SEAT Minimó: Vize budoucnosti městské mobility

  • SEAT odhalil koncepční vůz Minimó, který ukazuje budoucnost městské mobility
  • Elektromobil kombinuje nejlepší vlastnosti automobilů a motocyklů a minimalizuje plochu, kterou vozidla zabírají ve městech
  • Čtyřkolové vozidlo se vyznačuje futuristickým designem, agilitou a praktičností, nabízí svěží perspektivu cestování ve městě s nulovými emisemi a je připraveno na autonomní budoucnost
  • SEAT Minimó je prvním vozidlem, navrženým speciálně pro služby sdílené mobility
  • SEAT Minimó dokáže snížit provozní náklady na sdílený elektromobil až o 50 % díky řešením, jako je inovativní systém pro výměnu akumulátorů

SEAT odhaluje vizi budoucnosti městské mobility představením koncepčního vozu Minimó na letošním ročníku veletrhu Mobile World Congress v Barceloně. Elektricky poháněné čtyřkolové vozidlo bylo vyvinuto s ohledem na výzvy současné dopravy ve městech, která se potýká se stále přísnější emisní legislativou včetně zákazů vjezdu do městských zón pro některé druhy vozidel, s negativními dopady dopravních kolon a s nedostatkem parkovacích míst.

Minimó kombinuje výhody menších rozměrů motocyklu s bezpečností a komfortem větších osobních vozidel s cílem eliminovat mnohé neduhy cestování po městě.

„Automobilový průmysl se přizpůsobuje změnám v pohledu zákazníků na individuální dopravu. SEAT nabízí pro tyto výzvy řešení v podobě vozidla Minimó, které jsme poprvé vyvinuli specificky k tomuto účelu. Kombinací techniky pro autonomní jízdu a systému elektrického pohonu vytváříme budoucnost městské mobility,“ řekl Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT.

Úzké a agilní vozidlo usnadňuje jízdu v městských oblastech, ale má uzavřený interiér, je praktické a nabízí vyšší úroveň bezpečnosti, takže uspokojí požadavky širšího okruhu řidičů.

Díky zcela elektrickému pohonu s nulovými emisemi lze s tímto vozidlem bez omezení cestovat i v městských centrech s nejpřísnější emisní legislativou. Další výhodou je možnost výměny sady akumulátorů. Vozidlo tak rychle a efektivně získá novou zásobu elektrické energie. Pro soukromé zákazníky se tím výrazně zkrátí doba nabíjení a provozovatelům služby sdílení městských elektromobilů se sníží provozní náklady.

Design pro život

Hybridní charakter vozidla Minimó, které kombinuje vlastnosti osobního automobilu a motocyklu, je důsledně přizpůsoben jeho hlavnímu účelu: komfortně přepravit dvě osoby na co nejmenší ploše.

Koncepční vůz s vnější délkou 2,5 metru a vnější šířkou 1,24 metru je dostatečně kompaktní k tomu, aby projel i těmi nejucpanějšími městskými ulicemi a využil i ty nejmenší mezery pro zaparkování. Kompaktní rozměry navíc zmenšují plochu vozidla na pouhých 3,1 m2, což je mnohem méně než u běžného městského vozu (cca 7,2 m2). A na rozdíl od ostatních městských vozidel poskytuje mimořádné potěšení z jízdy a komfort díky velkým, nezakrytým 17“ kolům, vysoké poloze sedadel jako ve vozech SUV a bezkonkurenční nabídce prostoru pro spolujezdce. S tímto vozem lze projíždět městskými ulicemi rychlostí, která je pro ostatní vozidla nedostižná.

Uzavřená karoserie se vyznačuje lehkostí a odhaleností, jež dává vyniknout technické kráse. Vozidlo chrání své cestující nejen před působením živlů, ale také jim poskytuje vyšší úroveň bezpečnosti, a je tak bez ohledu na podmínky praktickým dopravním prostředkem pro cestování po městě.

Jedním předním světlometem připomíná motocykl, zatímco design zadní svítilny je inspirován světem letadel a umocňuje agilitu vozidla. Ale temperamentní design vozidla Minimó nabízí také praktičnost.

Zavěšení asymetrických dveří umožňuje jejich otevření i v nejtěsnějších prostorech. Menší dveře řidiče na levé straně ponechávají více místa pro okna, což zlepšuje výhled z vozidla, zatímco větší dveře spolujezdce na pravé straně významně usnadňují nastupování a vystupování.

„Design vozu Minimó ukazuje, jak chápeme městskou mobilitu, a to svou hospodárností, vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty a snižováním nákladů v kombinaci se vzrušujícím designem. Naše Minimó dokazuje, že i ve světě elektromobilů a sdílení automobilů je místo pro zábavu a styl. Design tak hraje ještě důležitější roli než dosud,“ řekl Alejandro Mesonero, šéfdesignér společnosti SEAT.

Splnit požadavky městské společnosti znamená dát lidem svobodu cestovat bez jakýchkoli omezení. Minimó poskytne zákazníkům dojezd více než 100 kilometrů na jedno nabití sady akumulátorů s vysokou hustotou energie. Díky důmyslné konstrukci však uživatelé nemusí čekat hodiny, až se vybité akumulátory jejich vozidla nabijí.

Akumulátory, uložené pod podlahou vozidla ve snadno přístupném rámu, lze vyměnit za zcela nabitou sadu během několika sekund a s minimálním úsilím. Vozidlo tak může pokračovat v jízdě mnohem rychleji než ostatní vozidla na silnicích.

Komfort a praktičnost pro řidiče a spolujezdce

Interiér vozidla Minimó nabízí velkorysý, světlý prostor s atraktivním designem, přestože půdorysná plocha je jen o málo větší než u motocyklu.

Po otevření dveří vzhůru přivítá cestující komfortní interiér s příjemnými materiály a esteticky vytříbeným designem. Na sedadlech s uspořádáním 1+1 je pro řidiče i spolujezdce k dispozici stejně velký prostor. Panoramatický výhled z vozu všemi směry umožňuje cestujícím užívat si krás okolí. Vzdálenost mezi kyčelními klouby řidiče a spolujezdce vzadu je stejná jako v modelu SEAT Mii, zatímco vzdálenost mezi cestujícími a dveřmi je větší než v aktuálním modelu SEAT Ibiza.

Spolujezdce vzadu hýčkají měkké, hladké materiály s čistým zpracováním a smyslnými liniemi. Pocit prostornosti a komfortu ještě více umocňuje skutečnost, že v zadní části interiéru není tradiční pevné sedadlo.

Zadní sedadlo je totiž neoddělitelnou součástí interiéru. Pokud cestuje řidič sám, může velkorysý prostor vzadu využít pro odložení zavazadel. Toto řešení zvyšuje praktičnost vozidla a také naznačuje další možné využití vozu Minimó i pro jiné účely, než je přeprava osob.

Vpředu je vše přizpůsobeno potřebám řidiče vozu Minimó, který těží z know-how značky SEAT v oblastech ergonomie a jízdní dynamiky. Minimó díky tomu nabízí precizní dynamiku a snadnou ovladatelnost. Základem vozidla je tuhý skelet. Kola s průměrem 17“ jsou umístěna co nejdál od sebe. Lehká a zároveň odolná konstrukce karoserie přispívá k neuvěřitelným provozním vlastnostem.

V oblasti konektivity nabízí vozidlo dokonale integrovaná digitální řešení pro soukromé uživatele i klienty služeb sdílení automobilů na základě digitálního klíčku a bezkabelové technologie Android Auto™. Centrální digitální displej za volantem kombinuje funkce panelu přístrojů a digitálních aplikací chytrého telefonu uživatele s nezbytnými požadavky na bezpečnost jízdy. Uživatelé mohou díky funkci Google Assistant v rámci systému Android Auto sledovat provoz s oběma rukama na volantu a zůstávat přitom díky hlasovým povelům ve spojení s okolním světem, plnit různé úkoly a ovládat multimediální systémy.

Tato platforma je navíc otevřená pro další budoucí vývoj. Minimó je připraveno na budoucí techniku pro autonomní jízdu úrovně 4, která umožní vyzvednout uživatele na stanoveném místě. Tím se vyřeší jeden z hlavních problémů sdílení vozidel.

Syntéza řešení

Nové přístupy k mobilitě jsou v souvislosti s růstem velkoměst a přelidněností městských oblastí stále důležitější. Cestování tradičním automobilem je stále náročnější, takže je nutné přicházet s nápaditými, dobře promyšlenými řešeními.

Koncept Minimó má předpoklady k tomu, aby způsobil revoluci městské mobility. Od osobních automobilů přebírá bezpečnost, komfort a praktičnost, které kombinuje s vrozenými přednostmi motocyklů, jako je malá půdorysná plocha a agilita. A k tomu všemu přidává nové vlastnosti elektrifikovaných pohonů a dokonale integrovaných digitálních funkcí.

Výsledkem je úzké a agilní vozidlo s uzavřeným, praktickým a komfortním interiérem, které díky své specifické koncepci snižuje provozní náklady provozovatelům služeb sdílené mobility a nabízí vhodné řešení pro moderní mobilitu.

Koncepční vůz Minimó bude představen ve světové premiéře na veletrhu Mobile World Congress 2019 v Barceloně a poté bude vystaven na březnovém mezinárodním autosalonu v Ženevě.

 

 

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejikoničtější model SEATu slaví 40 let. Tohle je Ibiza Anniversary Limited Edition

Nejikoničtější model SEATu slaví 40...

Španělská automobilka SEAT oslavuje 40. výročí Ibizy, nejikoničtějšího modelu značky, limitovanou edicí s označením „Anniversary“. Model pojmenovaný po ostrově Ibiza přinesl...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta -

SEAT nainstaluje 39 000 solárních panelů. Ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby z OZE Společnost SEAT S.A. ztrojnásobí kapacitu vlastní výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dvojitým vítězstvím k domácímu mistrovskému titulu

Dvojitým vítězstvím k domácímu...

Adam Králík, jezdec týmu Rabbit Czech Racing, zvítězil během uplynulého víkendu v obou závodech na Albrechtickém kopci v Lanškrouně a tímto výsledkem si zajistil v posledním podniku sezóny...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Králík v závodech do (vrbenského) vrchu bral dvě stříbra

Králík v závodech do (vrbenského)...

I přes odlišné podmínky na trati během předposledního víkendového závodu MČR v automobilových závodech do vrchu ve Vrbně pod Pradědem zůstaly výkony Adama Králíka po oba dny velmi...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Závodní sezóna Rabbit Czech Racing: Náročná pouť domácími i evropskými tratěmi do vrchu

Závodní sezóna Rabbit Czech Racing:...

Tým Rabbit Czech Racing odstartuje o nadcházejícím víkendu v Brně svojí již třetí sezónu v závodech automobilů do vrchu. Jezdce Adama Králíka a jeho závodní vůz SEAT Leon FR čeká letos...