Pro zaručení objektivity celého testu si redaktoři Auto Bildu vybrali zkušební vůz zcela náhodně přímo na výrobní lince ve španělském závodě Seatu v Martorellu. Spolu se čtyřmi srovnatelnými konkurenty pak Arosa, ve které seděla na místě řidiče zkušební figurína-dummy a další na zadním sedadle, narazila v rychlosti 64 km/h řidičovou stranou do deformovatelné překážky. Tento způsob kolize je totiž v praxi nejčastější a vzhledem k přítomnosti volantu a pedálů také nejnebezpečnější. Tím potěšitelnější je, že redaktoři Auto Bildu po nárazu kladně hodnotili jen velmi nízké riziko poranění nohou a páteře řidiče i přepravovaných pasažérů.
Po nárazu byla přední část Arosy výrazně poškozená a deformovaná, interiér vozu však zůstal prakticky nedotčený. Všechny dveře šly normálně otevřít a pevná konstrukce zadních sedadel zabránila i proniknutí uvolněných předmětů, převážených v zavazadlovém prostoru, do prostoru pro cestující, což bývá často příčinou vážných poranění.
Bariérový test Seatu Arosa dokázal, že španělské automobily Seat patří do skupiny nejbezpečnějších vozů na trhu.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií