SEAT Sport si z 9. a 10. závodu šampionátu FIA World Touring Car Championship v Brně odvezl mnoho dobrého – vedl druhý závod, tři jezdci bodovali a SEAT León byl nejrychlejším vozem s pohonem přední nápravy, který na 5403 m dlouhém Masarykově okruhu jezdil. Nakonec se však týmové předpovědi vyplnily, když uplynulý závodní víkend patřil vozům s pohonem zadní nápravy.
Gabriele Tarquini byl nejúspěšnějším jezdcem týmu SEAT Sport. Ital dokončil první závod na 7. místě, krátce vedl druhý závod, v němž skončil na 4. místě a připsal si celkem 7 bodů. Posunul se tak v absolutním průběžném pořadí šampionátu z 8. pozice na 6. pozici. Jordi Gené se kvalifikoval na 4. místě, ale byl – ve špatný čas na špatném místě – když se pokoušel objet soupeře v první zatáčce z vnějšku, ale musel se přitom únikem do kačírku vyhnout rotujícímu vozu soupeře před ním. Skutečnost, že se mu podařilo druhý závod dojet na 8. místě a připsat si bod dokazuje jeho odhodlání a nasazení.
Yvan Muller jezdil se 40kilogramovým handicapem, ale dokázal se probojovat z 15. místa na startu na 6. v cíli prvního závodu. Jen kvůli problémům s převodovkou nemohl nastoupit ke druhému závodu.
Brněnskému klání WTCC přihlíželo v horkém letním počasí 52 000 návštěvníků, což je slušný nárůst ve srovnání s loňskými rekordními 45 000.
Průběh závodů
Jordi měl fantastický letmý start prvního závodu, ale risk zůstat na vnějším obvodě první zatáčky se nevyplatil, když byl přinucen opustit trať , aby se vyhnul rotujícímu BMW Andyho Priaulxe, kterého zboku zasáhl zezadu postrčený León týmu SEAT Belgium s jezdcem Pierrem-Yves Corthalsem. Jordi se vrátil na trať na posledním místě a přes silné vibrace od předních brzd se mu podařilo dokončit první závod na 15. místě.
Yvan měl také fantastický start z osmé řady, držel se vnitřního obvodu první zatáčky a brzy se tak posunul z 15. na 6. místo. Druhé kolo bylo vedeno safety carem a po novém startu se první čtyři BMW rychle vzdalovala, zatímco další jezdci, včetně SEATů Tarquiniho a Mullera, bojovali o 5. místo.
Rob Huff (Chevrolet) a James Thompson (Alfa Romeo) měli v první zatáčce také kolizi a Tiago Monteiro v této situaci ztratil cenný čas, když se pokoušel předjet Huffa. Teplota asfaltu 41°C přispěla k vysokému opotřebení pneumatik, zejména u automobilů s pohonem přední nápravy. Když Michel poskočil z 18. na 11. místo a Tiago ze 17. na 13. nebyly už další útoky možné – oba jezdci ztratili na rozpálené trati adhezi.
Ve druhém závodě odstartoval skvěle pevným startem Gabriele Tarquini ze druhého místa, ale brzy byl předjet Alexem Zanardim (BMW), který dostal penalizaci stop and go za nerespektování uzavření boxů a nakonec se střetl s Alanem Menu (Chevrolet). Menu a Zanardi zamířili do kačírku a Gabriele nemohl věřit vlastnímu štěstí, když se ocitl v čele závodu. BMW se však přibližovala rychle a Ital nemohl dělat nic než sledovat jak jej předjíždějí Jörg Muller, Augusto Farfus a Felix Porteiro. Nakonec Gabriele Tarquini dojel ve druhém závodě na 4. místě.
Jordi celý závod bojoval s Tiagem, kterého nakonec předjel hrdina závodu Priaulx. Ten se dokázal z 22. pozice na startu probojovat až na 7. místo, Jordi Gené skončil ve druhém závodě osmý a připsal si bod a za ním na 9. místě dojel Tiago Monteiro.
Jordi Gené (SEAT León no 9) po závodech řekl: “Měl jsem tento týden dobrou rychlost a myslím, že jsem byl nejrychlejším jezdcem s vozem s poháněnou přední nápravou. Jenže jsem měl nešťastnou nehodu v prvním kole prvního závodu, která ukončila mé dobré vyhlídky na větší úspěch v Brně. Uvážím-li, že jsem startoval ve druhém závodě z 15. místa na startu, jsem z jednoho bodu a osmého místa v cíli šťastný“.
Yvan Muller (SEAT León no12) je po deseti závodech nejvýše umístěným jezdcem SEATu. Po dvou brněnských závodech své vystoupení komentoval slovy: “Vézt čtyřicetikilogramovou zátěž je velká nevýhoda a kvalifikovat se jako 15. na start je za těchto podmínek celkem normální. Byl jsem proto velmi šťastný, že jsem dojel na šestém místě v prvním závodě. Bohužel na konci prvního závodu jsem měl problémy s převodovkou, snažili jsme se to opravit, ale něco bylo špatně a my jsme nemohli odstartovat.”
Jaime Puig, ředitel SEAT Sport: “Věděli jsme, že Brno bude obtížné pro všechna auta s pohonem předních kol, ale nečekali jsme, že BMW budou tak silná. Jsem velmi spokojený s našimi jezdci a tím, jak tým pracoval, abychom byli s Leóny tak konkurenceschopní, jak to zde jen jde. Udělali jsme maximum a nyní se již musíme těšit do Porta a jet tam s cílem vyhrát.”
2007 FIA World Touring Car Championship – Pořadí po 10 závodech
Pořadí značek
- 1. BMW – 142 body
- 2. SEAT – 104 body
- 3. Chevrolet – 85 bodů
- 4. Alfa Romeo – 51 bod
Pořadí jezdců
- 1. Augusto Farfus (BMW) 53 body
- 2. Jorg Muller (BMW) 49 bodů
- 3. Andy Priaulx (BMW) 44 body
- 4. Nicola Larini (Chevrolet) 32 body
- 5. Yvan Muller (SEAT) 31 bod
- 6. Gabriele Tarquini (SEAT) 28 bodů
- 10. Tiago Monteiro (SEAT) 17 bodů
- 12. Jordi Gené (SEAT) 14 bodů
Příští závody
Další zastávkou šampionátu WTCC budou závody na portugalském Portu 7. a 8. července 2007.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií