SEAT představuje vrcholný model řady Leon: nový Leon CUPRA a CUPRA 280

Nová CUPRA je sportovním vozem pro každý den – jako doma se cítí jak na závodním okruhu, tak i na dlouhých cestách.

1nseacu1010

První generace Leonu CUPRA byla uvedena na trh v roce 1996 a od té doby se dynamické modely CUPRA staly oblíbenými modely značky SEAT. Nyní je CUPRA nabízena nejen s pětidveřovou karoserií, ale i poprvé jako třídveřové sportovní kupé Leon SC CUPRA.

1nseacupalubka810

Nová CUPRA, nabízející výkon až 206 kW je nejvýkonnějším a nejrychlejším sériově vyráběným vozem SEAT. Nová CUPRA poskytuje díky rozsáhlé výbavě, excelentní kvalitě a stanovené ceně výjimečně dobrý poměr cena/výkon.

Zcela nový motor 2.0 TSI

– s dvojitým vstřikováním a proměnným časováním ventilů v závislosti na verzi poskytuje výkon 195 kW anebo 206 kW. Sportovní motor spontánně reaguje na každý pohyb pedálu plynu a lační po vysokých otáčkách – to vše za výrazného a kultivovaného zvukového doprovodu, který je zesilován a modulován generátorem zvuku. Zcela nová poháněcí jednotka s výjimečně rychle reagujícím turbodmychadlem překypuje pokrokovými technologiemi – například v systému dvojitého vstřikování je přímé vstřikování benzinu do válců doplněno při částečném zatížení nepřímým vstřikováním do sacího potrubí. Jeho optimální nastavení snižuje spotřebu paliva a emise pevných částic. Za všech okolností je zajištěno nejpříznivější plnění válců – vačkové hřídele jsou nastavitelné, otvírání výfukových ventilů kromě toho reguluje také systém variabilního zdvihu ventilů. Sběrné výfukové potrubí je integrováno do hlavy válců a je součástí inteligentního řízení chladicí soustavy. Tření je minimalizováno novým druhem povrchové úpravy hliníkových pístů a ložisek. Soubor opatření pro zvýšení hospodárnosti modelu CUPRA zahrnuje rovněž systém start/stop a rekuperaci kinetické energie. Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrka diferenciálu přední nápravy, progresivní řízení, volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile.

Jízdní výkony

Nový Leon CUPRA je symbolem síly, výkonu, dynamiky. CUPRA 280 s převodovkou DSG, dodávanou na přání, „vystřelí“ z nuly na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy, resp. za 5,8 sekundy s mechanickou převodovkou (Leon SC). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h. Maximální točivý moment 350 N.m v širokém rozpětí otáček od 1750 do 5300 min-1 zaručuje pozoruhodnou hnací sílu v každé situaci. A CUPRA s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 350 N.m je jen o zlomek sekundy pomalejší. Akcelerace vyžaduje v tomto případě 5,9 sekundy s mechanickou převodovkou, resp. 5,8 sekundy s DSG (Leon SC).

Spotřeba a emise

Nový Leon CUPRA je překvapivě hospodárný. Průměrná spotřeba paliva obou výkonových variant je pouhých 6,4 litru na 100 kilometrů s DSG (pětidveřový Leon: 6,6 l/100 km), resp. 6,6 litru na 100 km s mechanickou převodovkou. To odpovídá hodnotám emisí CO2 pouhých 149 g/km, resp. 154 g/km. A v porovnání s předchůdcem to znamená snížení emisí CO2 o 41 gramů na kilometr.

Podvozek nového Leonu CUPRA

– vyniká ještě vyšší precizností, dynamikou a sportovním charakterem. S adaptivní regulací podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), uzávěrkou diferenciálu přední nápravy a progresivním řízením v sériové výbavě dosahuje nový Leon CUPRA na závodní dráze výrazně rychlejších časů na kolo než jeho předchůdce. Zároveň je jízda mnohem komfortnější s překvapivě vysokou úrovní kultivovanosti dokonce i při dlouhém cestování po dálnici. Specifická vysokovýkonná brzdová soustava pro model CUPRA s červenými brzdovými třmeny zaručuje bezpečné a spolehlivé zpomalení.

Adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control)

Klíčovými předpoklady pro vysokou úroveň jízdní dynamiky jsou nízká hmotnost a tuhá struktura karoserie. Systematicky lehká konstrukce nové modelové řady Leon je patrná i u verze CUPRA. Navzdory výrazně rozšířené výbavě váží nová generace o 55 kilogramů méně než srovnatelný předchůdce. Nová generace adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), vyvinutá speciálně pro model CUPRA, je ještě citlivější a pohotovější. Během milisekund přizpůsobuje charakteristiku podvozku panujícím podmínkám. Vůz je také schopen adaptace podle různých preferencí řidiče – volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile umožňuje rozsáhlou individualizaci jízdní charakteristiky.

Uzávěrka diferenciálu přední nápravy

Nová uzávěrka diferenciálu přední nápravy zlepšuje trakci a ovladatelnost tohoto vozu s pohonem předních kol. Systém používá elektronicky řízenou a hydraulicky ovládanou sadu lamel. Maximální svorný účinek je 1600 N.m a v extrémním případě může být 100 procent hnací síly přenášeno na jedno kolo. Uzávěrka diferenciálu je integrována do všech podvozkových systémů, včetně ESP a EDS. Zlepšuje nejen trakci, ale také eliminuje nežádoucí vliv hnací síly na řízení. Citlivé řízení systému nemá žádný negativní dopad na citlivost řízení a zpětnou vazbu.

Progresivní řízení

Sériová výbava rovněž zahrnuje progresivní řízení, které vylepšuje agilní chování nového modelu Leon CUPRA. Řidiče čeká zážitek z precizního a zároveň klidného řízení, s minimálními požadavky na otáčení volantem a přehmatávání, a to zejména při odbočování nebo parkování. Řízení v novém modelu Leon CUPRA pracuje s progresivním převodem na základě variabilního ozubení na hřebenové tyči.

Stabilizační systém ESP byl pro model CUPRA dále zdokonalen a umožňuje sportovní styl řízení při plném zachování bezpečnostních funkcí. Pro extrémně dynamické využití, například na závodním okruhu, může být ESP deaktivováno ve dvou stupníchprvní stupeň deaktivuje protiprokluzový systém a uvede ESP do sportovního režimu, který umožňuje větší míru otáčení vozu kolem svislé osy. Druhý stupeň ESP kompletně deaktivuje.

CUPRA Drive Profile

Volič jízdních režimů CUPRA Drive Profile umožňuje řidiči individuální volbu režimů Comfort, Sport a CUPRA, v kterém je reakce motoru na pohyby pedálu plynu mimořádně citlivá, zatímco DSG pracuje v nejsportovnějším režimu řazení a zvukový generátor podporuje plný zvukový projev přeplňovaného motoru. Také adaptivní regulace podvozku DCC (Dynamic Chassis Control), progresivní řízení a uzávěrka diferenciálu přední nápravy pracují v nejsportovnějším nastavení.

Emocionální a působivý design

Nová příď s velkými otvory pro přívod vzduchu a předními světlomety LED přispívá k působivému vzhledu, což platí i pro zadní nárazník s náznakem difuzoru a dvěma oválnými koncovkami výfukové soustavy. Kola z lehké slitiny mají exkluzivní design CUPRA, červené brzdové třmeny a tmavě tónovaná skla bočních a zadních oken umocňují individualitu tohoto modelu.

V interiéru zaujme sportovní volant CUPRA s jedinečným designem a pádly pro manuální řazení v kombinaci s na přání dodávanou převodovkou DSG. Nepřehlédnutelná jsou rovněž vynikající sportovní sedadla čalouněná tmavě šedou Alcantarou a ozdobená bílým štepováním. K dispozici je také černé celokožené čalounění, opět doplněné bílým štepováním. Velmi dobré vedení nabízejí na přání dodávaná skořepinová sedadla. Pedály a ozdobné lišty na bočních prazích jsou vyrobeny z hliníku.

CUPRA 280 se vizuálně odlišuje jedinečnými 19“ koly, lakovanými s titanovým odstínem, dále aerodynamickým paketem se zadním střešním spoilerem, nápisem CUPRA na brzdových třmenech a černými kryty vnějších zpětných zrcátek. Ozdobné prvky v interiéru této vrcholné sportovní varianty jsou černé s hlubokým leskem (alternativně klasické chromované).

Výbava – exkluzivní a individuální

Leon CUPRA potvrzuje své postavení vrcholného modelu v nabídce značky SEAT rovněž progresivním řízením, adaptivní regulací podvozku, uzávěrkou diferenciálu na přední nápravě, voličem jízdních režimů CUPRA Drive Profile, vysokovýkonnou brzdovou soustavou a 18“ koly (CUPRA 280: 19“ kola).

Sériová výbava obsahuje i přední a zadní světlomety LED. Přední světlomety LED osvětlují vozovku před vozem světlem, které se velmi blíží dennímu světlu. Výsledkem je velmi malá únava očí při jízdě za tmy. Co se týče hospodárnosti, spotřebovávají diody LED minimální množství energie – například tlumená světla odebírají pouhých 20 W na každé straně.

Nad rámec rozsáhlé základní výbavy modelu Leon FR zahrnuje sériová vnitřní výbava modelu Leon CUPRA špičkové provedení sportovních sedadel čalouněných Alcantarou, volant CUPRA a Media System Plus s barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 5,8“. Výjimečným prvkem v interiéru modelu CUPRA je dekorační osvětlení. Diody LED ve výplních dveří zdůrazňují kontury vnitřního designu a dodávají prostoru pro cestující prémiovou atmosféru. Dekorační osvětlení zároveň umožňuje cestujícím lepší orientaci a umocňuje pocit prostornosti. Prostřednictvím voliče jízdních režimů CUPRA Drive Profile lze přizpůsobit barvu diod LED – v režimu CUPRA září červeně, ve standardním nastavení bíle.

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...