- Společnost dodala 517 600 vozidel, o 10,5 % více než v roce 2017, a překonala rekord z roku 2000
- Prodeje značky vzrostly od roku 2012 o více než 60 %
- SEAT dosáhl pozice jedničky na trhu ve Španělsku a historicky nejvyššího objemu prodeje v Německu, Velké Británii, Rakousku, Švýcarsku, Izraeli a Maroku
- Prodeje modelů CUPRA vzrostly o 40 % v prvním roce od založení nové značky
- Tarraco přispěje k dalšímu úspěšnému vývoji v roce 2019
SEAT slaví historický rekord. Prodeje vozidel SEAT pokračovaly v růstu i v roce 2018 a dosáhly celkového počtu 517 600 vozidel, což je o 10,5 % více než v roce 2017 (468 400). Jedná se o největší objem prodeje v 68leté historii značky SEAT. Tím byl překonán rekord z roku 2000 (514 800 vozů). SEAT dosáhl loni růstu prodeje šestým rokem v řadě a prožívá mimořádně pozitivní období. Prodeje značky SEAT vzrostly od roku 2012 o více než 60 %. SEAT v prosinci dodal 25 300 vozů, což je o 23,1 % méně než ve stejném měsíci roku 2017 (33 000).
Silným impulzem pro pozitivní vývoj prodeje značky SEAT v roce 2018 byl model Arona. V prvním kompletním roce prodeje bylo prodáno 98 900 městských SUV. Arona je tak třetím nejprodávanějším modelem SEAT a úspěšně doplnila modely Ibiza, Leon a Ateca jako jeden ze čtyř významných pilířů značky. SEAT Leon, jehož nová generace bude představena zanedlouho, je i nadále nejprodávanějším modelem značky (158 300, -6,8 %). Leon přitom dosáhl jednoho z historicky nejlepších výsledků. Ibiza má na svém kontě 136 100 dodaných vozidel (-10,7 %), zatímco Ateca je čtvrtým nejprodávanějším modelem značky SEAT se 78 200 dodanými vozy v roce 2018
(-0,6 %). V roce 2018 navíc úspěšně debutovala nová značka CUPRA a zaznamenala nárůst o 40,0 % s 14 300 prodanými vozy, což je o 4100 více než v roce 2017
(poznámka: tento výsledek je zahrnut do celkového prodeje společnosti SEAT).
Prezident společnosti SEAT Luca de Meo zdůraznil, že „prodejní rekord potvrzuje úspěch naší strategie a modelů z produktové ofenzivy, kterou jsme spustili v roce 2016. Druhým rokem v řadě jsme dosáhli dvouciferného růstu, což je neobvyklý úspěch na automobilovém trhu. Důvěra zákazníků a pozitivní finanční výsledky nám dodávají optimismus pro zvládání výzev, jimž čelí naše odvětví. SEAT bude významným hráčem v nové éře automobilového průmyslu“.
Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za prodej a marketing, zdůraznil, že „rok 2018 byl historickým rokem pro SEAT. Jsme jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě, dosahujeme nejvyšších prodejů v naší historii díky dvoucifernému růstu na významných trzích, jako je Německo, Velká Británie a Francie. Také ve Španělsku zvýšil SEAT prodeje o více než 10 % a máme pevné vedoucí postavení na celkovém trhu i v segmentu prodeje soukromým zákazníkům. Rostli jsme rovněž na důležitých zámořských trzích, jako je Alžírsko. V uplynulém roce byl každý třetí prodaný SEAT SUV, což nám umožnilo zvýšit ziskovost značky i dealerské sítě. Rok 2018 byl také ve znamení úspěšného uvedení značky CUPRA, které přineslo 40% nárůst prodeje. Pokud to shrneme, máme rozsáhlou, modernizovanou produktovou řadu ve většině segmentů a nové Tarraco nám v roce 2019 poskytne svěží impulz pro další růst“.
Neslýchané výsledky na klíčových trzích
Historický prodejní rekord značky SEAT je výsledkem dvouciferného růstu na pěti hlavních evropských trzích. Německo vede žebříček prodeje vozů SEAT se 114 200 prodanými vozidly (+11,8 %) a překonalo svůj rekord druhým rokem v řadě. Také ve Španělsku se SEAT i nadále těší rychlému růstu. Počet dodaných vozidel na domácím trhu vzrostl o 13,2 % na 107 800, čímž společnost získala vedoucí postavení na trhu. Leon a Ibiza byly navíc dvěma nejprodávanějšími modely ve Španělsku. SEAT vylepšil svůj historický rekord rovněž ve Velké Británii, na třetím trhu, který svým 12,0% růstem (62 900 prodaných vozů) přispěl k vyššímu objemu prodeje značky.
Ještě pozitivnější výsledky hlásí Francie (31 800; +31,3 %), která se zařadila mezi země s nejvyšším tempem růstu. V Itálii, kde španělská značka pokračuje v růstovém trendu, došlo k nárůstu prodeje o 10,9 % v porovnání s rokem 2017, a to na celkových 20 000 vozidel v roce 2018.
Stejně jako v Německu a Velké Británii dosáhl SEAT svého historicky nejlepšího prodejního výsledku také v Rakousku, kde prodeje vzrostly o 5,3 % na 18 400 vozidel a SEAT vystoupal na páté místo mezi značkami v počtu registrací, ve Švýcarsku
(10 700 vozů; +3,3 %), Izraeli (9000 vozů; +2,2 %) a Maroku (2100 vozů; +5,2 %). SEAT slavil prodejní úspěchy i na mnoha dalších evropských trzích, jako je Portugalsko (9600 vozidel; +16,7 %), Belgie (9500 vozů; +24,4 %) a Nizozemí (8900 vozů; +16,3 %). Alžírsko se může pochlubit největším meziročním nárůstem. SEAT v této zemi prodal v roce 2018 celkem 18 500 vozidel (2017: 5100 vozů). SEAT loni zahájil montáž modelů Leon, Arona a Ateca v závodě Relízán v Alžírsku. Montáž modelu Ibiza probíhá v Alžírsku již od poloviny roku 2017.
2019 bude rokem modelu Tarraco a značky CUPRA
Významnou novinkou v produktové řadě SEAT pro rok 2019 je nový model Tarraco, který se objeví u prodejců během několika týdnů. Tarraco završuje produktovou řadu SUV značky SEAT, která již zahrnuje modely Arona a Ateca. SEAT navíc začne prodávat nový model Arona TGI, verzi crossoveru SEAT s pohonem na stlačený zemní plyn a čtvrtý model v produktové řadě vozů na CNG, jejíž součástí jsou již modely Mii, Ibiza a Leon. Rok 2019 bude také prvním kompletním rokem prodeje modelu CUPRA Ateca, který byl uveden na trh v posledním čtvrtletí roku 2018. CUPRA Ateca je prvním modelem nové španělské značky, který osloví nové zákazníky.
Rok 2019 přinese i další novinky, k jejichž odhalení dojde v nadcházejících měsících. SEAT představí například čtvrtou generaci modelu SEAT Leon.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií