Stanovený cíl byl dosažen: SEAT i nadále vede šampionát WTCC.
Poslední událost kalendáře letošního ročníku se bude konat v Macau 22. listopadu 2009. Tam se také rozhodne o titulech sezony 2009.
I přes charakter trati, který lépe vyhovoval vozům s pohonem zadních kol, dokázal v Okayamě tým SEAT Sport své vydobyté pozice během předposledního závodního víkendu uhájit. Tarquini a Muller jsou na dvou prvních místech průběžného pořadí a v posledních dvou závodech budou chtít aktuální pořadí potvrdit. Gabriele neměl v neděli štěstí, zatímco Yvan díky konzistentní a efektivní jízdě a v neposlední řady díky umístění na stupních vítězů ve druhém závodě posunul své aktuální postavení jen krok od vedení šampionátu.
Po dvou japonských závodech je Tarquini stále v čele se 115 body, Muller je druhý se 113 b. Třetím v pořadí je Augusto Farfus na BMW 320si se 102 body. Tito tři jezdci budou soupeřit o titul v Macau.
Pohár konstruktérů vede SEAT, ale náskok na BMW se zmenšil na pouhé 3 body.
Špatné deštivé počasí během závodů bylo příčinou několika kolizí, které postihly hlavně jezdce SEATu. V prvním závodě vyjel Tarquini, startující z pole-position, mimo trať a vrátil se na ni až na osmém místě. Rickard Rydell, který převzal vedení v závodě, se dostal do kontaktu s Jorgem Mullerem a musel poté zajet do boxů, aby se do závodu vrátil až po několika minutách. Andy Priaulx byl dalším vedoucím jezdcem prvního závodu, následovaný Jorgem Mullerem a Jordi Geném, který ale nakonec dojel až šestý za Yvanem Mullerem a Gabriele Tarquinim, který pokračoval v závodě s cílem připsat si maximum bodů.
K dalším kolizím došlo během druhého závodu, který provázel intenzivní déšť. Monteiro, který startoval z prvního místa, byl vytlačen z trati Jorgem Mullerem, zatímco Tarquini musel jet mimo ideální stopu, aby se vyhnul kontaktu s ostatními jezdci. Gabriele díky tomu ztratil a ocitl se až na sedmnáctém místě, ze kterého se začal probíjet pelotonem vzhůru. Nakonec dojel i díky spolupráci s Geném a Rydellem na sedmém místě.
Průběžné pořadí jezdců po 22 závodech WTCC
- 1. Gabriele TARQUINI (SEAT León TDI) 115 b.
- 2. Yvan MULLER (SEAT León TDI) 113 b.
- 3. Augusto FARFUS (BMW 320si) 102 b.
- 4. Andy PRIAULX (BMW 320si) 84 b.
- 5. Robert HUFF (Chevrolet Cruze LT) 69 b.
Průběžné pořadí poháru konstruktérů po 20 závodech WTCC
- 1. SEAT 289 b.
- 2. BMW 286 b.
- 3. CHEVROLET 192 b.
- 4. LADA 84 b.
Poslední zastavení šampionátu WTCC se odehraje na okruhu v Macau 22. listopadu 2009.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií