SEAT pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku

S prototypem Altea XL Electric Ecomotive, čistě elektricky poháněným vozem s nulovými emisemi, představil SEAT prototyp Leon TwinDrive Ecomotive, vůz s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením tzv. plug-in hybrid.

SEAT pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku

SEAT současně představil dva odlišné, ale vzájemně se doplňující modely.

V následujících měsících poskytne SEAT tyto vozy k užívání vládním institucím v Katalánsku a Madridu.

Španělská automobilka tak získá cenné informace o používání a provozu vozidel pro další vývoj s výhledem na zahájení velkosériové výroby elektromobilů. SEAT plánuje, že v roce 2015 uvede na trh svůj první vůz s plně hybridním pohonem s vnějším dobíjením a o rok později elektromobil.

Oznámení o zahájení zkušebního provozu prvních elektromobilů se časově kryje se zahájením největší produktové ofenzivy v historii značky SEAT.

Během následujících dvanácti měsíců uvede španělská automobilka na trh čtyři nové modely. Prvním z nich bude SEAT Mii, nový malý vůz určený do města.

SEAT pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku
SEAT pracuje na svém prvním elektromobilu, který bude navržen, vyvinut a vyráběn ve Španělsku

Budoucnost elektrické mobility nezávisí pouze na vozidlech, ale i na jejich komponentech, jako jsou akumulátory, jakož i na infrastruktuře dobíjecích stanic. SEAT se proto postavil do čela projektu CENIT VERDE jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku. Toto partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem, na němž se podílejí výrobci, univerzity, výzkumná centra a španělské ministerstvo pro vědu a inovace, umožňuje provádět výzkum s celostátním působením tak, aby se elektromobil mohl stát ve Španělsku realitou.

Altea XL Electric Ecomotive je prvním elektromobilem značky SEAT

Praktický elektromobil má dojezd 135 kilometrů s elektromotorem o výkonu 85 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm. Nejvyšší rychlost elektromobilu je elektronicky na 135 km/h. Elektricky poháněná Altea XL splňuje díky svému prostornému interiéru a velkorysému zavazadlovému prostoru má uplatnění jako rodinný i firemní automobil.

Akumulátor umístěný pod zadními sedadly a podlahou zavazadlového prostoru nijak nezasahuje do prostoru pro cestující. Sofistikovaný systém rekuperace kinetické energie s nastavitelným brzdným momentem optimalizuje využívání energie. A pokud elektrická Altea XL parkuje na slunci, udržují fotovoltaické články ve střeše přívod čerstvého vzduchu do interiéru a snižují tak následnou spotřebu energie klimatizační soustavou.

Leon TwinDrive je přesvědčivý svou všestranností

Nový SEAT Leon TwinDrive Ecomotive je průkopnickým konceptem na poli hybridních pohonů s možností vnějšího dobíjení tzv. plug-in hybrid, protože kombinuje výhody jízdy s nulovými emisemi a dlouhý dojezd vozidla poháněného tradičním spalovacím motorem.

V elektrickém režimu má TwinDrive dojezd 52 kilometrů a nejvyšší rychlost 120 km/h.

V kombinovaném režimu (elektromotor plus spalovací motor) činí spotřeba paliva, resp. energie podle odhadu pouhých 1,7 litru na 100 km nebo 18,5 kWh na 100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 39 g/km. Vůz je schopen jet nejvyšší rychlostí 170 km/h.

Leon TwinDrive Ecomotive umožňuje cestovat s čistě elektrickým pohonem, zároveň však disponuje výhodami inteligentní hybridní soustavy. Díky velkému dojezdu nebude muset nikdo z nových majitelů měnit svůj životní styl nebo zvyky v oblasti mobility.

Rodina modelů SEAT Ecomotive přináší mobilitu s nízkými emisemi

Modely Altea XL Electric Ecomotive a Leon TwinDrive Ecomotive nejsou zdaleka prvními kroky značky SEAT na poli trvale udržitelné mobility a ochrany životního prostředí. Španělská značka se může pochlubit dlouhou historií výroby vozidel s nízkými emisemi. Více než 60 % vozidel SEAT prodávaných ve Španělsku má úroveň emisí CO2 pod hranicí 130 g/km.

Hvězdou produktové řady je Ibiza Ecomotive poháněná motorem, jenž nabízí výkon 55 kW (75 k) při hodnotách kombinované spotřeby paliva pouhých 3,4 litru na 100 km a emisí CO2 89 g/km. SEAT navíc neustále rozšiřuje nabídku verzí Ecomotive s příkladnými hodnotami spotřeby paliva, která zahrnuje rovněž modely Leon, Altea, Altea XL, Alhambra a nový městský vůz Mii.

Závod Martorell sází na trvale udržitelnou výrobu

SEAT rozšířil své úsilí o ochranu životního prostředí i na veškeré výrobní procesy. Rozmanité projekty realizované v této oblasti mají jediný cíl – snížit emise CO2 a využívat energetické zdroje ekologičtěji a efektivněji. Jednou z inovací ve výrobním závodu SEAT bylo například zavedení systému EuroEnergest na monitorování spotřeby energie. Díky efektivnějšímu využívání energie umožňuje tento systém ušetřit 3900 tun CO2 ročně.

SEAT získal celou řadu ocenění za svůj strategický přístup k ochraně životního prostředí.

Jedním z posledních uznání bylo udělení certifikace ISO 50.001 v oblasti energetické efektivity jako vůbec první španělské společnosti.

Výkon slunečních elektráren „SEAT in the Sun“ vzrostl ze 4 na 8 MW za necelý rok.

Výstavba slunečních elektráren „SEAT in the Sun“ je v rámci výše uvedené strategie bezesporu nejpozoruhodnějším projektem. Je to největší střešní fotovoltaická elektrárna ve Španělsku a největší elektrárna svého druhu v rámci evropského automobilového průmyslu. Stejně inovativní bylo rozhodnutí instalovat fotovoltaické panely na zastřešená přechodná parkoviště pro vyrobená vozidla. Díky zahájení nové etapy se výkon během posledních několika týdnů zdvojnásobil.

V roce 2012 bude tento projekt dokončen připojením poslední etapy výstavby, přičemž instalovaný výkon vzroste na 10,6 MW. To znamená, že sluneční elektrárny „SEAT in the Sun“ sníží emise CO2 o 6200 tun za rok.

Z Martorellu do světa po kolejích

SEAT je rovněž průkopníkem v oblasti využívání železnice pro přepravu vozidel a komponentů. V roce 2008 otevřela společnost SEAT železniční spojení Autometro pro přepravu vyrobených vozidel z Martorellu do barcelonského přístavu. SEAT v současnosti vyváží více než 40 % své produkce po moři a 95 % po železnici.

V roce 2009 postavil SEAT trať Cargometro spojující výrobní závody Martorell a Zona Franca. Obě železniční tratě snižují zátěž silniční sítě eliminací přibližně 57 000 jízd těžkých nákladních vozidel a přispívají k ochraně životního prostředí snížením emisí CO2 o 2600 tun ročně.

Středozemní koridor umožní v budoucnosti společnosti SEAT ještě víc posílit své strategické zaměření na železnici.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Francouzské otevření nové sezony

Francouzské otevření nové sezony

Tým Rabbit Czech Racing otevřel letošní sezónu prvním podnikem mezinárodního seriálu FIA International Hill Climb Cup ve francouzském St Jean du Gard. Jezdec Adam Králík obsadil na této trati...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...