Automobilka SEAT představí novou Ibizu ve dvou karosářských verzích a ve třech úrovních výbavy. Nový model chce navázat na úspěchy předchozích generací – po celém světě se až doposud prodalo více než 2,7 milionů vozů SEAT Ibiza a tento model byl nejenom nejprodávanějším reprezentantem značky SEAT, ale dlouhé roky také nejprodávanějším vozem španělského automobilového trhu.
Nová Ibiza svým výrazným vzhledem dokonale zapadá do designerské filozofie španělské automobilky SEAT, která se – v duchu svého firemního sloganu „SEAT auto emoción“ – profiluje jako výrobce sportovně orientovaných vozů. Karoserie nové Ibizy nese některé stylistické rysy z nedávno představené modernizované Arosy a studií SEAT Salsa a Tango. Vedle atraktivního designu vyniká karoserie nové Ibizy vysokou tuhostí, která se odráží v lepších jízdních vlastnostech i v dokonalejší ochraně cestujících při případné havárii. Novinkou je dvanáctiletá záruka proti prorezavění. Díky pečlivému ladění tvarů nového modelu ve větrném tunelu a využití moderních výpočetních metod se konstruktérům podařilo dosáhnout nízké hodnoty (cx = 0,31) odporu vzduchu karoserie, což významně přispělo nejen k hospodárnosti provozu, ale i k velmi nízké úrovni akustického hluku pronikajícího do interiéru.
Jedním z nejdůležitějších technických prvků nové Ibizy je koncept výrazně zvyšující aktivní bezpečnost jízdy „Agile Chassis“, jehož hlavními částmi jsou vyspělé zavěšení předních i zadních kol s dokonale sladěným odpružením a tlumením a přesné hřebenové řízení s posilovačem, který přizpůsobuje svůj účinek rychlosti jízdy, rychlosti otáčení volantem a úhlu natočení kol. Nová Ibiza je vybavena mnoha dalšími bezpečnostními prvky a systémy, jako jsou např. čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce (součást standardní výbavy všech modelů), boční airbagy, protiblokovací systém brzd ABS, protiprokluzové zařízení TCS nebo elektronický stabilizační systém ESP.
Nová Ibiza bude nabízena s novým tříválcovým benzinovým motorem objemu 1,2 l a výkonu 47 kW(64 k) s maximální rychlostí 165 km/h. Čtyřválcový benzinový motor objemu 1,4 l se bude dodávat ve dvou výkonových verzích: Verze s výkonem 55 kW (75 k) s manuální pětistupňovou převodovkou i čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Stejný motor o objemu 1,4 l s výkonem 74 kW (100 k) je určený především pro sportovně založené řidiče, kteří ocení maximální rychlost až 191 km/h.
Pro zájemce o vznětové motory jsou připraveny čtyřválce se systémem přímého vstřikování paliva do válců o objemu 1,9 l. Motor 1.9 SDi o výkonu 47 kW (64 k) je nejúspornějším agregátem nové Ibizy s průměrnou spotřebou pouze 4,7 l/100 km. Další nabízený přeplňovaný čtyřválec 1.9 TDi, vybavený systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska a turbodmychadlem s proměnnou geometrií, dokáže novou Ibizu zrychlit z 0 na 100 km/h během 10,8 s, udělí jí maximální rychlost až 190 km/h a v průměru se spokojí jenom s 4,9 l nafty na 100 km jízdy.
Skutečnou hvězdou mezi vznětovými motory připravenými pro novou Ibizu je čtyřválec 1.9 TDi o výkonu 96 kW(130 k), což z něj dělá vůbec nejvýkonnější agregát své kategorie. S tímto vyspělým motorem Ibiza jede až 207 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje během 9,4 s a přes tyto vysoké výkony její průměrná spotřeba činí pouze 5,0 l/100 km.
Nový SEAT Ibiza se bude vyrábět v obou známých karosářských verzích, tedy jako tří a pětidveřový hatchback. Zákazníci si budou moci zvolit i jednu ze třech osobitých verzí, lišících se úrovní výbavy: Stella, Sport a Signo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií