Příští podnik šampionátu FIA World Touring Car Championship bude milníkem pro SEAT i pro závody FIA. Poprvé se totiž do závodů světové série organizované automobilovou federací FIA zapojuje vůz poháněný vznětovým motorem.
SEAT pošle již tento víkend na trať ve švédském Anderstorpu dva vozy s motorem TDI. Motor, který má své kořeny ve známem agregátu 2.0 TDI PD (170 k), dodávaném například v Leónu FR, byl v posledních měsících usilovně vyvíjen pro závodní využití. Šéfinženýr týmu SEAT Sport Benoit Bagur k tomu říká: „Ponechali jsme si blok motoru a hlavu válců sériového motoru, ale změnili jsme turbodmychadlo a převodovku. Navíc jsme museli přepracovat přední část, abychom sem zastavěli mezichladič stlačeného vzduchu a abychom mohli vytvořit nové vstupy pro vzduch. Turbodiesel je asi o 35 kg těžší než zážehový motor, takže jsme kvůli optimálnímu zatížení náprav museli přerozdělit část hmotnosti vozu.“
Po dlouhém období testování se novinka představí také na závodních tratích. Cílem je zvýšit konkurenceschopnost vozů týmu SEAT Sport ve světovém šampionátu a patřičně tak usnadnit cestu k vítězstvím v poháru jezdců i konstruktérů.
Jordi Gené a Yvan Muller jsou zodpovědní za pilotování prvních dvou speciálů. Uvedení nové techniky na závodní tratě je jednou z nejnovějších výzev, které před SEAT Sport stojí. Nic takového by ale nebylo možné bez příslušného sportovního předpisu, kterým FIA účast vznětových závodních vozů umožnila.
Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Předpisy nám umožnily přihlásit do závodů automobil, vybavený vznětovým motorem, a my jsme byli připraveni akceptovat tuto výzvu. Jsme spokojeni s výsledky testů a věříme, že se León TDI WTCC může ve střednědobém až dlouhodobém horizontu stát konkurenceschopným vozem. Prozatím jej bude řídit Yvan Muller a Jordi Gené, který byl zodpovědný za vývoj vozu. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro a Michel Jourdain budou i nadále jezdit s běžnými Leóny WTCC.“
SEAT Leon TDI WTCC Technická Data
SEAT León 2.0 TDI FR
MOTOR
- Výfukovým turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec, příčně uložený, rozvod se dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců, 16 ventilů.
- Zdvihový objem: 1968 cm3
- Vrtání x zdvih: 81 x 95,5 mm
- Nejvyšší výkon : 280 k při 4000 min-1
- Nejvyšší točivý moment : 450 Nm při 2500 min-1
- Mazání s mokrou klikovou skříní
PŘEVODY
- Pohon předních kol; šestistupňová převodovka Hewland se sekvenčním řazením.
- Spojka: dvoulamelová.
- Diferenciál: mechanický se zvýšenou svorností.
PODVOZEK
- Přední náprava: vzpěry McPherson, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
- Zadní náprava: víceprvková náprava multi-link, vinuté pružiny, plynokapalinové tlumiče, stabilizátor.
- Řízení: hřebenové s posilovačem.
BRZDY
- Dvoukruhový hydraulický systém bez posilovače.
- Přední brzdy: 4pístkové třmeny, ocelové vnitřně chlazené kotouče o průměru 332 mm
- Zadní brzdy: 2pístkové třmeny, plné ocelové kotouče o průměru 280 mm
ROZMĚRY
- Délka: 4330 mm
- Šířka: 1849 mm
- Rozvor: 2600 mm
- Minimální hmotnost: 1170 kg (včetně řidiče)
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je spolu se seriálem F1 a rallyovým mistrovstvím WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií