SEAT sází na technologie budoucnosti

Svařování laserovým paprskem přináší vyšší kvalitu designu a zaručuje maximální funkčnost nových modelů SEAT Ibiza

SEAT sází na technologie budoucnosti

Nový SEAT Ibiza si přináší celou řadu výrazných technických novinek, vysoce vyspělé technologie se uplatňují také při samotné výrobě této novinky. Jednou z nich je např. svařování karoserie laserovým paprskem. Svařování laserem je v automobilovém průmyslu poměrně mladou technologií, která však už stihla způsobit doslova převrat v procesu spojování jednotlivých dílů karoserie. Laserem lze totiž svářet plechy různé síly a složitých tvarů, a to bez obvyklých viditelných švů.

Automobilka SEAT při přípravě sériové výroby nejnovějšího modelu Ibiza zavedla kvalitativně nový způsob svařování pomocí laseru, při kterém se podlaha, boky a střecha spojují na jediném stanovišti, tzv. Gross Geo. Toto stanoviště tvoří celkem čtrnáct pracovních hlavic, upevněných na pohyblivých robotech, a tři generátory laserových paprsků. Celý cyklus trvá přibližně 2 minuty.


Laserové generátory jsou vybaveny systémem Flip-flop, který je patentem koncernu Volkswagen. Jde o systém určující, který z robotů bude v činnosti a do jehož hlavice je pak zaveden svazek laserových paprsků. Díky tomu každý z generátorů pracuje pouze s jedním paprskem a může tedy nabídnout maximální výkon a efektivitu. V současné době má SEAT tři kabiny Gross Geo jejichž celková výrobní kapacita činí 1300 karoserií za den.


Jednou z hlavních výhod svařování laserovým paprskem je větší odolnost spoje. Další předností jsou kompaktní rozměry celého zařízení – zatímco při konvenčním bodovém svařování se používá velkých objemných kleští, laser si vystačí jen s lehkou hlavicí, takže robot je pohyblivější a pracuje s vyšší přesností. Také rozdíl v hmotnosti je značný: V prvním případě se jedná o 80 kg, laserový přístroj váží pouhých 15 kg. Nepominutelnou výhodou laserového svařování je i kvalitnější vhled svaru. Při laserovém svařování s přídavným materiálem není nutné spoje už nijak tmelit. Předností laseru je i nižší tepelné namáhání spojovaných dílů – při konvenčním svařování je materiál v poměrně široké oblasti okolo svaru vystaven vysokým teplotám, narušuje se jeho struktura a to snižuje jeho odolnost proti korozi. Laserové svařování je rychlejší a tepelně nezatěžuje tak velkou oblast konstrukce vozu.


Zavedení technologie svařování laserovým paprskem se projevilo na vyšší kvalitě nového modelu SEAT Ibiza, přináší s sebou však i vyšší nároky na přesnost výroby a dodávaných dílů. Rozměrové tolerance karosářských dílů byly sníženy na minimum a pohybují se maximálně v řádu desetin milimetru. Díky tomu ovšem zákazníci dostávají vysoce hodnotný model, jehož karoserie splňuje nejpřísnější funkční i estetické požadavky.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...