Dovozce nám poskytl k redakčnímu testu Seat Cordobu Vario ve vybavení Signo s motorem o obsahu 1,6 litru s výkonem 100k (74 kW) se základní cenou 430 900 Kč.
Cordoba Vario má nové rozměrnější světlomety s čirými skly, novou přední mřížku s logem Seatu a nový mohutnější přední nárazník – to vše dává vozu sportovnější charakter. Vnější zpětná zrcátka mají aerodynamičtější tvar. Nové jsou též příčné prvky střešního nosiče. I při pohledu zezadu působí Cordoba Vario dynamičtějším dojmem. Nová jsou též zadní skupinová světla a znak Seatu, umístěný uprostřed na zadních pátých dveřích.
Palubní deska je taktéž inovovaná. Je vkusná a je řešena podle všech ergonomických zásad – přístroje jsou dobře sledovatelné a ovládače umístěny vhodně v dosahu řidiče. Podle mého názoru je osvětlení přístrojů nevhodně zvolenou červenou barvou, která mě znepříjemňovala řízení vozu v noci. Červená barva je barvou varující, barvou nebezpečí a mimoto nesporně unavuje zrak – nevím proč řada automobilek v poslední době volí tuto barvu pro osvětlení přístrojů. Nový tříramenný výškově seřiditelný volant padne dobře do ruky tak jako tvar koncovky řadící páky. Sedadla jsou pohodlná, řidič i spolujezdec mají dostatek prostoru. Cestující na zadních sedadlech mají průměrný prostor, odpovídající vozům této velikostní třídy. Zavazadlový prostor je dobře přístupný a jeho objem na vůz, který patří do nižší střední třídy, je poměrně velký. Po bezproblémovém rychlém sklopení dělených zadních sedadel se zavazadlový prostor značně zvětší.
Osvědčený čtyřválcový benzinový motor obsahu 1,6 litru dosahuje při 5600 ot/min nejvyšší výkon 100 k (74 kW), což mě umožňovalo i na krátkých úsecích bezpečné předjíždění. K tomu nesporně přispívá i skutečnost, že motor dosahuje maximální točivý moment 145 Nm při 3800 ot/min. Nejvyšší rychlost udává výrobce 186 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod Vario za 11,1 vteřin. Ocenil jsem přesné řazení rychlostí a i konstrukci podvozku, díky kterým má Seat Cordoba Vario dobré jízdní vlastnosti. Nedotáčivost tak typická pro kombiky se projevovala u testovaného vozu v malé míře a bez problémů se dala i v prudkých zatáčkách při projíždění vyšší rychlostí bezpečně zvládnout. Celková průměrná spotřeba docílená během testu byla 7,7 l/100 km. Vozidlem jsem však jezdil bez nákladu a většinou sám.
Výbava Sigmo obsahuje v základní ceně airbag řidiče, přední mlhové světla, třetí brzdové světlo, posilovač řízení, již zmíněný výškově nastavitelný volant a výškově seřiditelné sedadlo řidiče. Dále mimo jiné elektricky ovladatelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér a alarm. Již výše uvedená cena – 430 900 Kč se jeví vzhledem k poměrně široké výbavě a výkonnému motoru jako přiměřená.
Vario je možné vybavit i dalšími dvěma benzinovými motory a to: motorem obsahu 1,4 litru s nejvyšším výkonem 60 k (44 kW) anebo 1,6 litru s nejvyšším výkonem 75 k (55 kW). Dále třemi naftovými motory 1,9 SDI s výkonem 68 k (50 kW) a 1,9 TDI s výkonem 90 k (66 kW) nebo 110 k (81 kW). Ceny Seat Cordoby Vario ve stupni výbavy Signo podle motoru se pohybují od 370 900 Kč až do 500 000 Kč. S benzinovým motorem 1,6 s výkonem 100 k s výbavou Sport je cena 469 600 Kč a s naftovým motorem 1,9 TDI s výkonem 110 k s výbavou Sport je cena 538 700 Kč.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií