SEAT Tarraco je v nové sportovnější verzi FR ještě ostřejší

  • Nová verze SEAT Tarraco FR se vyznačuje exkluzivním vzhledem exteriéru a interiéru, který umocňuje sportovní charakter vozu
  • Sportovní nastavení podvozku mění charakter jízdních vlastností směrem k vyšší jízdní dynamice
  • Modernizovaný informační a zábavní systém s 9,2“ displejem nabízí ještě širší výběr funkcí, vyšší úroveň konektivity a snadnější interakce mezi vozem a uživatelem
  • SEAT Tarraco nyní poskytuje výhody nových vyspělých asistenčních a komfortních systémů
  • Portfolio zážehových (TSI) a vznětových (TDI) motorů uspokojí požadavky na vysoký výkon i hospodárnost a ve spojení s technikou externě nabíjitelného hybridního pohonu posouvá provozní vlastnosti do nové dimenze

Největší SUV značky SEAT je nyní ještě atraktivnější. Právě představená verze Tarraco FR přichází s exkluzivním vzhledem exteriéru a interiéru, specifickým nastavením podvozku a nabídkou mimořádně výkonných a současně hospodárných motorů. Nový SEAT Tarraco FR tak vychází vstříc poptávce zákazníků po vozech SUV se sportovním duchem.

Nový SEAT Tarraco FR poskytuje po všech stránkách ještě více než dosavadní verze, které si již od svého debutu vydobyly pevnou pozici na trhu. Velké SUV vstupuje s novým stupněm výbavy FR do nové dimenze.

SEAT Tarraco FR přináší do modelové řady Tarraco sportovní dynamiku svým exteriérem, který zaujme na první pohled výraznějším a exkluzivnějším designérským stylem. Řidiče uchvátí sportovní atmosféra již v okamžiku usednutí do sedadla a uchopení volantu. Po spuštění „tlukoucího srdce“ pod kapotou splní příslib podmanivé jízdy vynikající výkonová charakteristika vyspělých motorů ve spojení se specificky nastaveným podvozkem.

Logo FR je důležitou součástí produktového portfolia značky SEAT. Vozidla jím označená se odlišují sportovním charakterem, který přispívá k výjimečnému postavení produktů španělské značky na trhu.

Zákazníci mají o verze FR vždy velký zájem. Dlouho očekávaný SEAT Tarraco FR tak významně posílí pozici modelu Tarraco v segmentu velkých SUV a z montážní linky výrobního závodu ve Wolfsburgu bude sjíždět ve velkých počtech.

Nejdůležitější vlastnosti 

EXKLUZIVNÍ DESIGN FR

SEAT Tarraco FR je největší SUV značky s jedinečným designem ve sportovním pojetí. Jeho exkluzivní designérský styl exteriéru a interiéru zanechává výjimečný estetický dojem. SEAT Tarraco se v tomto stupni výbavy odlišuje specifickou maskou chladiče v odstínu šedá Cosmo s logem FR, exkluzivním zadním difuzorem, sportovním zadním spoilerem a zadními LED světly coast-to-coast v celé šířce zádě.

POHONY SLADĚNÉ S CHARAKTEREM

SEAT Tarraco FR se dodává s řadou optimalizovaných pohonů na benzin (TSI) i naftu (TDI), které kombinují ochranu životního prostředí, díky nízkým emisím, se sportovními výkony hodnými loga FR. Od začátku roku 2021 bude velké SUV k dispozici také s technologií externě nabíjitelného hybridního pohonu. Zákazníci v tomto segmentu se tak mohou těšit na strhující jízdu, kterou nabízí elektrifikace pohonu se spalovacím motorem.

SPECIFICKY VYVINUTÝ PODVOZEK PRO DYNAMICKOU JÍZDU

Sportovní nastavení podvozku velkého SUV s adaptivními tlumiči DCC (Dynamic Chassis Control) se od ostatních verzí liší nabídkou ještě podmanivější jízdy. K mimořádnému potěšení z jízdy přispívá nejen řízení se strmým převodem a bezprostředními reakcemi, ale také technologie pohonu všech kol 4Drive. Velké SUV si tak řidiče získá svým silným charakterem.

KOMPLEXNÍ PROPOJENÍ S DIGITÁLNÍM ŽIVOTEM

SEAT Tarraco FR je zcela síťově propojeným automobilem, který nabízí systém Full Link (umožňuje přístup k uživatelským rozhraním Android Auto a Apple CarPlay), zatímco konektivitu pro ovládání vozidla na dálku zajišťuje SEAT CONNECT. Hlasové ovládání  umožňuje navíc uživatelům vstupovat do interakce s novým informačním a zábavním systémem vybaveným 9,2“ displejem pomocí hovorového jazyka.

ZÁKLADEM JE BEZPEČNOST A KOMFORT

SEAT Tarraco nabízí pro optimální ochranu nejvyspělejší asistenční systémy – mimo jiné  prediktivní adaptivní tempomat*, přednárazový asistenční systém (Pre-Crash Assist), asistenta pro stav nouze (Emergency Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), asistenta pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist) a asistenta pro ochranu cestujících po převrácení vozidla (Rollover Assist), ale také řadu komfortních funkcí včetně asistenta pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist).

* Prediktivní adaptivní tempomat bude k dispozici od listopadu 2020.

SEAT Tarraco FR rozšiřuje nabídku v segmentu velkých SUV o vozidlo, které disponuje všemi výhodami dosavadních verzí modelu Tarraco, ale jejich charakter doplňuje o novou, sportovnější, dynamičtější dimenzi. Změnu charakteru vozidla prozrazují rozmanitá vylepšení exteriéru včetně specifické masky chladiče s logem FR, rozšířených podběhů kol s černým lemováním, černých podélných střešních nosičů a černých okenních lišt ve spojení s lakováním krytů vnějších zpětných zrcátek v odstínu šedá Cosmo. Při pohledu zezadu zvyšuje atraktivitu modelu Tarraco nový sportovní spoiler, zadní LED světla coast-to-coast v celé šířce zádě, exkluzivní zadní difuzor a modelové označení na zadním výklopném víku ve stylu ručně psaného písma.

Vnější vzhled modelu Tarraco FR umocňuje paleta nabízených barev ve spojení s 19“ nebo 20“ broušenými koly FR z lehké slitiny.

Sportovní volant v interiéru nese logo FR. Hliníkové pedály zvyšují emocionální náboj interiéru, zatímco digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit, společně s anatomickými sedadly (sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné s pamětí pro uložení polohy), završuje zaměření interiéru na řidiče.

Součástí stupně výbavy FR je také nejnovější generace informačních a zábavních systémů, která zajistí cestujícím spojení s okolním světem a bude jim poskytovat aktuální informace bez ohledu na to, kam je silnice dovede. Tato oblast výbavy je stále důležitější vzhledem k rostoucí digitalizaci každodenního života.

Změny však nejsou jen estetické. Tarraco FR těží také ze sportovního nastavení podvozku s adaptivními tlumiči DCC (Dynamic Chassis Control), a díky tomu nabízí úroveň jízdního komfortu a ovladatelnosti, kterou zákazníci očekávají od vozidla s logem FR. Vše je totiž zaměřeno na zážitky z ještě dynamičtější jízdy s maximálním zapojením řidiče do řízení.

Podvozek je dokonale sladěn s řadou nabízených motorů. Modelová řada nyní zahrnuje nový motor TDI o výkonu 200 k, ale zákazníci mohou objednávat také další motory dodávané doposud pro model Tarraco. Zážehové jednotky TSI jsou k dispozici se zdvihovým objemem 1,5 nebo 2,0 litru a rozsahem výkonů od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k). Z portfolia vznětových motorů pro model Tarraco jsou pro verzi FR vyhrazeny dvě jednotky 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) nebo 147 kW (200 k). Od začátku roku 2021 bude Tarraco nabízeno také s externě nabíjitelným hybridním pohonem, který kombinuje zážehovou jednotku TSI s elektromotorem a sadou lithium-iontových akumulátorů. Výsledkem je dokonalá rovnováha mezi sportovními výkony a hospodárností.

SEAT Tarraco FR nabízí nejvyšší úroveň provozních vlastností, hospodárnosti, komfortu a praktičnosti a svým osobitým vzhledem vyčnívá z davu. Jeho charakter je v dokonalém souladu s okolním světem.

Vnější a vnitřní design

Pojetí designu vychází ze základů položených modelem Tarraco od jeho představení. SEAT Tarraco je největší SUV v nabídce značky SEAT – jeho vnější délka je 4735 mm, vnější šířka
1839 mm a vnější výška 1658 mm (výška vč. střešních nosičů je 1674 mm). Tým designérů se při návrhu designu nové verze FR zaměřil na vytvoření ještě harmoničtějších proporcí a zvýraznění celkového estetického dojmu. Model FR měl přitom vyzařovat také lehkost a agilitu.

K jedinečnému vzhledu modelu SEAT Tarraco FR přispívá řada vylepšení exteriéru. Specifická maska chladiče FR nese logo FR, které oznamuje změnu charakteru vozidla. Úpravy jsou umocněny také rozšířenými podběhy kol s černým lemováním, černými podélnými střešními nosiči a okenními lištami ve spojení s lakováním krytů vnějších zpětných zrcátek odstínem šedá Cosmo.

Při pohledu na záď modelu Tarraco zvyšuje atraktivitu vozidla nový sportovní spoiler, zadní LED světla coast-to-coast, exkluzivní zadní difuzor a logo FR na víku zavazadlového prostoru, na němž je umístěn také nápis Tarraco ve stylu ručně psaného písma.

Vnější vzhled završují 19“ broušená kola FR z lehké slitiny s matně černou povrchovou úpravou. Místo nich si mohou zákazníci na přání objednat 20“ broušená kola FR z lehké slitiny v odstínu šedá Cosmo.

Vzezření modelu Tarraco FR lze individualizovat výběrem barvy karoserie. Její tvary zvýrazňují odstíny bílá Oryx, červená Merlot, šedá Dolphin, šedá Urano, Dark Camouflage a černá Deep. Laky karoserie dokonale ladí s charakterem tohoto stupně výbavy a odrážejí jeho postavení v rámci modelové řady.

Design interiéru je i nadále velmi působivý a v cestujících vyvolává dojem mimořádné prostornosti, bezpečnosti a kvality. Vnitřní prostor modelu Tarraco FR však posouvá všechny uvedené atributy na ještě vyšší úroveň.

Po nastoupení do vozu SEAT Tarraco FR přivítá cestující odlišná atmosféra v porovnání s ostatními verzemi této modelové řady. Po usednutí do elektricky nastavitelného anatomického sedadla s pamětí pro uložení polohy spočine řidičův pohled na sportovním volantu s věncem obšitým kůží a logem FR. Emocionální náboj dodává interiéru také kůží obšitá hlavice řadící páky spolu s hliníkovými pedály.

Další odlišení od ostatních verzí modelové řady Tarraco vyplývá z výběru materiálů, barev a prošívání. I tento soubor nezaměnitelných prvků tvoří charakter modelu Tarraco FR.

SEAT Tarraco obdržel také nový dotykový modul (standardní výbava ve všech stupních výbavy), jímž se ovládají veškeré funkce automatické klimatizace (včetně vyhřívání sedadel). Kromě dotykových tlačítek se používají osvětlené dotykové posuvníky k nastavení rychlosti ventilátoru a teploty.

Vyspělý digitální panel přístrojů SEAT Digital Cockpit završuje mimořádné zaměření na řidiče, jemuž poskytuje veškeré potřebné informace a údaje. Řidič si může nakonfigurovat panel přístrojů podle svých požadavků nebo způsobu jízdy. Tato technologie přitom usnadňuje předávání informací. Nejnovější generace informačních a zábavních systémů posouvá funkčnost interiéru, která využívá všechny výhody digitalizace, do nové dimenze.

Digitalizace a konektivita

Zatímco tvarové řešení interiéru zvyšuje úroveň komfortu a usnadňuje řidiči řízení, neméně velký důraz kladli vývojáři na digitalizaci zážitků z jízdy a na možnost připojení k internetu. Výbava modelu SEAT Tarraco FR proto zahrnuje nejnovější generaci informačních a zábavních systémů včetně nového navigačního systému s větším, 9,2“ displejem, který optimalizuje zpětnou vazbu pro řidiče a konektivitu pro cestující.

Systém Connect s přehlednějším zobrazováním na větší ploše podporuje intuitivní ovládání nejen uspořádáním ovládacích prvků, ale také snadnější uživatelskou interakcí prostřednictvím hlasového ovládání s rozpoznáváním hovorové řeči.

Hlasové ovládání je zřejmě jedním z nejsnadnějších a nejpřirozenějších způsobů interakce se zařízeními. Uživatelé si již zvykli na domácí asistenty ze světa spotřební elektroniky.

Hlasové ovládání rozumí hovorové řeči. Uživatelé tak mohou vstupovat do interakce s informačním a zábavním systémem pomocí obvyklých hlasových povelů – systém reaguje po vyřčení jednoduché fráze „Hola Hola“. Kromě toho se mohou opravovat nebo odkazovat na předchozí povely. Vyhledání informace pro navigaci nebo hudby je díky hlasovému ovládání ještě rychlejší, snadnější a bezpečnější.

Se systémem Full Link mají uživatelé přístup ke svým digitálním životům bez ohledu na zařízení, které používají, a to prostřednictvím uživatelských rozhraní Apple CarPlay nebo Android Auto). Tato technologie umožňuje připojení přenosných zařízení k informačnímu a zábavnímu systému vozidla. Uživatelé si tak mohou přenést do vozidla svůj digitální ekosystém.

Uživatelé díky tomu mohou intuitivně a bezpečně ovládat nejrůznější funkce pomocí informačního a zábavního systému nebo ovládacích prvků na volantu, aniž by docházelo k rozptylování pozornosti řidiče. Tímto způsobem si mohou například přenášet do vozidla své kontakty, přehrávat hudbu během jízdy nebo používat mapové podklady.

Uživatelé nikdy neztratí spojení s digitálním světem díky jednotce pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM. Systém v budoucnosti umožní přístup k nejnovějším informačním a zábavním aplikacím, které bude možné kdykoli aktualizovat. Nový SEAT Tarraco FR bude díky tomu nabízet nové digitální produkty a služby po celou dobu své životnosti.

Integrovaná karta eSIM navíc umožňuje některým funkcím informačního a zábavního systému používat informace v reálném čase. Tradičním funkcím se tak otevírají nové dimenze. Mezi získávané informace patří například dopravní zpravodajství online nebo informace o volných parkovacích místech.

Integrovaná karta eSIM poskytuje zákazníkům také výhody služby eCall, která v případě nehody automaticky přivolá záchranné služby, čímž zvyšuje bezpečnost na novou úroveň. Kromě manuálního nebo automatického nouzového volání se z vozu navíc odešlou důležitá data pro záchranné služby, jako je například poloha vozu, druh motoru, barva karoserie a počet cestujících, což jim usnadní poskytnutí pomoci.

Nový svět se uživatelům otevře také díky aplikaci SEAT Connect, kterou si mohou zákazníci stáhnout do svého chytrého zařízení. Aplikace umožňuje ovládat řadu funkcí na dálku, což zvyšuje úroveň komfortu i bezpečnosti.

Uživatelé mají pomocí aplikace SEAT Connect odkudkoli přístup k datům o svém vozidle, ať se jedná o provozní údaje, polohu zaparkovaného vozu nebo stav vozidla včetně dveří a osvětlení. Po nastavení rychlostního limitu mohou být upozorňováni, že řidič, jemuž svůj vůz svěřili, jede příliš rychle. Další upozornění se mohou týkat oblasti, v níž je vozidlo provozováno, nebo pokusu o odcizení.  Na dálku lze také odemknout či zamknout dveře nebo aktivovat houkačku a výstražné ukazatele pro snadné nalezení vozidla.

Pohony a podvozek

Pro SEAT Tarraco FR se dodává řada nových a optimalizovaných pohonů na benzin (TSI) nebo naftu (TDI), jejichž výkony splní přísné požadavky na vozidlo s logem FR. Současně došlo k dalšímu nezbytnému snížení emisí.

Velké SUV však kromě tradičních pohonů přinese do svého segmentu rovněž progresivní technologii externě nabíjitelného hybridního pohonu, která kombinuje spalovací motor s elektrifikací. Výsledkem je strhující jízda, při níž se maximálně využívají výhody elektrifikace. SEAT tím činí další významný krok k trvale udržitelné mobilitě.

Vznětové motory

Vznětové motory zůstávají jádrem nabídky pro model Tarraco a pro FR jsou vyhrazeny dvě jednotky 2.0 TDI poskytující nejvyšší výkon 110 kW (150 k), resp. 147 kW (200 k).

Dvoulitrový motor o výkonu 110 kW (150 k) se dodává ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Nová jednotka 2.0 TDI s výkonem zvýšeným na 147 kW (200 k) a maximem točivého momentu 400 N.m (nahrazuje dosavadní motor 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 k) je k dispozici výhradně s pohonem všech kol 4Drive a novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Jedná se přitom o dvouspojkovou převodovku typu DQ381.

Všechny jednotky TDI jsou vybaveny nový systémem SCR „Twindosing“, který zahrnuje dvojité vstřikování AdBlue a výrazně snižuje emise NOx v porovnání s předchozí generací vznětových motorů. Výsledkem je řada vznětových motorů, která splňuje přísné požadavky emisní normy Euro 6AP.

Zážehové motory

Řada zážehových motorů TSI zahrnuje jednotky se zdvihovým objemem 1,5 litru nebo 2,0 litru. Rozsah jejich výkonů sahá od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k).

Motor 1.5 TSI poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Zákazníci jej mohou objednávat ve spojení s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.

Nejvýkonnějším zážehovým motorem je jednotka 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 320 N.m. Její hnací síla je přenášena výhradně dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.

Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení

SEAT Tarraco bude od začátku roku 2021 k dispozici také ve verzi s vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem, který nabídne nevšední úroveň výkonů a současně minimalizuje vliv vozidla na životní prostředí.

Hybridní soustava poskytuje nejvyšší výkon 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 400 N.m.

Její součástí je zážehový motor 1.4 TSI, elektromotor, sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh a šestistupňová převodovka DSG.

Hybridní verze s možností vnějšího nabíjení nabízí řidiči také režim s výhradně elektrickým pohonem. Energie uložená v akumulátorech vozidla postačí k ujetí cca 50 km s výhradně elektrickým pohonem. To je ideální pro zvýšení hospodárnosti provozu ve městě nebo pro vjezd do zón s přísnější ochranou ovzduší.

„Vyspělý externě nabíjitelný hybridní pohon pro model SEAT Tarraco FR vytvoří z tohoto velkého SUV jeden z nejsportovnějších a nejhospodárnějších modelů v příslušném segmentu. Nejmodernější pohon nabídne vysokou úroveň výkonu v kombinaci se schopností překonávat delší trasy s nulovými emisemi,“ řekl Werner Tietz, výkonný viceprezident společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.

Sportovní nastavení podvozku

Inženýři vyvinuli pro systém adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control) sportovní nastavení podvozku, které poskytne řidiči ještě větší potěšení z jízdy.

Součástí podvozku jsou nejen adaptivní tlumiče DCC, ale také progresivní řízení s elektrickým posilovačem a technologie pohonu všech kol 4Drive. Velké SUV s logem FR tak přináší na trh zcela nový charakter.

Systém pohonu všech kol 4Drive

Díky voliči jízdních režimů s otočným ovládacím prvkem může řidič měnit jízdní vlastnosti vozidla v závislosti na podmínkách a vlastních požadavcích, a zvýšit tak například komfort modelu SEAT Tarraco FR. Pro verze s pohonem předních kol jsou k dispozici jízdní režimy Eco, Normal, Sport a Individual, zatímco verze 4Drive nabízejí další 2 módy navíc – Offroad a Snow.

Bezpečnost a komfort

Princip vysokých výkonů se u značky SEAT neomezuje pouze na rychlost vozidla. Současné automobily musí podávat nejvyšší výkony i v oblasti bezpečnosti – a to je oblast, v níž SEAT Tarraco FR také exceluje. Největší SUV značky disponuje řadou nových vyspělých asistenčních systémů a komfortních funkcí. Pro řidiče a cestující to znamená maximální úroveň bezpečnosti, stability a komfortu i za těch nejnáročnějších provozních podmínek.

Systémy, mezi něž patří přednárazový asistent (Pre-Crash Assist), prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)*, asistent pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) a asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist), vzájemně spolupracují, aby ochránily vozidlo i jeho posádku.

Další systémy, jakým je asistent pro jízdu v jízdním pruhu (Lane Assist) nebo asistent pro detekci překážek před vozem (Front Assist), který zahrnuje funkci rozpoznávání cyklistů a chodců, se dodávají standardně a mohou být doplněny technologiemi od asistenta pro sledování slepého úhlu přes rozpoznávání dopravních značek až po asistenta pro jízdu v dopravní koloně.

Přednárazový asistent (Pre-Crash Assist) připraví vozidlo i cestující na nejhorší v případě bezprostředně hrozící kolize. Systémy vozidla přitom vzájemně spolupracují. Tato funkce přitáhne bezpečnostní pásy na sedadlech vpředu, uzavře okna dveří a střešní okno a aktivuje výstražná světla, aby minimalizovala důsledky nehody.

Prediktivní adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control)* zjišťuje polohu velkého SUV pomocí dat GPS z navigačního systému a na základě toho upravuje rychlost jízdy s ohledem na další průběh trasy – zatáčky, kruhové objezdy, křižovatky, úseky s omezením rychlosti a zastavěné oblasti. Adaptivní tempomat používá také přední kameru k rozpoznávání dopravních značek a v případě změny rychlostního limitu přizpůsobí rychlost jízdy vozidla.

Funkci částečně automatizované jízdy rozšiřuje technologie Travel Assist. Řidič ji aktivuje stisknutím tlačítka na volantu. Vyspělý systém využívá informace ze systémů ACC a Lane Assist k aktivnímu udržování vozidla uprostřed jízdního pruhu a přizpůsobování rychlosti jízdy dopravní situaci. Řidič může využívat funkci asistovaného řízení při rychlosti jízdy až 210 km/h.

Z důvodů bezpečnosti a dodržování legislativních požadavků musí řidič na systém neustále dohlížet, sledovat dopravní situaci a také držet volant alespoň jednou rukou. Pokud vozidlo detekuje, že řidič pustil volant po dobu několika sekund, aktivuje zvuková a vizuální upozornění, podpořená krátkým přibrzděním. Jestliže řidič ani pak nereaguje, zasáhne asistent pro stav nouze (Emergency Assist) a Tarraco bezpečně zastaví.

Novou dimenzi asistence přináší řidičům nového modelu SEAT Tarraco asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist). Vozidlo řidiče při opouštění parkovacího místa zvukově a vizuálně upozorňuje na přibližující se vozidla, cyklisty nebo chodce z obou stran a v případě potřeby automaticky zabrzdí.

SEAT Tarraco bude vybaven také asistentem pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), který detekuje vozidla vzdálená až 70 metrů a upozorňuje na ně řidiče rozsvícením LED diody na vnějším zpětném zrcátku.

Asistent pro případ převrácení (Rollover Assist) v případě nehody mimo jiné aktivuje nouzové volání, vypne motor, odemkne dveře, zapne výstražná světla a optimalizuje nastavení ventilační soustavy.

SEAT Tarraco FR nabízí také řadu funkcí, které usnadňují život. Jednu z nich ocení zákazníci, kteří často jezdí s přívěsem. Trailer Assist podporuje řidiče při couvání nebo parkování s přívěsem. Precizní manévrování se soupravou na požadované místo usnadňuje obraz ze zadní kamery

Trailer Assist je uživatelsky velmi přívětivý. Řidič musí jen zařadit zpětný chod, stisknout tlačítko parkovacího asistenta a ovládacím prvkem pro nastavování polohy vnějších zpětných zrcátek zvolit požadovaný směr jízdy soupravy s přívěsem a pak už jen ovládat pedály plynu a brzdy, resp. i řazení ve vozidlech s mechanickou převodovkou. Systém se postará o všechno ostatní.

Ke komfortu významně přispívá také nezávislé topení, které umožňuje rychlejší vyhřátí interiéru a zahřátí motoru na provozní teplotu v extrémně chladném počasí. Tarraco je díky této funkci a bezklíčkovému přístupovému systému Kessy ještě praktičtějším vozidlem.

Mezi nejdůležitější komfortní prvky výbavy modelu Tarraco patří bezpochyby třízónová automatická klimatizace „Climatronic“, která nabízí cestujícím novou úroveň komfortu při cestování, ať sedí na předních sedadlech nebo v zadní části interiéru.

* Prediktivní adaptivní tempomat bude k dispozici od listopadu 2020.

Technické údaje

Zážehové motory

Motor 1.5 TSI s mechanickou převodovkou (EU6AP)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1498 cm3
Vrtání x zdvih 74,5 x 85,9 mm
Kompresní poměr 10,5:1
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. točivý moment 250 N.m
Emise CO2 WLTP: 150-174 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 6,6-7,7 litru/100 km

 

Motor 1.5 TSI s převodovkou DSG (EU6AP)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1498 cm3
Vrtání x zdvih 74,5 x 85,9 mm
Kompresní poměr 10,5:1
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. točivý moment 250 N.m
Emise CO2 WLTP: 160-184 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 7,0-8,4 litru/100 km

 

Motor 2.0 TSI s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive (EU6DG)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1984 cm3
Vrtání x zdvih 82,5 x 92,8 mm
Kompresní poměr 11,65:1
Max. výkon 140 kW/190 k
Max. točivý moment 320 N.m
Emise CO2 WLTP: 191-214 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 8,4-9,5 litru/100 km

Vznětové motory

Motor 2.0 TDI s mechanickou převodovkou (EU6DG)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1968 cm3
Vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm

 

Kompresní poměr 16,2:1
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. točivý moment 340 N.m
Emise CO2 WLTP: 149-162 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 5,7-6,2 litru/100 km

 

Motor 2.0 TDI s převodovkou DSG (EU6AP)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1968 cm3
Vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm
Kompresní poměr 16,0:1
Max. výkon 110 kW/150 k
Max. točivý moment 360 N.m
Emise CO2 WLTP: 140-157 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 5,4-6,0 litru/100 km

 

Motor 2.0 TDI s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive (EU6AP)
Počet válců/ventilů 4 válce/16 ventilů
Zdvihový objem 1968 cm3
Vrtání x zdvih 81,0 x 95,5 mm
Kompresní poměr 15,5:1
Max. výkon 147 kW/200 k
Max. točivý moment 400 N.m
Emise CO2 WLTP: 164-183 g/km
Spotřeba paliva WLTP: 6,2-7,0 litru/100 km

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
KONTAKT spol. s r.o.
Svobodova 2050, 511 01 - Turnov
481 325 726
oztu@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...