Ze širokého spektra nabízených motorů pro Seat León, resp. ze čtyř zážehových a tří vznětových jsme si tentokrát zvolili přeplňovaný vznětový čtyřválec 1.9 Tdi o výkonu 81 kW (101 k) pohánějící přední kola základního provedení Stella za 533 320 Kč (slabší 1.9 Tdi/66 kW přijde na 489 100 Kč). Kromě výbavy Stella jsou k dispozici ještě luxusní Signo a dynamický Sport. Nutno však podotknout, že všechny mají standardně čtyři airbagy, vnější teploměr, elektricky ovládaná okna předních dveří, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, v obou směrech stavitelný volant a v našem voze nechyběl ani ABS, který patří do sériové výbavy jen u některých provedení. Klimatizace – s mechanickou regulací nebo automatickou je za příplatek 36 tisíc, resp. 43 tisíc korun.
Výkonnější turbodiesel o výkonu 81 kW (110 k) při 4000 ot./min a točivém momentu 235 N.m při 1900 ot./min. jsme zvolili záměrně, neboť se nám už dříve velice osvědčil u Škody Octavia i Seatu Toledo, proto jsme byli zvědavi, jak si povede pod kapotou Leónu. Opět nezklamal svým kultivovaným chodem, dynamikou a nízkou spotřebou. Stokilometrové rychlosti s ním León o pohotovostní hmotnosti 1240 kg dosáhne za 10,2 sekundy a největší rychlost udává výrobce 193 km/h. Na sto kilometrů jsme dosáhli průměrné spotřeby něco málo přes pět litrů, a to jsme s vozem jezdili spíš tak, k čemu ho jeho dynamický tvar a tvrdší pérování předurčují. K jízdním vlastnostem tak nemáme jedinou připomínku, a když k tomu přidáme i lehké a přesné řazení, přesné řízení a pohodlná sedadla, potom je zážitek z jízdy ještě umocněn.
O úspěšném prodeji tohoto turbodieselu je ostatně přesvědčen i Udo-Ernst Quast, vedoucí divize Seat: „Na základě našich zkušeností očekáváme, že největší zájem bude o turbodiesel 1.9/88 kW a dobře se bude prodávat i zážehový 1.6/74 kW“.
Zepředu a z boku až po zadní okraj zadních dveří, vypadá León jako Toledo, teprve splývající záď s výklopnou stěnou nahrazující stupňovitou záď, dodává vozu sportovního ducha. Páté dveře se odjišťují odklopením loga, pod nimi se ukrývá poměrně dosti hluboký a plně dostačující zavazadlový prostor objemu 340 l, který můžeme zvětšit na 550 l. Nejen s Toledem, ale také s Octávií, VW Borou, VW Golfem a Audi A3 má ještě něco společného – podvozkovou platformu s rozvorem 2513 mm. Svojí délkou 4184 mm Seat Leóm překonává o 35 mm Golf, ale naproti tomu je o 327 mm, resp. o 255 mm kratší než Octavia resp.Toledo.
Interiéru, dobře přístupnému dveřmi se širokým úhlem otevření, vévodí přístrojová deska s přehlednými ukazateli a také kvalitně tvarovaná sedadla. Jen cestující vyššího vzrůstu se musí vzadu trochu přikrčit, ale to už je úděl všech hatchbacků.
Sedm motorických verzí a tři úrovně výbavy vytvářejí celkem patnáct různých kombinací včetně poprvé u Seatu použitého pohonu všech kol, v kombinaci s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 1.8 20V a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Z takové nabídky si snad každý už vybere, zvlášť, když se León může pochlubit i velice dobrým dílenským zpracováním. Seat León můžeme považovat ze jeden z nejkvalitnějších automobilů nižší střední třídy.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií