Barvy automobilky Seat hájí v automobilových soutěžích několik týmů, mezi něž patří také dva španělské – Seat Telefonica MoviStar a Seat Repsol YPF. Zatímco prvně jmenovaný startuje především na domácích asfaltových a šotolinových soutěžích národního šampionátu, druhý tým nasadí své vozy nejen na španělské šotoliny, ale jeden absolvuje i čtyři podniky mistrovství světa. Oba týmy jedou s vozy Seat Cordoba WRC Evo3 připravované specialisty oddělení Seat Sport.
Rallye Corte Ingles, druhý podnik evropského šampionátu v rallye s koeficientem 20 vyhrál mladý Španěl Salvador Canellas (v roce 1998 skončil s Ibizou Kit Car třetí v Rallye Bohemia), který se Seatem Cordoba WRC hájí barvy týmu Telefonica MoviStar. Také na druhé příčce skončil vůz stejné značky řízený Alonsem. Na vítěze ztrácel půl minuty. V soutěži se rovněž objevily dvě Toyoty Corolla WRC zlínského týmu JM Engineering, které pořadatel ryze asfaltové rallye objednal pro Juhu Kankkunena a úřadujícího evropského šampiona Henrika Lundgaarda. Fin, který defektem pneumatiky ztratil minutu dojel nakonec čtvrtý, zatímco Dán vzdal už v první etapě. U nás dobře známý Enrico Bertone, jenž se má s Fordem Focus WRC objevit na startu Valašské rallye, skončil s Peugeotem 306 Maxi na sedmé příčce.
Rallye Corte Ingles:
1. Canellas – Sanchis | Seat Cordoba WRC |
2. Alonso – Arencibia | Seat Cordoba WRC |
3. Avero – del Barrio | Citroën Xsara Kit Car |
4. Kankkunen – Repo | Toyota Corolla WRC |
5. Monzon – Marrero | Peugeot 206 WRC |
Ve stejném termínu proběhla také „desítková“ Rallye Piancavallo. Hned první zkouška byla kvůli sněhu zrušena, na čemž nejvíce prodělal Travaglia (Peugeot), který si nechal oproti konkurenci „obul“ zimní pneumatiky, na kterých pak musel absolvovat další čtyři zkoušky. Později však opustil trať, ulomil kolo a musel vzdát. Vedení tak převzal Aghini se Subaru Imprezza WRC před Andreuccim s Fordem Focus WRC, kterého provázely problémy s převodovkou. Třetí příčku získal pro sebe de Cecco.
Seat patří ve světovém šampionátu ke zkušeným značkám. V letech 1996 až 1998 dokázaly Seaty Ibiza Kit Car řízené Němcem Weberem, Španěly Purasem a Ruisem a Finem Rovanperou třikrát po sobě zvítězit ve Světovém poháru Formule 2. Koncem roku 1998 vyjela nová Cordoba kategorie World Rally Car, která dojela třetí v Rallye Nový Zéland 99 (Gardemeister), Britské rallye 99(Rovanpera) a Rallye Safari 2000 (Auriol).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií