že není třeba často ani řadit.
Interiér je sice o něco prostornější než u první generace, což způsobil o 42 mm delší rozvor (i přesto svými 2513 mm zaostává cca o 100 mm za konkurencí) a o 70 mm širší rozchod, ale místa na zadních sedadlech ani v tomto případě není nadbytek, stejně jako u koncernových kolegů. Prostor pro nohy, resp. kolena se alespoň trochu zvětšil vybráním zadní části opěradel předních sedadel. Řidič na výškově stavitelném sedadle ani spolujezdec však nedostatkem místa netrpí, naopak. Pochvalu zaslouží tříramenný kůží obšitý volant, který padne do ruky jako „ulitý“ a skvělé je i přesné řízení a řazení. Nový model, ostatně jak už je u Toleda zvykem, vyniká opět velkým zavazadlovým prostorem o objemu 500 litrů.
Podvozek je vyladěn spíš pro pohodlné cestování než sportovní jízdu, což se také u hospodárného turbodieselu, který si zaslouží jedničku s hvězdičkou, očekává. To vám ostatně potvrdí každý, kdo se s touto pohonnou jednotkou mohl svézt na delší vzdálenost.
Výbava Signo (598 900 Kč) zahrnuje mj. ABS, čelní airbagy, loketní opěrku vpředu, elektricky ovládaná okna a zpětná zrcátka, dálkové zamykání, výškově stavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač. Pokud chcete ještě třeba boční airbagy v opěradlech předních sedadel, samočinnou klimatizaci a metalízu, potom si připravte 623 806 Kč.
Cílem vývoje nového Toleda bylo španělskou značku prosadit mezi uznávané výrobce elegantních a dynamických vozů nejvyšší kvality a to se podařilo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií