Rekordních 46 tisíc diváků – nejvíce na automobilovém podniku od roku 1987, kdy byl okruh v Brně otevřen – sledovalo o víkendu dramatické boje o další body v seriálu FIA World Touring Car Championship (WTCC). Náročná brněnská trať rozhodně nepřispěla k rozuzlení zápletky, kdo se po třech zbývajících podnicích mistrovství bude radovat nejvíc. Kombinace těžké trati s velkým převýšením a vysoké zátěže, kterou museli jezdci týmu SEAT v Brně vézt, si vybrala nepříjemnou daň v podobě ztráty prvenství. Nicméně partie je široce rozehraná a osm jezdců, kteří mají stále šanci na zisk titulu, od sebe nyní dělí pouhých 17 bodů, počínaje po Brně vedoucím Priaulxem (58 bodů) a konče dvojicí Rydell-Tarquini (41). V šampionátu konstruktérů je situace ještě vyrovnanější – SEAT ztrácí na BMW pouhý bod.
Nejlepší čas v kvalifikaci sice znamenal v prvním závodě pole position pro jezdce SEAT Sportu Gabriele Tarquiniho, ale už v první zatáčce po startu ho předjela dvojice BMW a následný tvrdý atak Priaulxeho v dalším BMW poslal Italův Leon do kačírku. Sportovní komisaři incident posvětili jako běžný ale pro Tarquiniho tím závod skončil prakticky hned na začátku. Čest značky SEAT zachraňoval třetím místem v cíli Yvan Muller, který tak počtvrté v sezoně stanul na stupních vítězů. „Jsem rozhodně rád, že jsem se opět dostal na podium, po výsledcích v Brazílii a Mexiku pro mě bylo velmi důležité v Brně bodovat,“ komentoval závod Muller, který si pro další 3. místo zajel i v následném závodě dne. Skvělý souboj se odehrával za Mullerovými zády, kde tvrdě dotírajícího Andy Priaulxe dokázal udržet v patřičných mezích zkušený matador SEATu Jordi Gené a zabránil mu tak v zisku více bodů. Pořádně otrávený naopak odjížděl z Brna do té doby vedoucí jezdec seriálu James Thompson: „Brno tedy rozhodně není místo na tahání 70 kg zátěže! Když už se člověk kvalifikuje tak vzadu, je prostě nemožné závodit, rozdíl v rychlosti aut je na zdejší trati obrovský.“
Také ve druhém závodě dne se ze šestice jezdců SEAT týmu nejvíce dařilo Yvanu Mullerovi a Jordi Genému. Po startu ze šestého místa na roštu se Muller posunul na čtvrtou příčku a v posledním kole trochu oplatil týmu BMW jeho atak na Tarquiniho v prvním závodě, když na brzdy předjel Zanardiho a v následné kolizi ho poslal ven z trati. Výsledkem bylo třetí místo pro Mullera. Kousek za ním sváděl tvrdý boj Jordi Gené s Dirkem Müllerem o pátou a šestou pozici. Nakonec byl Němec úspěšnější, takže Jordi Gené se musel spokojit se šestým místem.
Jaime Puig, ředitel týmu SEAT Sport po závodě připustil, že Brno přineslo „ jeden z našich nejslabších výsledků. Ale nebylo to tak špatné, jak to mohlo být. Věděli jsme, že trať bude vyhovovat vozům BMW, takže ztráta pouhých deseti bodů není problém.“
Pořadí značek v šampionátu WTCC (body):
- 1. BMW – 170
- 2. SEAT Sport – 169
- 3. Alfa Romeo – 117
- 4. Chevrolet – 87
Pořadí jezdců v šampionátu WTCC (body):
- 1. Andy Priaulx – BMW 320si – 58
- 2. James Thompson – SEAT León – 49
- 3. Augusto Farfus – Alfa Romeo – 46
- 4. Jörg Müller – BMW 320 – 45
- 5. Yvan Muller – SEAT León – 45
- 6. Dirk Müller – BMW 320si – 44
- 7. Rickard Rydell – SEAT León – 41
- 8. Gabriele Tarquini – SEAT León – 41
- 9. Peter Terting – SEAT León – 33
- 10. Jordi Gené – SEAT León – 32
Osmý podnik letošního ročníku desetidílného seriálu šampionátu cestovních vozů WTCC se pojede 24. září v tureckém Instanbulu
Světový šampionát cestovních vozů WTCC je po seriálu F1 a rallyovém mistrovství WRC nejdůležitější motoristickou sportovní disciplínou. V jeho letošním ročníku si tým SEAT Sport se speciálně upravenými vozy SEAT León vede velmi dobře a pravidelně obsazuje přední pozice. Po závodech v Brně je nyní SEAT na druhém místě v jezdcích i značkách
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů