Nový ročník prestižního evropského okruhového poháru Seat Leon Supercopa odstartoval o víkendu na německém Hockenheimringu.
Petr Fulín po loňském čtvrtém místě potvrdil své letošní medailové ambice a po úvodních dvou závodech je na třetím místě celkové klasifikace s minimálním odstupem na soupeře před sebou.
Na své oblíbené trati, kde nedávno triumfoval v Eastern Europe Cupu s octavií, Petr věřil ve slušný bodový zisk i při úvodním podniku Supercopy. Jenže už v sobotní kvalifikaci bylo jasné, že v poli jezdců osmi zemí bude cesta na stupně vítězů hodně svízelná. Motor auta neměl potřebný výkon, plzeňský pilot ztrácel především na rovinkách, a ani nastavení s tradičními pneumatikami Yokohama, které měly novou směs, nebylo dobré. V souboji, kde rozhodovaly o pořadí na startu prvního závodu desetinky sekundy, si tak Petr připsal devátý čas. Na nejrychlejšího, zkušeného domácího závodníka Marschalla ztratil 0,9 s. Do úvodního závodu tak jediný český jezdec v Supercopě startoval až z páté řady. Na trati ale patřil k největším bojovníkům a nakonec se dotáhl až na čtvrté místo.
„Leon nefungoval ani v závodě. Nezbylo mi, než jet opravdu tvrdě a agresivně a také riskovat. Vyplatilo se mi to. Dostal jsem se až na čtvrtou pozici. Z mého pohledu to byl moc hezký závod, napínavý a dramatický, ale po technické stránce auto nefungovalo a na správné nastavení jsme nepřišli. Proto jsme se s mechaniky rozhodli dát na nedělní závod nový motor“, komentoval sobotní bitvu Petr Fulín. Závod vyhrál zkušený Jihoafričan Williams před loňským vítězem Seat Eurocupu Maďarem Weberem.
Bojovnost slavila úspěch
Slunečné a teplé počasí vydrželo na Hockenheimu i v neděli. Ani výměna motoru ale k vyššímu výkonu nepomohla. Maximální rychlost 216 km/h zůstávala daleko za nejlepšími (228 km/h). Petr ale obrovskou snahou a nasazením dokázal se soupeři srovnat krok. Hned po startu se dostal na třetí příčku a tu udržel až do cíle. Od vítězného Poláka Slomiana, který měl pole position, ho dělily po čtrnácti kolech jen dvě sekundy. „Ani ve druhém závodě auto nejelo podle mých představ. V tom vedru se navíc problémy s motorem ještě zvýraznily, ale nakonec jsem to i přes handicap, který vůz měl, zvládl. Po podrobném rozboru mé jízdy jsme došli k závěru, že problém byl v řídící jednotce, kterou jsme si před závodem losovali. Příště v nizozemském Zandvoortu proto řídící jednotku vyměním, ale stejně se ještě na motor podíváme a také se zaměříme na správné tlaky v pneumatikách Yokohama. Na Hockenheimu, který znám nejlépe z celého seriálu, jsem sice čekal vyšší bodový zisk, ale netruchlíme, sezóna je na samém začátku a třetí pozice v průběžném hodnocení rozhodně není nic tragického“, dodal Petr Fulín.
Seat Leon Supercopa – Hockenheim
1. závod:
1. | Shane Williams (JAR) | |
2. | Gabor Weber (H) | -6,1 |
3. | Maximilian Sandritter (D) | -9,0 |
4. | Petr Fulín | -14,6 |
2. závod:
1. | Michal Slomian (Pl) | |
2. | Sandritter | -0,8 |
3. | Petr Fulín | -2,1 |
Pořadí Supercopy – rok 2011:
1. | Sandritter | 31 |
2. | Slomian | 28 |
3. | Petr Fulín | 26 |
4. | Williams | 23 |
5. | Weber | 23 |
6. | Rambow (D) | 22 |
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií