Výkon 110 kW (150 k) ukrytý ve čtyřech válcích motoru 1.9 TDi, dokáže Seat Leon rozjet z klidu na 100 km/h za 8,9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 211 km/h. Přes pozoruhodné dynamické parametry, které předčí většinu vozů této třídy se zážehovými motory srovnatelného objemu, si turbodiesel 1.9 řekne v průměru jen o 6,3 l nafty na 100 km jízdy, přičemž při jízdách mimo město spotřeba klesá na 5,2 l.
Čtyřválec 1.9 TDi dosahuje svého největšího výkonu 110 kW/150 k při 4000 ot./min, přičemž nejvyšší točivý moment 320 N.m je k dispozici od 1900 ot./min. Mohutný zátah od nízkých otáček přijde vhod hlavně při předjíždění. Ještě na „pětku“ zrychlí z 80 km/h na 120 km/h za devět sekund. Vysoký výkon motoru se přenáší na přední kola prostřednictvím manuální šestistupňové převodovky, v dohledné době uvede Seat na vybraných trzích také verze s pohonem 4×4.
Za výkonové parametry vděčí motor 1.9 TDi především modernímu turbodmychadlu s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola a sofistikované technologii přímého vstřikování paliva systému čerpadlo-tryska. Každý válec má vlastní vstřikovací jednotku, která pod tlakem 400 až 2050 barů vstřikuje palivo přímo do válců. Extrémně vysoké vstřikovací tlaky zaručují kvalitní rozprášení paliva a tím i dokonalé prohoření. Množství paliva a okamžik vstřiku přesně určuje výkonná elektronická řídicí jednotka. Díky tzv. pilotnímu předvstřiku velmi malého množství paliva před hlavním vstřikem se konstruktérům podařilo eliminovat i obvyklou nectnost vznětových motorů, totiž tvrdý, neklidný a hlučný chod.
Výkonem motoru se nový Leon řadí mezi sportovně laděné vozy nižší střední třídy, a proto jej Seat nabízí pouze ve verzi Sport, která je charakteristická některými originálními prvky exteriéru a interiéru a má i speciálně naladěné zavěšení kol. Přední pružiny jsou asi o 20 procent tužší než u ostatních verzí a nový model vyjíždí na kolech z lehkých slitin (7J x 16“) s pneumatikami 205/55. Upraveny byly také přední ventilované kotouče, které mají teď průměr 228 mm a plné zadní kotouče 232 mm. Do brzdového okruhu je standardně zařazený protiblokovací systém ABS, nechybí ani protiprokluzový systém TCS a na přání se dodává i moderní elektronický stabilizační systém ESP. Do standardní výbavy dále patří čelní a boční airbagy, elektrické ovládání všech oken a zpětných zrcátek, dálkově ovládané centrální zamykání, sportovní sedadla a audiosystém Aura s osmi reproduktory.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií