Prototyp Seat Leon Cupra R, který je výsledkem spolupráce výzkumného a vývojového týmu oddělení Seat Sport a Technického centra automobilky Seat v Martorellu, pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,8 l o výkonu 154 kW/210 k, což je nejsilnější agregát, který se kdy objevil pod kapotou sériově vyráběného vozu Seat. S tímto motorem jede Seat Leon Cupra R rychlostí až 237 km/h, což nedokáže žádný jiný vůz této značky.
Čtyřválcový agregát vděčí za své vynikající parametry celé řadě vyspělých technických prvků, jako je např. pětiventilový rozvod, dvojice mezichladičů nasávaného vzduchu nebo turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola.
Na rozdíl od modelu Seat Leon Cupra 4 s pohonem všech kol má Leon Cupra R prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky poháněná pouze přední kola. Jednodušší konstrukce se odrazila v nižší hmotnosti celého vozu, výkonová hmotnost modelu Leon Cupra R činí vynikajících 9,0 kg/kW. Točivý moment motoru dosahuje maximální hodnoty 270 N.m už při 2100 min-1, díky čemuž zrychluje z klidu na 100 km/h během sedmi sekund.
Vysokým výkonovým parametrům je přizpůsobené zavěšení jeho kol v podobě speciálně naladěného zavěšení kol ACC (Agile Chassis Concept), které vychází z prověřeného konceptu sériových modelů Leon (vpředu vzpěry McPherson, vzadu podélná ramena). Vinuté pružiny i tlumiče pérování jsou asi o 10 procent tužší než u Leonu Cupra 4, masivnější jsou i oba zkrutné stabilizátory.
Seat Leon Cupra R má vpředu kotoučové brzdy s ventilovanými disky o průměru 320 mm a čtyřpístkovými třmeny Brembo, ventilované disky zadních brzd mají průměr 256 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém ABS, do základní výbavy patří i protiprokluzové zařízení TCS a elektronický stabilizační systém ESP, který lze vyřadit z činnosti zmáčknutím tlačítka na středovém tunelu.
Nejdynamičtější Seat dostal také exkluzivní žlutou barvu „emoción“, zvýrazňující jeho sportovní naturel. Dalším charakteristickým designerským rysem prototypu je originální čelní maska s většími otvory pro přívod vzduchu k motoru a s ještě mohutnějším integrovaným spoilerem. Ve sportovním stylu se nese i interiér prototypu Seat Leon Cupra R. Celý vnitřní prostor je barevně laděný do černé barvy, osvěžujícím kontrastem jsou bílé ciferníky palubních přístrojů. Pro řidiče a jeho předního spolujezdce jsou připravena anatomická sportovní sedadla Recaro, do jejichž čalounění je všité stylizované písmeno „R“, které je jakousi „ochrannou známkou“ všech modelů vyvinutých oddělením Seat Sport.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií